شیائومی قصد دارد تا 3 سال دیگر بزرگترین تولید کننده گوشی های هوشمند جهان شود

شیائومی اوایل امروز یک رویداد رونمایی گسترده برگزار کرد که در آن چندین محصول جدید از این برند را معرفی کرد. از جمله این محصولات می‌توان به گوشی‌های هوشمند سری شیائومی 12، رابط کاربری جدید این شرکت یعنی  MIUI 13، ساعت هوشمند شیائومی واچ S1 و محصولات بسیاری دیگر اشاره کرد که این شرکت آن‌ها را در این رویداد رونمایی کرد. اما رونمایی از این محصولات تنها چیزی نبودند که در این کنفرانس فاش شد زیرا لی جون مدیرعامل و موسس شیائومی برای اعلام برنامه‌های آتی شرکت نیز روی صحنه رفت و در مورد برنامه‌هایی که شرکت شیائومی قرار بود در آینده فعالیت کند نیز سخنانی را ایراد کرد.  همراه چیکاو باشید.

در اوایل سال جاری، شیائومی برای مدت کوتاهی از اپل در مجموع محموله‌های اسالی در بازارهای جهانی پیشی گرفت و برای مدتی به دومین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شد. حال، مدیرعامل شیائومی اعلام کرد که این شرکت در نظر دارد تا در سه سال آینده رهبری جهانی در صنعت گوشی‌های هوشمند را بر عهده بگیرد و به برند شماره یک گوشی‌های هوشمند تبدیل شود.

البته همان طور که به احتمال زیاد به خاطر دارید، بیانیه مشابهی در اوایل نوامبر توسط لو ویبینگ  (Lu Weibning) معاون ارشد گروه شیائومی چین و مدیر کل برند ردمی (Redmi) که این برند نیز زیر شاخه شیائومی است، در شبکه معروف و محبوب چینی‌ها ویبو (Weibo) پست‌هایی را منتشر کرد و اهداف و برنامه‌های شیائومی را برای  آینده روشن کرد. لو ویبینگ توضیح داد که لی جون، بنیانگذار شیائومی، هدف فروش شماره ۱ گوشی‌های هوشمند شیائومی در جهان تا سال ۲۰۲۴ را مطرح کرده است و برای رسیدن به این هدف، شیائومی ابتدا بر افزایش فروش خود در بازار چین تمرکز خواهد کرد.

گوشی پرچمدار شیائومی - چیکاو

از آنجایی که ۷۰ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند در چین از طریق فروشگاه‌های فیزیکی انجام می‌شود، شیائومی قصد دارد تا سه سال آینده تعداد فروشگاه‌های فیزیکی خود را به ۳۰۰۰۰ واحد افزایش دهد.

او همچنین بیان کرد که از آنجایی که شیائومی قصد دارد سلطان فروش گوشی‌های هوشمند در سطح جهان باشد، آن‌ها به طور خاص هیچ برندی (اپل) را هدف قرار نخواهند داد و بر تولید محصولاتی تمرکز خواهند کرد که بتوانند با همه برندهای برتر رقابت کنند.

اعلامیه لی جون، بنیانگذار شیائومی، همچنین سوالاتی را در مورد چگونگی برنامه ریزی آن‌ها برای دستیابی به تسلط جهانی در بازار گوشی‌های هوشمند ایجاد کرده است. اخیراً، شیائومی در رتبه ۳ قرار گرفته است. به عبارت دیگر اپل موفق شده است تا جایگاه و رتبه دومی شیائومی را بگیرد و خود در آن مکان اتراق کند و شیائومی را به جایگاه سوم تنزل دهد. بنابراین، در حال حاضر شیائومی در رتبه‌ای پایین‌تر و دقیقاً پس از این شرکت قرار دارد.

مدیرعامل شیائومی - چیکاو

با این حال، سامسونگ همچنان برتری قابل توجهی نسبت به این دو برند دارد. اگر شیائومی قصد دارد به این هدفی که برای خود ترسیم کرده است، دست یابد، ممکن است شاهد تقویت جایگاه این برند در بازار اروپا باشیم، جایی که سامسونگ اخیراً جایگاه خود را از دست داده است. علاوه بر این، این شرکت فرصتی عالی در اختیار دارد تا بتواند میزان سهم بازار هواوی را که به دلیل ممنوعیت‌های اخیر ایالات متحده بر ضد این شرکت که هم اکنون برای تهیه تراشه‌های موبایلی با مشکل مواجه شده است و با عدم تولید گوشی‌های هوشمند به خصوص تولید گوشی‌های ۵جی قادر به حفظ بازار خود نیست، پیش از آن که دیگر شرکت‌ها بر آن چنگ اندازند، سهم بازار هواوی را به دست آورد.

شرکت شیائومی - چیکاو

زمان نشان می‌دهد که آیا شیائومی می‌تواند بر این چالش غلبه کند و در سه سال آینده به نقطه عطف تولید کننده پیشرو جهانی گوشی‌های هوشمند دست یابد یا خیر. شاید اگر شیائومی برای ضمیمه کردن سهم هواوی به قلمرو خود برنامه مناسب و هوشمندانه‌ای داشته باشد، دست یافتن به رتبه اول جهانی آرزویی محال و دست نیافتنی نباشد زیرا شیائومی ثابت کرده است که در این میدان از قاعده بازی خوب می‌تواند استفاده کند، همان طور که تاکنون موفق شده تا از شرکتی گم‌نام و کوچک، در میان شیرهای بزرگ بازار نه تنها شکار نشود و از بین نرود بلکه در کمال شگفتی همچون آهویی تیزپا و گریزپا یک نفس بدود و خود را تا مقام دومی بازار جهانی نیز بالا بکشد و حماسه‌ای شیرین را برای این شرکت رقم بزند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.