گوشی آیفون ۱۵ پرو اپل بدون درگاه سیم کارت عرضه می شود

اپل خط تولید آیفون ۱۳ را در ماه سپتامبر رونمایی کرد و برای رونمایی از آیفون ۱۴ هنوز مدت زمان زیادی باقی مانده است، اما شایعات پیرامون آیفون ۱۵ در حال حاضر در اینترنت شروع به کار کرده‌اند و آخرین مورد این شایعات ادعا می‌کند که اپل اسلات فیزیکی سیم کارت را کنار در این گوشی‌های آیفون خواهد گذاشت و حداقل یک تلفن همراه  از سری گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۵ را فقط با پشتیبانی از سیم کارت الکترونیکی یا همان eSIM روانه بازار گوشی‌های هوشمند خواهد کرد. همراه چیکاو باشید.

اپل با عرضه سری آیفون ۱۵ در سال ۲۰۲۳ تغییرات بزرگی را در این گوشی‌های اپل شاهد خواهیم بود. در خبری از نشریه برزیلی Blog do iPhone آمده است که این نشریه می‌گوید گوشی‌های اپل مدل‌های پرو ۲۰۲۳ (که به طور آزمایشی آیفون ۱۵ پرو نامیده می‌شود) اسلات سیم کارت فیزیکی نخواهند داشت و برای اتصال کاملاً به فناوری eSIM یا همان سیم کارت الکترونیکی متکی خواهند بود.

 این منبع همچنین ادعا می‌کند که این آیفون‌ها با پشتیبانی دوگانه eSIM عرضه می‌شوند که به کاربران امکان می‌دهد دو خط را به طور همزمان داشته باشند. با این حال، مشخص نیست که آیا مدل‌های غیر پرو نیز کاملاً با استفاده از فناوری eSIM در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت یا همچنان از اسلات‌های فیزیکی سیم‌کارت نیز استفاده می‌کنند.

برنامه‌ریزی اپل برای کنار گذاشتن اسلات سیم‌کارت چندان تعجب‌آور نیست زیرا گفته می‌شود این غول فناوری در نهایت به سوی تولید یک آیفون بدون پورت حرکت خواهد کرد و انتظار می‌رود که حذف شکاف سیم‌کارت اولین قدم این شرکت در این مسیر باشد.

صفحه نمایش گوشی اپل - چیکاو

 با این حال، حتی اگر اپل یک گوشی هوشمند آیفون بدون اسلات سیم کارت را نیز در بازار عرضه کند، باز هم همچنان می‌توانیم شاهد ارائه نسخه‌ای با اسلات سیم کارت فیزیکی برای عرضه در بسیاری از کشورها باشیم که هنوز از سرویس‌های eSIM برخوردار نیستند.

البته هنوز تا فرا رسیدن سال ۲۰۲۳ زمان زیادی در پیش است، و با توجه به سرعت بسیار زیاد پیشرفت تکنولوژی  و فناوری در سال‌های اخیر، به احتمال زیاد تا آن زمان شاید بتوان کمتر سرزمین و کشوری را پیدا کرد که سیستم مخابراتی آن به استفاده از فناوری سیم کارت الکترونیکی مجهز نشده باشد. به هر حال بهتر است قبل از قضاوت نهایی همه‌جنبه‌های این برنامه را در نظر گرفت و همچنین منتظر ماند تا این اطلاعات توسط منابع صنعتی معتبر یا شرکت اپل مورد تأیید قرار گیرد یا در این باره توضیح لازم ارائه شود.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.