چگونه دکوراسیون محل زندگی خود را زیبا کنیم ؟

عناصر تزئینی مختلفی برای دیزاین یک فضا در دسترس هستند. یکی از این المان‌های پرکاربرد، تابلو دیواری است. مکان نصب این عنصر از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا از نظر بصری و زیبایی شناسی تاثیر بسیار زیادی روی ذهن مخاطب دارد. گاهی یک طرح از نظر رنگ و سبک با کلیت فضا همخوانی دارد. اما در جای مناسب نصب نمی‌شود. همین امر می‌تواند موجب کاهش تاثیرات بصری تابلو دکوراتیو شود. در واقع قبل از خرید تابلو باید فضای مورد نظر برای نصب را انتخاب کنید. این فضا باید شرایط لازم برای نصب یک تابلو را داشته باشد. امروزه آپارتمان‌ها، فضای کمی را برای طراحی دارند. در یک فضای کوچک باید به رنگ‌ها بیشتر دقت شود. زیرا با استفاده‌ی نادرست از رنگ، ممکن است فضا دلگیر و کوچک‌تر از اندازه‌ی واقعی، به نظر برسد. برای جلوگیری از این مشکل باید در انتخاب رنگ یک اثر هنری دقت شود. معمولا در آثار چاپی تنوع رنگ و طرح بسیار زیاد است. همین امر موجب شده است که فضای مورد نظر را بتوانیم با تصاویر مختلف دیزاین کنیم. یکی از ویژگی‌های تابلو های مدرن، نیز همین تنوع است. زیرا طراح با استفاده از نرم افزار می‌توان طرح‌های بسیار زیادی را خلق و روی بوم نقاشی، چاپ کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

خرید تابلو مدرن با طرح‌های جدید

تابلو مدرن معمولا اولین گزینه برای نصب در یک فضای مدرن است. گاهی می‌توان از تابلو دیواری با طرح سنتی نیز در یک فضای مدرن برای جلوگیری از یکنواختی، استفاده کرد. تابلو مدرن اغلب طرح‌های جدید و به روز دارند. به ویژه در مورد تابلو های چاپی این موضوع بیشتر صدق می‌کند. بیشتر افراد در هنگام خرید تابلو نیز به دنبال طرح‌ها و تصاویر جدید هستند. به همین دلیل  تصاویر مختلف سالانه با تغییراتی روانه بازار می‌شوند. برخی از افراد نیز تمایل به خرید طرح‌های بازاری و تکراری ندارند. برای این سلیقه‎‌ها نیز طرح‌های خاص روی بوم چاپ می‌شود. برخی اوقات مشتری یک تصویر را برای چاپ ارائه می‌دهد. تابلو چاپی به دلیل استفاده از پارچه کنواس برای پوشش سطحش، تصویر مورد نظر را طبیعی جلوه می‌دهد. مدرنیته از زمان ابداع تا کنون برای تزئین منازل و ساختمان‌ها، کاربرد داشته است. زیرا این سبک ساده است و پیچیدگی سبک کلاسیک را ندارد. همین امر موجب شده است که بیشتر از این شیوه برای خلق یک فضا استفاده شود. برای مشاهده‌ی طرح‌ها می‌توان از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انواع تابلو با طرح‌های جدید را مشاهده کرد. این امکانات از طریق سایت در اختیار مشتری قرار می‌گیرد.

روش انتخاب تابلو دکوراتیو مناسب برای اتاق پذیرایی

معمولا برخی از فضاها در یک واحد مسکونی از نظر دیزاین و طراحی در اولویت قرار دارند. به عنوان مثال تابلو دکوراتیو را برای فضاهایی مانند اتاق پذیرایی انتخاب می‌کنند. این فضا یکی از مهم ترین بخش‎‌ها و عرصه ها در یک منزل مسکونی به شمار می‌رود. مهمان و افراد غریبه و آشنا در این فضا میزبانی می‌شوند. به همین دلیل می‌تواند نشان‌دهنده هویت ساکنین باشد. در واقع سلیقه میزبان با نوع تزئینات به کار رفته در این فضا به مخاطب نشان داده می‌شود. تابلو دیواری معمولا یا به صورت نقاشی دست و یا چاپی در بازار موجود است. گاهی از تابلو شاسی، تابلو چاپی روی بوم نقاشی و … برای دیزاین استفاده می‌شود. اما معمولا تابلو چاپی تنوع و کارایی بهتری دارد. همچنین امکان سفارش طرح توسط مشتری نیز وجود دارد. هر چند که از طرح‌های آماده نیز برای این کار می‌توان استفاده کرد. فضای پذیرایی معمولا وسعت بیشتری نسبت به سایر بخش‌های خانه دارد. بهتر است برای یک فضای مسکونی از طرح‌هایی مانند گل، طبیعت و مناظر طبیعی استفاده شود. البته نمی‌توان روی این موضوع تاکید کرد. در واقع می‌توان با توجه به چیدمان، یک طرح مناسب برای آن فضا خریداری کرد.

بهترین مکان برای نصب پوستر دیواری

یک پوستر دیواری معمولا برای یک دیوار بزرگ و خالی خریداری می‌شود. کاغذ دیواری سه بعدی را می‌توان بر اساس سلیقه‌ی خود نیز جانمایی کنیم. اما انتخاب مکان مناسب معمولا توسط طراح دکوراسیون داخلی، انتخاب می‌شود. این نوع پوشش که با نام دیوارپوش نیز شناخته می‌شود، یک پوشش تزئینی مدرن برای دیوار محسوب می‌شود. در یک فضای مسکونی، می‌توان از آن در دیوار پشت تلویزیون استفاده کرد. اما در این صورت باید پوستر دیواری سه بعدی، طرح شلوغ و پیچیده ای نداشته باشد. در غیر این صورت ممکن است فضا آشفته و بی نظم به نظر برسد. معمولا برای خرید پوستر دیواری از مرکز فروش آن به صورت حضوری یا اینترنتی استفاده می‌شود. انتخاب بهترین مکان برای نصب یک دیوارپوش می‌تواند با استفاده از مشاهده‌ی تصاویر موجود در اینترنت انجام شود. این کار موجب می‌شود که از طرح‌های موجود الهام و ایده گرفته شود. در فضایی مانند پذیرایی استفاده از این پوشش می‌تواند جذابیت بسیار زیادی ایجاد کند. گاهی انتخاب طرح در زیبایی دکوراسیون داخلی آن فضا، تاثیر بسیار مستقیمی ایجاد می‌کند. یکی از مکان‌های مناسب برای نصب پوستر دیواری، دیوار پشت میز ناهارخوری در پذیرایی است.

قیمت هر متر مربع پوستر دیواری

کاغذ دیواری سه بعدی معمولا به صورت آماده به فروش می‌رسد.  به این معنی که فروش پوستر دیواری اغلب با طرح‌های آماده انجام می‌شود. گاهی نیز مخاطب طرحی را با ابعاد خاص سفارش می‌دهد. به همین دلیل قیمت هر متر مربع پوستر دیواری را نمی‌توان تخمین زد. در واقع طریقه‌ی فروش این پوشش تزئینی به صورت متری نیست. این موضوع موجب شده است که فروش آن درست برخلاف فروش کاغذ دیواری معمولی باشد. زیرا این پوشش است که به شکل متری نیز قابل خریداری است. هر چند بیشتر افراد برای پوشش بخش‌هایی از دیوار، رول کامل را خریداری می‌کنند. پوستر دیواری سه بعدی را می‌توان با طرح‌هایی مانند طبیعت، جنگل، آبشار، گل و … خریداری کرد. این نوع تصاویر بیشتر برای چاپ روی پوستر دیواری، انتخاب می‌شوند. بهترین پوستر دیواری را می‌توان با توجه به نوع ساختمان، کاربری آن و فضای مورد نظر انتخاب کرد. ممکن است طرح آن مدرن یا کلاسیک باشد. گاهی فروش کاغذ دیواری سه بعدی برای دیزاین اتاق کودک انجام می‎شود. به همین دلیل دارای طرح‌های متنوعی است. قیمت این دیوارپوش را می‌توانیم با مراجعه به سایت به دست آوریم. معمولا یک طرح با توجه به ابعادش قیمت متفاوتی دارد. قیمت پوستر دیواری سه بعدی اغلب با توجه به ابعاد آن تعیین می‌شود.

پوستر دیواری طبیعت

در پوشش‌های تزئینی مانند پوستر دیواری معمولا از طرح‌های موجود در طبیعت استفاده می‌شود. حتی با توجه به استفاده از چیدمان مدرن در منازل، هنوز هم این نوع تصاویر کاربردی تر هستند. طبیعت و اجزای آن همواره‌ از سوژه‌های اصلی هنرمندان در طول تاریخ برای ارائه‌ی آثار هنری بوده اند. به همین دلیل اغلب از این نوع طرح‌ها نیز برای چاپ استفاده می‌شود. کاغذ دیواری سه بعدی نیز به عنوان یک اثر هنری چاپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع هنرمند امروزی ایده و طرح‌های خود را از طریق آثار چاپی به مخاطب عرضه می‌کند. به این معنی که این نوع طرح‌ها نیز ارزش هنری دارند. یک طرح با موضوع طبیعت می‌تواند دارای تصاویری مانند رودخانه، دریا، ساحل، کوه و …. باشد. بنابراین تنوع بسیار زیادی در این نوع آثار برای چاپ روی پوستر دیواری، وجود دارد. فروش پوستر دیواری به دلیل قیمت مناسب و ارزان آن،  معمولا بسیار بیشتر از سایر دیوارپوش‌ها است. شاید دیگر کمتر کسی از دیوارپوش چوبی برای پوشش دیوار استفاده کند. این نوع پوشش بسیار سبک و به راحتی روی دیوار نصب می‌شود. بیشتر طرح‌های امروزی به شیوه مدرن و به روز طراحی می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.