روش بررسی وضعیت و آنالیز سایت به سبک حرفه‌ای‌ها 

آنالیز رایگان سایت یکی از کارهایی است که افراد حرفه‌ای همیشه دوست دارند انجام دهند. اما همانطور که می‌دانید این کار یک تخصص است. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم که چگونه به صورت کاملا حرفه‌ای بررسی وضعیت سایت در گوگل را انجام دهید. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

یادگیری روش بررسی وضعیت وب‌سایت و سئو برای چه کسانی مفید است؟

موتور جستجوی گوگل و اکثر موتورهای جستجو دارای یک معیارها و پارامترهایی برای رده‌بندی وبسایت‌‌ها هستند. اگر دوست دارید وبسایت شما دیده شود شما هم باید این پارامترها را رعایت کنید. به علم بهینه‌سازی وبسایت برای موتورهای جستجو سئو می‌گویند.

ممکن است شما خودتان علاقه‌مند باشید که کارهای مربوط به سئو وب‌سایت خودتان را انجام دهید. یا ممکن است شخصی را برای اینکار استخدام کنید.

از آنجایی که سئو یک کار کاملا تخصصی است دستمزد سئوکارها در زمینه‌های مختلف بسیار بالا می‌باشد. ممکن است در ابتدای شروع کار شما توانایی پرداخت این هزینه را نداشته باشید و یا علاقه دارید خودتان کارهای مربوط به سئوی وب‌سایت را انجام دهید.

شما می‌توانید به راحتی و با تهیه بسته‌های آموزشی موجود در اینترنت یادگیری سئو را شروع کنید. از آنجایی که تعداد بسته‌های آموزشی موجود در اینترنت بسیار زیاد هستند شما می‌توانید از طریق لینک زیر به دوره آموزشی سئو دسترسی داشته باشید. در این دوره آموزشی به صورت جامع و کامل به مباحث مربوط به سئو پرداخته شده است. بعد از خرید این بسته آموزشی شما دیگر هیچ نیازی به خرید بسته‌های آموزشی دیگر ندارید.

پیشنهادی: دوره آموزش سئو وب‌سایت

بررسی وضعیت یک وبسایت شامل یک سری مراحل است که در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد.

۱- یک ابزار خوب برای بررسی وضعیت سایت انتخاب کنید!

اولین قدم در بررسی وضعیت یک وب‌سایت انتخاب ابزار مناسب است. با یک جستجوی ساده در اینترنت شما می‌توانید به مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف دسترسی داشته باشید. شما می‌توانید از ابزار سرچ کنسول گوگل استفاده کنید.

ابزارها و گزارش‌های کنسول جستجو به شما کمک می‌کنند ترافیک و عملکرد جستجوی سایت خود را اندازه‌گیری کنید و نتایج جستجوی Google بدرخشید. این ابزار قدرتمند در بررسی وضعیت سایت در گوگل به شما کمک زیادی می‌کند.

با آموزش گوگل سرچ کنسول و استفاده از این ابزار شما می‌توانید بررسی کنید که کاربران از طریق چه پرس‌وجوهایی به وبسایت شما مراجعه کرده‌اند. این مورد می‌تواند به شما کمک کند که محتوای بهتری را برای وب سایت خودتان ایجاد کنید. یادگیری این ابزار می‌تواند کمک زیادی به شما در حوزه سئو داشته باشد.

۲- محتوای وب سایت را بررسی کنید

یکی دیگر از مواردی که سئو کارها بعد از ورود به وبسایت انجام می‌دهند بررسی محتوای وب‌سایت می‌باشد. بعد از بررسی وضعیت سایت در گوگل شما باید محتوای وبسایت را بررسی کنید.

محتوای وبسایت باید ویژگی‌های مختلفی داشته باشد تا بتوان کاربران را تبدیل به مشتری کرد. محتوای یک وب‌سایت در بازاریابی درونگرا مانند مواد اولیه برای کارخانه است. هر چقدر محتوای یک وبسایت با کیفیت‌تر باشد کسب‌وکار بهتر و بیشتر رشد می‌کند.

تولید کردن محتوا یک امر تخصصی می‌باشد. شما می‌توانید افراد مختلفی را برای اینکار استخدام کنید. اگر علاقه‌مند هستید خودتان این کار را انجام دهید باید بدانید که این کار شامل یک سری اصول و قواعد است. تولید محتوای با کیفیت می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در سئو و همچنین سوددهی کسب‌وکار شما داشته باشد.

اگر علاقه‌مند به یادگیری چگونگی تولید محتوا هستید می‌توانید به دوره‌ آموزشی تولید محتوا که در انتهای این پاراگراف برای شما ایجاد شده است مراجعه کنید.

در این دوره آموزشی به صورت کاملا حرفه‌ای به شما طریقه‌ی ایجاد محتوای حرفه‌ای در وردپرس را می‌آموزد. بعد از تهیه این دوره آموزشی شما می‌توانید برای و‌ب‌سایت خودتان محتوای حرفه‌ای و جذاب ایجاد کنید.

برای دسترسی به این دوره آموزشی شما می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید.

پیشنهادی: دوره آموزش تولید محتوای متنی در وب

۳-  داده‌های بدست آمده را تجزیه و تحلیل کنید

بعد از طی کردن دو قدم گفته شده در بررسی وضعیت وب سایت یعنی انتخاب ابزار و بررسی محتوای بدست آمده شما باید داده‌هایی را که بدست آورده‌اید را تجزیه و تحلیل کنید.

بررسی کنید کاربران بیشتر به چه صفحه‌هایی مراجعه کرده‌اند. همچنین سعی کنید مخاطب خودتان را به درستی بشناسید. شناختن مخاطب مهم‌ترین اصل در تولید محتوا و بازاریابی دیجیتال است. بهتر است ابتدا دانش سئوی خودتان را قوی‌تر کرده و سپس به سراغ بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده بروید.

سخن آخر:

در مقاله بررسی وضعیت یک سایت سعی کردیم به سه مرحله مهم از بررسی وضعیت یک وب‌سایت اشاره کنیم. زمانی که با یک وبسایت اینترنتی مواجه می‌شوید و نیاز است وضعیت آن را بررسی کنید. باید ابتدا به سراغ یک ابزار بررسی وضعیت سایت بروید. سعی کنید اطلاعاتی که توسط این ابزار به شما ارائه می‌گردد اطلاعاتی باشد که از بررسی وضعیت سایت توسط گوگل ارائه شده است باشد.

از آنجایی که موتور جستجو گوگل محبوب‌ترین موتور جستجوی گوگل است معمولا مبنای سئوی سایت را بر اساس این موتور جستجو قرار می‌دهیم.

بعد از بررسی وضعیت سایت در گوگل قدم بعدی بررسی محتوا است. بررسی محتوای یک وبسایت قدم دوم و بسیار مهم است. بعد از طی کردن مراحل گفته شده باید اطلاعات بدست آمده را تجزیه و تحلیل کنید. برای اینکار باید تا حد لازم از دانش سئو برخوردار باشید. برای یادگیری دانش سئو می‌توانید به دوره‌های معرفی شده مراجعه کنید. اگر از مطالعه این مقاله لذت بردید در بخش نظرات ما را از انتقادات و پیشنهادات خودتان با خبر کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.