با مهمترین رسومات بله برون تا عروسی بیشتر آشنا شوید

بله برون یکی از رسومات زیبا برای عروس و دامادها می باشد که در فرهنگ ها و قومیت های مختلف، با روش های گوناگونی برگزار خواهد شد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

مراسم بله برون از خواستگاری مفصل تر است و میزبان این مراسم هم خانواده عروس می باشند. برگزاری این مراسم دارای آداب و رسوم مخصوص به خود است و در هر جا با توجه به فرهنگ ها این آداب رسوم متفاوت است.

در این گزارش که توسط کارشناسان ما در تشریفات عروسی ثمین تهیه شده است، شما عزیزان را با مهمترین رسومات بله برون تا عروسی بیشتر آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

آشنایی با مراسم بله برون

همانطور که در ابتدای این گزارش به آن اشاره کردیم، برگزاری مراسم عروسی از مراسم خواستگاری بسیار مفصل تر خواهد بود. این مراسم چند روز پس از خواستگاری رسمی برگزار می گردد که خانواده عروس و داماد و بزرگان خانواده ها، برای قول و قرار ها نهایی کردن برنامه عقد و عروسی دور هم جمع می شوند.

بله برون یکی از مراسم های مرسوم ازدواج می باشد و دوران شیرین نامزدی برای عروس و داماد پس از برگزاری مراسم رسمی جشن بله برون، انجام می شود. همچنین این مراسم هم آداب و رسوم خاص خود را دارد.

مهمترین آداب و رسوم مراسم بله برون شامل موارد زیر می باشد:

  •         خرید گل و شیرینی توسط خانواده داماد
  •         خرید انگشتر نشان برای عروس از طرف خانواده داماد
  •         تعیین میزان مهریه، شیر بها
  •         تعیین وضعیت شغل و مسکن داماد
  •         تعیین دقیق تاریخ عقد و عروسی
  •         چگونگی برگزاری مراسم عقد و عروسی
  •         تقسیم کارها برای برگزاری مراسم ها

آشنایی با مهمترین آداب و رسوم مراسم بله برون

در ادامه به معرفی بیشتری از مهمترین آداب و رسوم بله برون پرداخته ایم، پس با ما همراه باشید:

بردن گل بله برون به خانه عروس

بردن گل به خانه عروس، یکی از مواردی است که از زمان خواستگاری انجام شده و یکی از ارکان جدایی ناپذیر در تمامی مراسم های عروس و داماد می باشد. نکته قابل توجه این است که حتی در دیگر کشورها نیز در مراسم های خود هدیه دادن گل یکی از موارد مهم می باشد. بهترین مدل گل برای مراسم بله برون، سبد گل می باشد تا بتوان در آن جعبه حلقه را نیز جاسازی کرد.

حلقه بله برون، از مهمترین رسومات این مراسم

یکی از مهمترین رسومات بله برون، حلقه عروسی می باشد. برای انتخاب حلقه نامزدی بهتر است از انگشترهای ظریف اما با طرح زیبا استفاده کنید. این نکته را هم باید بدانید که مدل حلقه باید متناسب با سلیقه عروس خانم باشد. در مراسم، شما می توانید پس از بله گفتن عروس خانم و اجازه پدر مادرها حلقه نامزدی را در دست های عروس خانم کنید تا نشانه پیوند شما با عروس خانم باشد.

حلقه بله برون، از مهمترین رسومات این مراسم - چیکاو

دادن هدیه در مراسم بله برون

هدیه دادن، یکی از مواردی است که در اکثر مراسم ها، به ویژه در مراسم بله برون نیز انجام می شود. معمولا در بله برون خانواده داماد برا خانه عروس خانم باید یک هدیه ببرند تا احترام خود را به خانواده عروس خانم نشان دهند، این هدیه می تواند هر یک از موارد زیر باشد:

  •         یک قواره پارچه پیراهن مجلسی
  •         چادر عروسی
  •         یک جلد قرآن مجید
  •         کیف، کفش، مانتو
  •         وسایل خانه
  •         کله قند
  •         و …

نوع هدیه معمولا با توجه به سلیقه و فرهنگ مورد نظر انتخاب می شود اما در تمامی فرهنگ ها اهدای هدیه واجب است.

کیک بله برون

یکی دیگر از مواردی که در تمام مراسمات عروس و داماد، به ویژه در مراسم بله برون از آن استفاده می شود، خرید کیک بله برون می باشد. باید کیک مخصوص بله برون را از بهترین قنادی ها برای این شب خاطره انگیز خود سفارش دهید.

خرید کیک برای مراسم بله برون - چیکاو

در نظر گرفتن بهترین مکان برای مراسم بله برون

انتخاب محل برگزاری مراسم بله برون با خانواده عروس می باشد. شما بعنوان خانواده عروس بهتر است بهترین فضا و مکان را برای برگزاری مراسم بله برون دختران انتخاب کنید. بسیاری از خانواده های عروس باغ را بهترین مکان برای برگزاری مراسم بله برون انتخاب می کنند.

اما برخی دیگر اقدام به اجاره سالن اجتماعات میکنند و این فضا را برای گرفتن مراسم بله برون مناسب تر می دانند. سالن اجتماعات اکثرا در برج ها مسکونی، تجاری و اداری واقع شده اند که اکثرا در طبقات منفی قرار دارند. این سالن ها در تهران امکاناتی نظیر؛ اتاق پرو لباس، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و… دارند.

سالن های اجتماعات در اکثر مناطق تهران؛ شرق، غرب، شمال و حتی جنوب تهران در دسترس هستند و شما باتوجه به منطقه ی مورد نظر خود، امکاناتی که می خواهید یک سالن داشته باشد، ظرفیت، می توانید این سالن ها را اجاره نمایید.

همچنین بعضی از سالن های اجتماعات بسیار لوکس هستند و خدمات ویژه ای نیز ارائه می دهند و اگر شما دنبال یک سالن لوکس با خدمات ویژه هستید به راحتی می توانید در سطح شهر تهران آن را، بیابید.

انتخاب بهترین فضا برای برگزاری مراسم بله برون - چیکاو

در نظر گرفتن تعداد مهمان ها برای برگزاری مراسم بله برون

شما باید به عنوان میزبان جشن بله برون به خوبی این جشن را تدارک ببینید و به تعداد مهمان ها و مطابقت آن ها با تدارکات توجه داشته باشید. قبل از مهمانی حتما نسبت به تعداد افراد خانواده داماد اطلاعات کافی را کسب کنید تا هیچگونه کم و کاستی برای برگزاری مهمانی وجود نداشته باشد.

بهترین تشریفات عروسی برای برگزاری بله برون

اگر می خواهید تمام مراسم خود را به بهترین و مجلل ترین شکل برگزار کنید و ماندگارترین خاطرات را برای خود و مهمانانتان رقم بزنید، ما به شما پیشنهاد می دهیم برگزاری رسومات خود را به تشریفات مجالس هایی که برگزار کننده اکثر مراسم عروسی هستند، بسپارید.

تشریفات مجالس ثمین (www.tashrifatsamin.com)، یکی از برگزارکننده های تشریفات عروسی و نامزدی بوده که می توانید، تمام رسومات خود را به این مجموعه بسپارید تا شبی خاطره انگیز و زیبایی را برای شما رقم بزنند.

تشریفات ثمین با مدیریت آقای قطبی با اتکا به خداوند متعال و همچنین تلاش بی وقفه کارگروه متخصص خود در امر برگزاری خدمات و مجالس عروسی و با بکارگیری تجهیزات مدرن و دیزاین های لوکس و مجلل طی دو دهه گذشته توانسته است با برگزاری جشن ها و مراسم فاخر و باشکوه ضمن جلب رضایت مشتریان خود نظر زوج های جوان را نیز جلب نماید.

خدمات مجالس تشریفات ثمین به شرح ذیل می باشد:

  •         تهیه انواع غذا با مواد اولیه درجه یک و با پختی بی نظیر
  •         مدرنترین سرویس و ظروف ویژه مجالس
  •         مجلل ترین باغ ها و سالن های کاملاً اختصاصی برای برگزاری مدرن ترین مجالس
  •         مجرب ترین کادر خدمات پذیرایی مجالس
  •         انواع خدمات دیزاین مجالس با متد روز
  •         خدمات نورپردازی و جلوه های ویژه مجالس
  •        حریر آرایی و ایجاد سازه های دکوراتیو   
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.