گوشی تاشوی آنر مجیک فولد از تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ قدرت می گیرد

سامسونگ برای مدت طولانی دامنه خود را بر بخش گوشی‌های هوشمند تاشو حفظ کرده است. با این حال، رقابت با شرکت‌هایی مانند شیائومی و اوپو شروع به ظهور کرده است. هواوی نیز در این رقابت شرکت دارد، اما انگار ظاهراً این شرکت آنقدر غرق مشکلات تحریم‌های آمریکا است که به آن صورت نمی‌تواند ضرر قابل توجهی به سهم بازار گوشی‌های تاشوی سامسونگ در سطح جهانی برساند اما در داخل کشور مادر خود چین، گویا موفق شده است که تا حدود ۵۰ درصد سهم فروش گوشی‌های تاشو را در اختیار بگیرد که این موضوع می‌تواند به عنوان زنگ خطری برای سامسونگ تلقی شود که اگر تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت ملغی شود چه بسا در سطح بازارهای جهانی نیز می‌تواند سهم سامسونگ را به دردسر بیندازد. همراه چیکاو باشید.

به هر حال، سال‌های آینده باید برای بخش تاشو، سال‌های بسیار مهمی خواهد بود زیرا از یک سو اگرچه استقبال کاربران از این اسمارت فون‌ها به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت اما از سوی دیگر برندهای بسیار بیشتری به این دسته از تولیدکنندگان می‌پیوندند. طبق شایعات اخیر، برند آنر نیز در حال آماده شدن برای ورود به این دسته خاص از گوشی‌های هوشمند است اما کاملاً مشخص است که این برند هیچ دستگاه دیگری جز گوشی تاشوی آنر مجیک فولد (Honor Magic Fold) را برای عرضه در این زمینه ندارد. امروز، گزارش جدیدی حاکی از آن است که این گوشی هوشمند تاشوی آنر  اسنپدراگون ۸ نسل ۱ (Snapdragon 8 Gen 1) عالی را به همراه خواهد داشت که این دستگاه را در بخش پرچمداران قرار می‌دهد.

صفحه نمایش گوشی تاشوی آنر مجیک فولد - چیکاو

اوایل این هفته، مدیاتک با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی برخی از سازندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند را که قرار است از تراشه جدید و پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک (SoC Dimensity 9000) در گوشی‌های پرچمدار و رده بالای آتی خود استفاده کنند، مورد تأیید قرار داد. حال، آنر نیز در صفحه اختصاصی خود در شبکه محبوب چینی‌ها Weibo اعلامیه‌ای را منتشر کرد و طی آن به طرفداران خود اطمینان داد که گوشی هوشمندی با استفاده از تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک عرضه خواهد کرد

اکنون، گزارش جدیدی در مورد این برند منتشر شده است که اعلام می‌کند دستگاه تاشو این شرکت از تراشه جدید و پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلتفرم موبایل قدرت خواهد گرفت.

جزئیات این خبر را افشاگر معروف و محبوب Digital Chat Station اعلام کرده است. طبق خبری که این افشاگر معروف فاش کرده است، پرچمدار آتی آنر که از مدیاتک دایمنسیتی ۹۰۰۰ استفاده خواهد کرد، یک گوشی هوشمند تاشو نخواهد بود. با این حال، گوشی تاشوی آنر که قرار است در ماه‌های اول سال ۲۰۲۲ عرضه ‌شود، از آخرین پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام را در بطن خود قدرت می‌گیرد.

آنر مجیک ۴ با دایمنسیتی ۹۰۰۰ و آنر مجیک فولد با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عرضه می شود - چیکاو

  • آنر مجیک ۴ با دایمنسیتی ۹۰۰۰ و آنر مجیک فولد با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ عرضه می شود

اگر گوشی هوشمند تاشوی آنر، مجیک فولد آنر موفق شود که در ماه‌های اول سال ۲۰۲۲ روانه ویترین فروشگاه‌ها شود، ممکن است مزایای خاصی نسبت به سایر دستگاه‌های پرچمدار کسب کند و استقبال کاربران را در پی داشته باشد، چرا که، به عنوان مثال، سامسونگ به احتمال قوی مجموعه تاشوهای خود را تا آگوست ۲۰۲۲ به‌روزرسانی نخواهد کرد. گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ این غول فناوری کره جنوبی احتمال داده می‌شود که تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ را در بطن خود جای دهند.

تا آن زمان، گوشی تاشوی آنر مجیک فولد یکی از معدود گوشی‌های تاشو با تراشه پرچمدار اسنپدراگون کوالکام در بازار گوشی‌های هوشمند در زمینه گوشی‌های تاشو در دسترس کاربران قرار خواهد داشت. به عنوان مثال هم اکنون گوشی تاشوی اوپو فایند ان گوشی تاشوی پرچمدار اوپو با استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ که تراشه پرچمدار نسل پیشین کوالکام محسوب می‌شود، در بازار عرضه شده است.

آنر مجیک ۴ سفید و مشکی - چیکاو

اگر در مورد گوشی هوشمند مجهز به تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک پلتفرم موبایل صحبت کنیم، در مقایسه با گوشی تاشوی مجیک فولد آنر نباید عملکرد خیلی پایین‌تری را ارائه دهد، چون که این پردازنده واقعاً یک یک تراشه مخصوص پلتفرم موبایل پرچمدار است که بر اساس فرآیند ۴ نانومتری ساخته شده است. این پردازنده دارای  هسته ARM Cortex-X2 با کلاک ۳.۰۵ گیگاهرتز و همچنین اولین تراشه‌ای است که استاندارد بلوتوث ۵.۳ را ارائه می‌کند. طبق گفته مدیاتک، این تراشه بهتر از A15 Bionic اپل است.

با این حال، هنوز هم در مورد عملکرد GPU تا حدودی از پردازنده پرچمدار جدید کوالکام تاحدی عقب‌تر است. هر دو گوشی هوشمند پرچمدار تاشو و معمولی برند آنر باید تحت سری مجیک آنر (Honor Magic) و شاید هم تحت سری آنر مجیک ۴ (Honor Magic 4) قرار گیرند. با نزدیک شدن به ژانویه سال ۲۰۲۲، انتظار می‌رود که در مورد مشخصات این گوشی‌های پرچمدار تاشو و غیر تاشوی آنر خبرهای بسیاری افشا شوند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.