بلوتی از اولین ژنراتور خورشیدی سدیم یونی در جهان رونمایی کرد

تغییرات آب و هوایی مدت‌هاست که جهان را به سمت افزایش کربن سوق داده است، که انتقال از سیستم‌های انرژی متعارف به سیستم‌های تجدیدپذیر مانند باتری‌های شیمیایی و ماشین‌های باطری‌دار را ترغیب می‌کند. باتری‌های شیمیایی لیتیوم یون از زمان تجاری‌سازی آن‌ها توسط شرکت سونی در سال ۱۹۹۱ تسلط خود را برای کاربردها در لوازم الکترونیکی مصرفی، خودرو، و حتی حمل و نقل هوایی به دست آورده‌اند. همراه چیکاو باشید.

با اشاره به جدول تناوبی عناصر، سدیم و لیتیوم نزدیکترین فلزات یک گروه با خواص شیمیایی بسیار مشابه هستند و در پوسته زمین بیش از هزار برابر سدیم از لیتیوم وجود دارد. باتری‌های یون سدیم پس از آن احیا شدند تا جایگزین بهینه با یک اصل کار ثابت باشند.

شرکت بلوتی پاور (BLUETTI Power Inc) مستقر در لاس وگاس آمریکا (Les Vegas)، تولید کننده پیشرو در جهان در زمینه تاسیسات انرژی خورشیدی از جمله ژنراتورهای خورشیدی، پانل‌های فتوولتائیک و لوازم جانبی مرتبط است. نیروگاه‌های پر انرژی مسکونی آن که در دو سال گذشته راه‌اندازی شدند، AC200P، EP500، و AC300 از بازار راه‌حل‌های خورشیدی امیدوارکننده متمایز شده‌اند، و اکنون به جسارت ادغام فناوری نوآورانه باتری‌های یون سدیم در محصولات خورشیدی آینده خود می‌پردازد. اخیراً شرکت بلوتب اولین ژنراتور خورشیدی سدیم یونی جهان-NA300 و بسته باتری سازگار با آن B480 را در رسانه‌های اجتماعی خود معرفی کرده است.

سازوکار ژنراتور خورشیدی سدیم یونی - چیکاو

گفته می‌شود که NA300 و B480 به طور یکپارچه تمام تنظیمات ظاهری و سبک سلف خود – EP500 Pro را به ارث می‌برند، به خصوص چهار شاخه ۲۰A و یک پورت خروجی ۳۰A L۱۴-۳۰ که توسط اینورتر داخلی ۳۰۰۰ وات موج سینوسی هدایت می‌شود. اکثر لوازم برقی خانگی علاوه بر این، NA300 از ورودی خورشیدی ۲۴۰۰ واتی باورنکردنی EP500 Pro به ۳۰۰۰ وات پیشی گرفته است. می‌توان به عنوان سریع‌ترین ژنراتور خورشیدی شارژر اشاره کرد زیرا می‌توان آن را از ۰٪ تا ۸۰٪ در زمان کوتاه نیم ساعت با شارژ دوگانه AC + PV  ۶۰۰۰  واتی شارژ کرد. (حداکثر ۳۰۰۰ وات برای هر دو AC و PV).

با این حال، NA300 ظرفیت ۳۰۰۰ وات ساعت را ارائه می‌دهد، که کمتر از ۵۱۰۰ وات ساعت EP500 Pro در همان اندازه به دلیل محدودیت‌های فعلی فناوری باتری سدیم-یون است. به طور مطلوب، تا دو ماژول باتری B۴۸۰ (هر کدام ۴۸۰۰ وات ساعت) را با ظرفیت کل ۱۲۶۰۰ وات ساعت پشتیبانی می‌کند و این واحد می‌تواند تامین برق مورد نیاز یک خانواده را برای چندین روز یا حتی یک هفته در هنگام خرابی شبکه یا بلایای طبیعی حفظ کند. با شارژ مجدد توسط پنل‌های خورشیدی علاوه بر این، NA300 همچنین اتصال ۲۴۰ ولت، ۶۰۰۰ وات را با یک جعبه فیوژن و NA300 دیگر، کنترل از راه دور برنامه IoT توسط گوشی‌های هوشمند iOS یا Android و دیگر مزایای EP500 Pro ارائه می‌دهد.

سایز بندی ژنراتور خورشیدی سدیم یونی - چیکاو

نسل اول باتری یون سدیم رقیب سلول‌های باتری LiFePO4 است که به طور گسترده در سایر محصولات BLUETTI ، در امنیت و عمر چرخه طولانی به جز چگالی انرژی کم، با این حال اولی از نظر هزینه مورد استفاده قرار می‌گیرد، عملکرد در دمای پایین، شارژ سریع و سایر جنبه‌های الکتروشیمیایی به دلیل ویژگی‌های شیمیایی موجود در آن برتری این دستگاه را می‌رساند.

 باتری سدیم یون BLUETTI می‌تواند در کمتر از ۳۰ دقیقه تا ۸۰ درصد SOC در دمای اتاق شارژ شود. علاوه بر این، در یک محیط با دمای پایین ۲۰- درجه سانتیگراد (-۴℉)، این بسته باتری سدیم یونی در NA300 و B۴۸۰ دارای نرخ حفظ ظرفیت بیش از ۸۵٪ است و راندمان یکپارچه‌سازی سیستم بیش از ۸۰٪ را ارائه می‌دهد. که برای تامین برق در زمستان یا مناطقی با دمای بسیار پایین بسیار مناسب است.

ابعاد ژنراتور خورشیدی سدیم یونی - چیکاو

جدا از اولین معرفی NA300 در نمایشگاه CES 2022، انتظار می‌رود که شرکت بلوتی مجموعه‌ای از محصولات جدید را در مقابل مخاطبان جهانی قرار دهد و فناوری پیشرفته و راه‌حل‌های قدرت جایگزین خود را به سمت آینده‌ای پایدار نشان دهد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.