5 اشتباه رایج در طراحی سایت که باید از آنها اجتناب کنید

اکثر رقبای شما وب سایت هایی دارند که دارای ویژگی های شگفت انگیز و عملکردهای برجسته ای هستند. دلایل خوبی برای این وب سایت ها وجود دارد که اصلی ترین دلیل آن جذب بازدیدکنندگان و کاربران از سطح وب است. شرکت طراحی سایت مهرزاد وب در این مقاله 5 مورد از مهم ترین اشتباهات رایج بین طراحان سایت را بررسی کرده است که همیشه باید از آن ها اجتناب کنید .پس با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.
  1. بارگذاری وب سایت شما بسیار زمان بر می باشد

اگر بارگذاری سایت شما بیش از حد طول می کشد، باید در برخی از عناصر طراحی تجدید نظر کنید. هرچه وب سایت شما سریعتر بارگذاری شود، تجربه بهتری برای بازدیدکنندگان شما خواهد داشت. نکات زیادی در مورد افزایش سرعت وب سایت شما وجود دارد، بنابراین ما فقط به موارد ضروری که به شما برای شروع کمک می کند اشاره می کنیم.

اول از همه، شما باید بهینه سازی تصاویر وب سایت خود، به خصوص صفحه اصلی خود را در نظر بگیرید. هیچ چیز سریع‌تر از صفحه فرود با تصاویری که بارگذاری آن‌ها طول می‌کشد، کاربران را اذیت نمی کند ، بنابراین حجم تصاویر خود را کاهش دهید و محتوای خود را تا جایی که ممکن است بهینه کنید.

افزونه ها، تم ها و ماژول های سنگین می توانند سرعت بارگذاری وب سایت شما را کاهش دهند. به روز رسانی این عناصر به نسخه های جدیدتر می تواند به سرعت وب سایت شما کمک کند، به خصوص اگر مدت زیادی است که آنها را به روز نکرده باشید.

به یاد داشته باشید که قبل از اینکه وب سایت آنلاین خود را به روز کنید، به طور کامل بک آپ گیری نمایید. به این ترتیب می توانید مطمئن شوید که هیچ چیزی بعد از به روز رسانی خراب نشده است و می توانید پس از آزمایش همه چیز، تغییرات را اعمال کنید.

  1. وب سایت شما با موبایل سازگاری ندارد.

اگر وب سایت شما با موبایل سازگار نیست و در نمایشگرهای کوچک به خوبی و درستی به نمایش در نمی آید ترافیک بسیار زیادی را از دست خواهید داد. این به این دلیل است که کاربران دستگاه های تلفن همراه اگر نتوانند صفحه شما را ببینند یا محتوای آن را به درستی بخوانند، به سرعت و به راحتی از سایت شما خارج خواهند شد و این برای ترافیک سایت شما بسیار مضر خواهد بود.

تحقیقات نشان می دهد که در سراسر جهان، تعداد کاربران تلفن حدود 52.4٪ از کل ترافیک مرور اینترنت را تشکیل می دهد.

این بدان معناست که بیش از نیمی از بازدیدکنندگان شما از شما انتظار دارند که خدماتی با کیفیت به دستگاه های تلفن همراه کاربران خود ارائه دهید، بنابراین اگر قصد دارید این سهم عظیم از کاربران را با محتوای خود درگیر نگه دارید، باید واقعاً مطمئن شوید که می توانید انتظارات آنها را برآورده کنید.

  1. طراحی و چیدمان ضعیف

وب سایت شما باید برای کاربران کاربردی باشد، به خصوص اگر کار خاصی مانند ثبت نام در یک خبرنامه یا خرید یک کالا از فروشگاه دارید که دوست دارید آنها انجام دهند.

اگر به این موضوع فکر نکرده اید، پس این احتمال وجود دارد که وب سایت شما به درستی برای کاربران شما ترسیم و ساخته نشده باشد. اگر با کاهش کاربر یا حفظ نامناسب کاربر مواجه هستید، باید به نحوه فرمول‌بندی عناصر طراحی و طرح‌بندی خود شک کنید. اگر چیدمان منو شما منطقی نیست، در این صورت در خطر سردرگمی بازدیدکنندگان هستید.

به یاد داشته باشید که کاربران انتخاب های بیشتری نسبت به قبل دارند، بنابراین اگر وب سایت شما تمام عناصر مورد نیاز را به آنها ارائه ندهد، مطمئناً به گزینه دیگری نگاه خواهند کرد.

  1. شما CTA  را از دست می دهید.

این مورد در تکمیل مورد قبل می باشد. اگر متوجه شده اید که ترافیک زیادی دریافت می کنید، اما به اهداف خود، مانند خرید یک محصول یا ثبت نام برای یک دوره آزمایشی رایگان، نمی رسید، ممکن است با مشکل هدایت کاربران به سمت هدف خود مواجه هستید.

بهترین و مؤثرترین راه برای دستیابی به این هدف، پیاده سازی و شفاف سازی Call to Action شماست. این دلیل اصلی بازدید کاربران شما در وهله اول است.

در ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که خواسته ی خود را در این CTA  به صورت کاملا واضح و شفاف برای کاربر بیان کرده اید. در بازاریابی، این فرآیند گاهی به عنوان بازاریابی تبدیل نیز شناخته می شود، زیرا بازدیدکننده را به مشتری یا دنبال کننده تبدیل می کند.

هر اقدامی که قرار است کاربر جدید انجام دهد، توسط برنامه کلی شما تعیین می شود. آیا می خواهید آنها ثبت نام کنند و شروع به خرید محصولات کنند یا می خواهید آنها به خوانندگان ثابتی تبدیل شوند که با محتوای شما درگیر می شوند و با شما ارتباط برقرار می کنند؟ هر تصمیمی که می‌گیرید، مطمئن شوید که طراحی ، شما را به این هدف نزدیک کرده و شما را قادر به انجام آن میکند.

  1. وب سایت شما فاقد اطلاعات مهم و معتبر می باشد.

بازدیدکنندگان علاقه مند به یافتن جزئیات در مورد مشاغل هستند و اگر آنها را در صفحه وب خود فهرست نکنید، ترافیک ارزشمندی را از دست خواهید داد.

به عنوان مثال، اگر شما صاحب یک کسب و کار هستید، باید ساعات کاری خود را برای مشتریان و همچنین اطلاعات مهم مانند مکان فروشگاه و جزئیات تماس خود را درج کنید.

اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان را به مکان فیزیکی خود جذب کنید، قطعا باید آدرس و موقعیت خود را بر روی نقشه ی گوگل و بخش قابل دسترسی از سایت درج کنید.

اگر جزئیات شما وجود نداشته باشد یا درست نباشد، هرگز بازخورد خوبی از وب سایت خود دریافت نمی کنید. باید مطمئن شوید که اطلاعات تماسی که لیست کرده اید معتبر است. اگر آدرس ایمیلی را در وب سایت خود مشخص کرده اید، مطمئن شوید که آدرس پستی است که به آن دسترسی دارید. و به صورت مکرر آن را بررسی می کنید. اگر بازدیدکنندگان شما ایمیل‌هایی را به آدرسی ارسال می‌کنند که هرگز خوانده نمی‌شود، در این صورت شما هم زمان خود و هم زمان بازدیدکنندگان خود را تلف می‌کنید، بنابراین به یاد داشته باشید که مکاتبات خود را با کاربران خود ادامه دهید و به دفعات و به سرعت پاسخ دهید.

جمع بندی:

برای اینکه بتوانید از کسب و کار آنلاین خود، به خصوص برای کسب و کارهای نوپا و تازه تاسیس بازخوردهای خوبی بگیرید و خود را در بین سایت های برتر حوزه کاری خود قرار دهید نیاز خواهید داشت موارد ساده ولی بسیار مهم را کاملا جدی گرفته و آن ها را رعایت کنید.

همینطور که در مقاله با هم صحبت کردیم سعی کنید سرعت سایت خود را همیشه در بالاترین حد نگه دارید و از به کار بردن عکس و تصاویر سنگین ، پلاگین های به روز نشده و بلااستفاده خودداری کنید. همیشه برای هدایت مخاطب از CTA های کاملا هدفمند استفاده کنید ، محتوای سایت خود را به صورت مرتب به روز رسانی نمایید و همیشه اطلاعات معتبر به مخاطبان خود ارائه نمایید.

مهرزاد وب به عنوان مشاور و مجری خدمات طراحی و بهینه سازی سایت همواره در کنار شما عزیزان خواهد بود.برای کلیه خدمات کسب و کار آنلاین خود همین الان می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

تلفن : 09026446641

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.