تفاوت دوربین های مداربسته تحت شبکه و انالوگ پاناسونیک

دوربین مدار بسته انالوگ چیست؟

دوربین آنالوگ به دوربین‌های مداربسته‌ای گفته می‌شود که سیگنال‌های ویدئویی را به جای سیگنال‌های دیجیتال ۰ و 1، به شکل امواج آنالوگ ارسال می‌کند. تمام انواع دوربین مداربسته قدیمی از این روش برای ارسال داده‌ها استفاده می‌کردند. امروزه برخی از دوربین‌های IP نیز دارای پورت خروجی آنالوگ هستند تا بتوان از تجهیزات نظارت تصویری قدیمی استفاده کرد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

دوربین های آنالوگ دارای قیمت پایینی هستند. این نوع دوربین ارسال و ضبط تصاویر را به راحتی انجام می دهد اما ضبط این تصاویر با کابل های خاصی به نام کواکسیال صورت می گیرد و این تصاویر بر دستگاه  DVR ضبط و ذخیره می گردد. در نسل های اولیه تصاویر بر روی vhs ذخیره می شد اما با گذر زمان و پیشرفت این دوربین ها به نسل های بعدی (hd) امکان ذخیره بر روی هارد دیسک و dvd فراهم شد. به طور خلاصه عملکرد دوربین مداربسته انالوگ را درتصویر زیر مشاهده می کنید.

ویژگی های استفاده از سیستم آنالوگ:

کیفیت تصویر دوربین های مدار بسته آنالوگ زیاد نیست، بنابراین برای مناطقی که حرکت زیادی دارند یا باید با جزئیات بالا دیده شوند ، ایده آل نیستند. تصاویر آنقدر واضح نیستند که شما بتوانید چره اشخاص را دقیق بشناسید و ممکن است محو به نظر برسند. همچنین نمی توانید مانند دوربین های IP بزرگنمایی دیجیتالی کنید. با این حال برای شرایطی که کیفیت اهمیت زیادی نداشته باشد همچنان از این نوع دوربین امنیتی استفاده می شود.

به دلیل کم بودن کیفیت، مخصوصا در حالتی که نور محیط در ساعاتی کمتر بشود یا نیاز به پوشش فاصله بیشتری باشد نیاز به نصب چند دوربین مدار بسته انالوگ خواهید داشت تا مطمئن شوید که همه جا را تحت نظر دارید. در این حالت باید این موضوع را هم در نظر بگیرید که برای نصب دوربین مدار بسته آنالوگ به یک کابل برق ، به علاوه یک کابل DVR نیاز دارید و بنابراین هزینه خرید کابل، کابل کشی و محافظت از کابل ها هم نکته مهمی ست که نباید از آن غافل شد.

به علت آن که دوربین ها انالوگ از امواج انالوگ برای ارسال تصاویر استفاده می کنند، میتوانند به وسیله نویزها تخریب بشوند و کیفیت از قبل هم پائین تر بیاید. همچنین دوربین انالوگ صرفا تصاویر را ضبط می کند و به دلیل ساختار ساده ای که دارد تنها قادر به ارسال تصاویر به دستگاه ذخیره است در حالی که اگه تصاویر و ویدئوها محافظت و کد گذاری نشوند یک هکر می تواند به طور بالقوه به اطلاعات شما دسترسی پیدا کند یا سیگنال شما را با یک سیگنال خارجی جایگزین کند.

گام بزرگ پاناسونیک از انالوگ به فناوری تحت شبکه:

شرکت دوربین مداربسته Panasonic یکی از اولین شرکت های تجهیزات الکترونیکی بود که شروع به تولید دوربین مدار بسته انالوگ کرد. کیفیت این دوربین ها از همان ابتدا بسیار بالاتر از برندهای دیگر بود و هنوز هم با وجود عرضه انواع جدیدتر تکنولوژی در دوربین های مدار بسته، همچنان دوربین های مدار بسته انالوگ پاناسونیک در بسیاری موارد تصاویر با کیفیتی را ضبط می کنند. اما با پیشرفت تکنولوژی، پاناسونیک هم با ارائه نسل جدید دوربین های مدار بسته خود با عنوان دوربین مدار بسته تحت شبکه که به آن دوربین IP هم گفته می شود(ip مخفف internet protocol ) کیفیت و سرعت انتقال و امنیت تصاویر را در دنیای نظارت تصویری متحول کرد. در ادامه به بررسی ویژگی های دوربین مداربسته تحت شبکه پاناسونیک می پردازیم.

دوربین مدار بسته تحت شبکه چیست؟

به طور خلاصه تفاوت اصلی دوربین های مداربسته آنالوگ و دوربین های مداربسته تحت شبکه به کیفیت آن ها برمی گردد، در دوربین های تحت شبکه تصویر اول پردازش شده سپس به وسیله کابل شبکه به صورت دیتا انتقال پیدا می کند. ولی در دوربین آنالوگ پردازش برروی تصویر انجام نمی گیرد و تصویر برروی کابل کواکسیال انتقال پیدا می کند. از مزایای دوربین تحت شبکه می توان به رزولوشن بالا، پردازش تصویر،استهلاک پایین و امکان استفاده از سوئیچ که باعث کاهش هزینه های اجرایی اولیه می شود را نام برد.

دوربین های تحت شبکه دوربین هایی تخصصی هستند و با تکنولوژی های به روزتری که دارد کیفیت، مقاومت ، پشتیبانی بهتری را دارند و کابل کشی این دوربین ها فرایندی ساده و سریع تری است. همچنین در دوربین های تحت شبکه با توجه به اینکه عمل فشرده سازی داده ها و کدگذاری (Encode)تصویر در داخل خود دوربین انجام می شود ویژگی های دیگری نیز دارد برای مثال امنیت در بابر نفوذ اطلاعاتی، انتقال تصاویر با نرخ ثابت و روان، این که پهنای باند شما محدود نمی شود و حتی در فرایند ضبط و دریافت تصاویر این دوربین ها به سخت افزار یا تجهیزات جداگانه ای نیاز ندارید. در این سیستم دوربین با استفاده از internet protocol (ip) تصاویر را تبدیل می کند و بصورت دیجیتال در شبکه های کامپیوتری منتقل می شود ، سپس توسط nvr تصاویر را کنترل می کند که این عملکرد کاملا دقیق می باشد همانند تصویر زیر:

مزایای دوربین مدار بسته تحت شبکه پاناسونیک

مساحت تحت پوشش در دوربین های تحت شبکه زیاد می باشد و دوربین مورد نظر نظارت بیشتری بر فضای تحت پوشش ایجاد می کند و در مکان های مود نظر از دوربین های کمتری استفاده می شود.این سیستم نیاز به اتصال به یک دستگاه مرکزی ندارند و کابل برق جداگانه ای برای هر دوربین لازم نمی باشد بلکه دوربین تحت شبکه را از طریق سوئیچ به دستگاه NVR متصل می کنند.در هر مکانی می توان این نوع دوربین را قرار داد و به دلیل اتصال به شبکه محدودیتی در محل قرارگیری این نوع دوربین وجود ندارد.دوربین های تحت شبکه ای وجود دارند که تحت شبکه دیجیتال و به صورت اتصال به وای فا کار می کنند و با این اقدام می توان کابل را حذف کرد و در مکان های محدود از این نوع دوربین به کار برد.

در دوربین های مداربسته تحت شبکه از ساختار پیشرفته تری در ضبط و دریافت تصاویر به کار می رود به همین دلیل تصاویر تعداد پیکسل های بیشتری دارند و تصاویر با کیفیت خیلی بالاتری ضبط می گردند.دوربین های مداربسته ای که تحت شبکه هستند پورت SD Card دارند و در مواردی که سرور قطع شود یا دستگاه ذخیره سازی دچار مشکلی شود تصاویر به وسیله این پورت به طور کامل ذخیره می گردند و هیچ اطلاعاتی در این زمینه از بین نمی رود.

دوربین مدار بسته آنالوگ بعد از نصب آن قابلیت انعطاف پذیری ندارد و به آسانی نمی توان تجهیزات دوربین را جابه جا و تغییر داد اما در دوربین های مداربسته تحت شبکه این اقدام به راحتی انجام می پذیرد و انتقال دوربین به مکان دیگر با توجه به قابلیت انعطاف پذیری بالا آسان تر صورت می گیرد. در انتها باید یاداوری کنیم که دوربین مدار بسته تحت شبکه از سیستم پیشرفته PoE به طور کامل پیشتیبانی کرده و از کیفیت بالایی برخوردار است.

با توجه به موارد گفته شده، امروزه برای نصب و تجهیز منازل و یا مکان های تجاری که در آن ها داشتن سیستم نظارت تصویری اصلی ترین بخش حفاظت امنیتی است، بهترین انتخاب دوربین های مدار بسته تحت شبکه پاناسونیک هستند. برند پاناسونیک از دیرباز بهترین کیفیت را تولید نموده و بسیار نام آشنا ست. آریاهوشمند نمایندگی رسمی دوربین های مدار بسته پاناسونیک در ایران است که برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید دوربین مدار بسته تحت شبکه پاناسونیک به سایت Ariahoshmand.com مراجعه نمائید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.