تبلت گلکسی تب ای ۸ سامسونگ با نمایشگر ۱۰.۵ اینچی و صدای دالبی اتموس معرفی شد

تبلت گلکسی تب ای ۸ سامسونگ (Samsung Galaxy Tab A8) روز چهارشنبه ۱۵ دسامبر (دیروز ۲۴ آذر ماه ) معرفی شد و به مجموعه تبلت های سری A این شرکت اضافه شد. گلکسی تب A8 دارای حاشیه‌های نازکی در اطراف صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی TFT با نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ است. تبلت گلکسی تب ای ۸ سامسونگ برای ارائه صدای بهتر مجهز به چهار بلندگو است. علاوه بر آن، این دستگاه از فناوری دالبی اتموس (Dolby Atmos) نیز پشتیبانی می‌کند. این تبلت در سه گزینه ذخیره سازی 32 گیگابایتی، 64 گیگابایتی و 128 گیگابایتی عرضه می شود که میزان ذخیره سازی این دستگاه را می‌توان از طریق کارت microSD افزایش داد. سامسونگ گلکسی تب A8 به باتری ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده و از شارژ 15 وات پشتیبانی می کند. همراه چیکاو باشید.

  • قیمت و تاریخ عرضه تبلت گلکسی تب ای ۸ سامسونگ در بازار

سامسونگ هنوز قیمت تبلت گلکسی تب ای ۸ را اعلام نکرده است، اما شرکت کره جنوبی فاش کرد که ای تبلت شرکت سامسونگ در ژانویه ۲۰۲۲ در ایالات متحده و بازارهای سایر مناطق جهان در دسترس قرار خواهد گرفت. تبلت گلکسی تب ای ۸ سامسونگ در سه رنگ روانه ویترین فروشگاه‌ها خواهد شد. طبق گفته سامسونگ، این گزینه‌های رنگ  خاکستری، طلایی صورتی و نقره‌ای خواهند بود.

قیمت و تاریخ عرضه تبلت گلکسی تب ای ۸ سامسونگ در بازار - چیکاو

  • مشخصات و امکانات تبلت گلکسی تب ای ۸ سامسونگ

دستگاه گلکسی تب ای ۸ سامسونگ دارای صفحه نمایش ۱۰.۵ اینچی بوده و از رزولوشن فول اچ دی و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل بهره خواهد برد. صفحه نمایش این تبلت هوشمند سامسونگ از نوع TFT LCD بوده و سامسونگ نسبت صفحه نمایش به بدنه را ۸۰ درصد طراحی کرده است. این شرکت همچنین تبلت را برای انجام چند کار با رابط کاربری One UI خود بهینه کرده است که امکان استفاده از برنامه‌ها را در حالت تقسیم صفحه با ویژگی Drag and Split فراهم می‌کند. همان طور که قبلا ذکر شد، این تبلت دارای چهار بلندگو با پشتیبانی از فناوری صدای دالبی اتموس است.

در بخش دوربین نیز تبلت گلکسی تب ای ۸ سامسونگ در پنل جلو برای انجام تماس‌های ویدیویی و احیانا عکاسی سلفی و همچنین باز کردن قفل صفحه نمایش این دستگاه یک حسگر ۵ مگاپیکسلی در قسمت بالای نمایشگر تعبیه شده است. در پنل پشتی این تبلت نیز یک حسگر ۸ مگاپیکسلی مشاهده می‌شود که کاربران می‌توانند برای عکاسی از آن استفاده کنند. هر دوی این حسگرها نهایتا می‌توانند تا کیفیت فول اچ دی و ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کنند.

مشخصات و امکانات تبلت گلکسی تب ای ۸ سامسونگ - چیکاو

 تبلت گلکسی تب ای ۸ سامسونگ در انواع حافظه‌های ۳۲ گیگابایت، ۶۴ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌شود و کاربران می‌توانند میزان حافظه داخلی این دستگاه را از طریق کارت میکرو اس دی(microSD) تا میزان ۱ ترابایت افزایش دهند. این تبلت دارای یک تراشه پلتفرم گوشی هوشمند هشت هسته‌ای است که نام آن فعلا اعلام نشده است اما با سرعت کلاک ۲.۰ گیگاهرتز همراه با حداکثر ۴ گیگابایت رم است.

سامسونگ گلکسی تب ای ۸ دارای باتری ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعتی است که از طریق USB Type-C با توان ۱۵ وات شارژ می‌شود. این دستگاه از اتصال LTE به همراه پشتیبانی از Wi-Fi دو بانده و بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کند. به گفته این شرکت، سامسونگ گلکسی تب ای ۸ به جک ۳.۵ میلیمتری خروجی صدا هدفون نیز مجهز شده است.

صفحه نمایش و پنل پشتی  تبلت گلکسی تب ای ۸ سامسونگ - چیکاو

سامسونگ گلکسی تب ای ۸  دارای ابعاد ۲۴۶.۸ در ۱۶۱.۹ در ۶.۹ میلی متر بوده و وزن آن نیز ۵۰۸ گرم است. این تبلت بر روی اندروید ۱۱ اجرا می‌شود و پوسته One UI 3 این شرکت در بالای آن قرار دارد. به گفته سامسونگ، مشتریانی که تبلت گلکسی تب ای ۸ سامسونگ  را خریداری می‌کنند، واجد شرایط دسترسی به برنامه Samsung TV Plus در تبلت خواهند بود که شامل دسترسی به بیش از ۲۰۰ کانال رایگان از جمله محتوای زنده و درخواستی است. مالکان جدید همچنین به دو ماه YouTube Premium به صورت رایگان نیز دسترسی خواهند داشت.

منبع gadgets.ndtv
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.