گوگل، نسخه جدید اندروید ۱۲ گو ادیشن را با عملکرد بهبود یافته معرفی کرد

چند ماه از انتشار نسخه سیستم عامل اندروید ۱۲ توسط گوگل می‌گذرد و اکنون این غول فناوری سرانجام نسخه کاهش یافته آن را برای گوشی‌های هوشمند سطح پایین معرفی کرد که این نسخه از این سیستم عامل اندروید ۱۲ گو ادیشن (Android 12 Go Edition)  نام دارد. این  نسخه جدید اندروید ۱۲ گو ادیشن نسبت به نسخه قبلی این سیستم عامل گوگل با چندین ارتقاء و بهبود همراه شده است که به خصوص از نظر عملکرد و حفظ حریم خصوصی با پیشرفت ها و بهبود‌های بسیار خوبی همراه شده است. همراه چیکاو باشید.

این شرکت می‌گوید که سیستم عامل جدید یعنی نسخه اندروید ۱۲ گو ادیشن می‌تواند تا ۳۰ درصد عملکرد سریع‌تری در مقایسه با بهترین تلفن‌هایی که از نسخه پیشین یعنی اندروید گو ادیشن استفاده می‌کنند و در در حال حاضر بازار موجود هستند، ارائه دهد. با عرضه این نسخه از سیستم عامل سبک اندروید، می‌توان امیدوار بود که پس از این دیگر کاربران این سیستم عامل که مسلمل کسانی هستند که از تلفن های همراه ارزان قیمت و کم قدرت استفاده می کنند، دیگر برای بارگذاری یک برنامه مجبور نباشد چند ثانیه قبل از بارگذاری برنامه روی صفحه منتظر بمانند.

سیستم عامل اندروید ۱۲ گو ادیشن - چیکاو

 همچنین به نظر می‌رسد گوگل عملکرد باتری را در این سیستم عامل به روز شده نیز بهبود بخشیده است زیرا ادعا می‌شود که سیستم به طور خودکار برنامه‌هایی را که برای مدت طولانی استفاده نمی‌شوند، خواب زمستانی می‌کند. آن طور که در مورد این نسخه از سیستم عامل گوگل گفته شده است، ظاهراً تمرکز فزاینده‌ای بر بهبود تجربه کاربر وجود دارد و در راستای آن، گوگل قابلیتی را اضافه کرده است که گزینه‌هایی را به کاربران نشان می‌دهد تا محتوای نمایش داده شده روی صفحه را هنگام پیمایش به صفحه برنامه‌های اخیر ترجمه کنند.

ویژگی های سیستم عامل اندروید ۱۲ گو ادیشن - چیکاو

همچنین، یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب و بسیار مفیدی که در این نسخه از اندروید ۱۲ گو ادیشن به این سیستم عامل اضافه شده، اشتراک‌گذاری برنامه‌ها با دستگاه‌های اندرویدی نزدیک است که با استفاده از برنامه‌های Nearby Share و Google Play پشتیبانی می‌کند. همچنین، نمایه‌ها اکنون در صفحه قفل در دسترس هستند که تجربه را برای کاربران ساده‌تر می‌کند.

با توجه به نگرانی کاربران در مورد حفظ حریم خصوصی، این شرکت اکنون داشبورد حریم خصوصی را معرفی کرده است که کاربران می‌توانند برنامه‌هایی را ببینند که به داده‌های حساس دسترسی دارند. همچنین یک نشانگر وجود دارد که وقتی یک برنامه از دوربین یا میکروفون روی دستگاه استفاده می‌کند، به کاربران اطلاع می‌دهد.

قابلیت های سیستم عامل اندروید ۱۲ گو ادیشن - چیکاو

جدای از تغییرات انجام شده در سراسر این سیستم عامل جدید گوگل، برخی از برنامه‌های داخلی نیز از ویژگی‌های جدیدی برخوردار شده‌اند. به عنوان مثال، برنامه Files Go با قابلیتی به روز شده است که به کاربران امکان می‌دهد فایل‌های حذف شده را ظرف ۳۰ روز بازیابی کنند. گوگل همچنین این خبر را نیز به اشتراک گذاشته است که در سرتاسر جهان هم اکنون بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر وجود دارد که از دستگاه‌های اندروید گو ادیشن استفاده می کنند. این شرکت همچنین تایید کرده است که اولین دستگاه‌های جدید مجهز به سیستم عامل اندروید ۱۲ نسخه گو ادیشن در اوایل سال آینده میلادی، ۲۰۲۲عرضه خواهند شد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.