دارندگان دستگاه های گلکسی رده بالای سامسونگ از مشکلات صوتی هنگام بازی شکایت دارند

برخی از دارندگان دستگاه‌های گلکسی سامسونگ از مشکلات صوتی دستگاه‌های خود در حین بازی شکایت کرده اند. در حالی که برخی از کاربران می‌گویند که این مشکل صوتی گوشی آن‌ها با آخرین به روزرسانی تلفن هوشمند گلکسی آن‌ها به رابط کاربری One UI 4  شروع شده است، اما برخی دیگر از کاربران نیز اظهار داشته‌اند که این مشکل را از همان روز اول که این گوشی هوشمند را تهیه کرده‌اند، وجودداشته است. همراه چیکاو باشید.

اکثر تلفن‌های سامسونگ که دارای چنین مشکلی هستند از گوشی‌های گلکسی بسیار رده بالا و حتی گوشی‌های پرچمدار این شرکت هستند که ازجمله این دستگاه‌ها می‌توان به اسمارت فون‌های: گلکسی اس ۱۰ (Galaxy S 10)، گلکسی اس ۲۰ (Galaxy S 20)، گلکسی اس ۲۱ (Galaxy S 21)، گوشی تاشوی گلکسی زد فلیپ ۳  (Galaxy Z Flip 3)، گوشی تاشوی گلکسی زد فولد ۲ (Galaxy Z Fold 2) سامسونگ، گوشی تاشوی جدید گلکسی زد فولد ۳ (Galaxy Z Fold 3) و همچنین گوشی گلکسی ای ۵۲ دارای ۵جی ( Galaxy A52 5G) این شرکت  اشاره کرد که این تلفن همراه آخر اگرچه جزو گوشی‌های سری پرچمدار این شرکت نیست اما یکی از گوشی‌های میان رده و گران قیمت سامسونگ است که با استقبال بسیار خوبی مواجه شده و در بازارهای جهانی فروش بسیار خوبی را برای این شرکت به ارمغان آورده است.

کاربران می‌گویند که صدای بلندگوهای اسمارت فون آن ها در هنگام بازی نسبتاً بمل (زیرتر از آنچه باید باشد) و بدون عمق است و گاهی اوقات حتی مخدوش به نظر می‌رسد، با وجود این که در همه حالات دیگر مانند برنامه‌های پخش موسیقی، فیلم و موارد مشابه دیگر  کاملاً خوب است و بدون هیچ مشکلی به گوش می‌رسد.

گلکسی ای ۵۲ دارای ۵جی - چیکاو

 در ابتدا تصور می‌شد که که احتمال دارد دالبی اتموس( Dolby Atmos) اگر فعال باشد باعث به وجود آمدن این مشکل می‌شود اما با غیر فعال کردن دالبی اتموس نیز به آن صورت تفاوت چندان و محسوسی در کیفیت صدا پخش شده مشاهده نشد.

 این مشکل ظاهراً فرکانس‌های صوتی پایین و بخش میان‌رده را بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد و در تلفن‌هایی که بلندگوهای باکیفیت دارند بیشتر قابل توجه است. البته هدفون‌های سیمی یا بی‌سیم به آن صورت تحت تأثیر این مشکل قرار نمی‌گیرند. ضمن آن که به طور عجیبی، به نظر می‌رسد که روشن کردن ضبط صفحه مشکل را برطرف می‌کند. اما بدیهی است که این راه حل ایده آل نیست زیرا نه تنها از نظر منابع و مصرف انرژی مقدار برق بسیار زیادی را مصرف می کند، بلکه فضای ذخیره‌سازی زیادی را نیز اشغال می‌کند. علاوه بر این، گزارش شده است که این معضل حتی نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز برای تصویر را در هنگام انجام بازی‌های پشتیبانی شده، غیرفعال می‌کند که واقعاً تعجب برانگیز است.

با وجود این که هر روز تعداد شکایات کاربران به دلیل این مشکل افزایش می‌یابد اما ظاهراً سامسونگ هنوز حتی وجود مشکلات صوتی این دستگاه‌ها را در هنگام استفاده برای گیم تأیید نکرده است، حال این که چه وقت برای برطرف کردن این مشکل آستین همت را بالا خواهد زد و اقدام عملی انجام خواهد داد، به هیچ عنوان مشخص نیست و تاکنون هم در این مورد خبری منتشر نشده است.

گوشی تاشو سامسونگ - چیکاو

بنابراین می‌توان نتیجه گیری کرد که لااقل در کوتاه مدت راه حل مناسب و کاربردی برای این معضل گوشی‌های رده بالای کاربران سامسونگ وجود نخواهد داشت. اکثر پاسخ‌های رسمی در انجمن اعضای سامسونگ که تاکنون بارها تکرار شده است این است که کاربران گوشی هوشمند خود را بازنشانی کنند.

بدون شک بسیاری از کاربران نیز این راه حل را پیشنهادی سامسونگ را آزمایش کرده‌اند اما هیچ نتیجه مثبتی حاصل نشده است و راه حل نهایی برای رفع این مشکل بازنشانی گوشی آسیب دیده و معیوب نیست و این توصیه سامسونگ به هیچ وجه کمکی نمی‌کند. بنابراین، به دارندگان دستگاه‌های گلکسی سامسونگ که با چنین مشکلی دست به گریبان هستند، پیشنهاد می‌شود تا مشکل خود را در انجمن‌های مختلف و حتی توییتر و سایر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مطرح کنند تا شاید سرانجام موفق شوند توجه سامسونگ را به این موضوع جلب کنند تا این شرکت مجبور شود مشکل این گوشی‌های پرچمدار و بالارده را که برای کاربران نیز هزینه کمی در بر نداشته، حل کند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.