اهمیت آموزش ایندیزاین درطراحی گرافیک

نرم افزار ایندیزاین indesign یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی گرافیک است که متاسفانه افراد کمتری هستند که با آن آشنایی دارند. اکثر افرادی که به نوعی به شغل طراحی گرافیک مشغول هستند با نرم افزار ایندیزاین آشنایی ندارد. علی رغم اینکه این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی گرافیک است؛ کار با آن زیاد مورد توجه طراحان گرافیک قرار نگرفته و البته آموزش ایندیزاین هم زیاد در محفل های آموزشی کشور مورد توجه نیست.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اما نکته مهم این است که این نرم افزار با وجود استقبال نسبتا کم طراحان گرافیک، یکی از بهترین نرم افزارهایی است که یک طراح گرافیک می تواند با آن کار کند و سرعت کارش را تا چند برابر افزایش دهد. ادوبی ایندیزاین بهترین نرم افزار کار با متن است. بهترین نرم افزار نشر رومیزی که می تواند سرعت شما را در سندهایی که شامل متن هستند، به طور چشمگیری افزایش دهد.

کاربرد نرم افزار ایندیزاین چیست؟

اگر بخواهم تخصصی به داستان نگاه کنم می توانم بگویم که نرم افزار ایندیزاین بهترین نرم افزار نشر رومیزی است! اما به زبان ساده تر، برای صفحه آرایی کتاب، مجله، روزنامه، بروشور، تقویم سررسید، کاتالوگ و… بهترین گزینه نرم افزار ایندیزاین است. بارها و بارها دیدم که حتی تقویم سررسید را هم با فتوشاپ طراحی می کنند، اما غافل از اینکه این کار با ایندیزاین با سرعتی حداقل 5 برابر قابل انجام است.

اکثر کارهایی که می توان با این نرم افزار قدرتمند خیلی سریع انجام داد، در نرم افزارهای مشابه مثل فتوشاپ و ایلوستریتور به شدت زمان بر هستند! این نرم افزار درست مثل نرم افزار ایلوستریتور بر اساس وکتور کار می کند و از این حیث شبیه ایلوستریتور است. به همین علت می تواند کیفیت خروجی خیلی خیلی بهتری نسبت به فتوشاپ ارائه کند.

چرا باید به آموزش نرم افزار ایندیزاین توجه کنیم؟!

همانطور که بالاتر گفتم، ایندیزاین نرم افزارسریعی است. فرایندها در این نرم افزار به شکلی طراحی شده اند که می توانید با کمترین دردسر ممکن به سادگی با متن ها کار کنید. اگر شما یک طراح گرافیک حرفه ای هستید، باید به ابزارهای مختلف مسلط باشید و بتوانید در جایگاه های مختلف ابزار مناسب را شناسایی کنید و از آن در جهت کارایی بیشتر استفاده کنید.

اپلیکیشن ایندیزاین یکی از سریع ترین اپ هایی است که می توانید با متن کار کنید. خیلی ساده و سریع می توانید کتاب ها و روزنامه ها را صفحه آرایی کنید و به همین دلیل هم می تواند درآمدزایی خیلی خوبی برایتان داشته باشد. شاید به جرئت بتوانم بگویم که ایندیزاین یکی از حرفه ای ترین و پول ساز ترین نرم افزارهایی است که با آن کار کرده ام.

محیط نرم افزار ایندیزاین چگونه است؟!

محیط نرم افزار ایندیزاین بسیار شبیه به فتوشاپ و البته ایلوستریتور است. البته به واسطه کارایی متفاوت، طبیعتا محیط متفاوتی نیز دارد اما تا حدودی به دلیل هم خانواده بودن با این دو نرم افزار شباهت هایی نیز بین آن ها مشاهده می شود. منوهای ایندیزاین تا حد زیادی شبیه به منوهای دیگر اعضای خانواده اش است و البته ابزارهایی از جمله ابزار پن و.. نیز در این نرم افزارها مشترک هستند.

یادگیری ایندیزاین سخت است؟!

قطعا نه! ایندیزاین برخلاف بقیه نرم افزارهای خانواده adobe به شدت ساده است و یادگیری آن هم برخلاف آموزش فتوشاپ یا دیگر به شدت ساده است. این نرم افزار می تواند به شما کمک کند که کارهای صفحه آرایی خود را به ساده ترین شکل ممکن انجام دهید. کل آموزش ایندیزاین می تواند در دو ساعت آموزش نیز خلاصه شود که البته معمولا حدود 4 الی 5 ساعت آموزش برای این نرم افزار ایده آل است.

البته شایان ذکر است که باید به تمرین ها نیز توجه کنید. یادگیری و دیدن آموزش ایندیزاین بدون انجام تمرین و تکرار کردن مباحث یادگرفته شده کاری جز اتلاف وقت نیست. باید حتما دقت کنید که بعد از اتمام و یا حتی همزمان با کلاس ها انجام تمرین ها را در دستور کار خود قرار دهید. تمرین ها روی تسلط شما بر مباحث تاثیر خیلی زیادی می گذارند.

بازار کار ایندیزاین چطور است؟!

به چند مورد بستگی دارد! اگر بتوانید خودتان را به عنوان صفحه آرا به افراد زیادی بشناسانید می توانید روی این حساب کنید که پروژه های زیادی گیرتان بیاید. یعنی به دیگران بگویید که چه کارهایی از عهده تان بر می آید. مثلا یک طراح گرافیک که فقط بلد است با فتوشاپ کار کند می تواند به بقیه بگوید که طراحی کارت ویزیت انجام می دهد. حالا شما می توانید بگویید که صفحه آرایی کتاب و مجله و روزنامه و بروشور و… نیز انجام می دهید. می توانید از این طریق پروژه های خوبی بگیرید.

ضمن اینکه تمامی چاپخانه های کشور مطمئنا به افراد صفحه آرا نیز نیاز دارند. می توانید به عنوان صفحه آرا در آنجا استخدام شوید.

نکته مهم این است که شما نباید به این نرم افزار به عنوان یک نرم افزار پول ساز نگاه کنید. شما یک طراح گرافیک هستید که می خواهید ابزارهای بیشتری را آموزش ببینید و با آن ها کار کنید. ایندیزاین یکی از ابزارهایی است که می تواند به شما کمک کند یک طراح گرافیک کامل شوید. جعبه ابزار شما کامل می شود.

این نرم افزار در کنار سایر نرم افزارهای گرافیکی، یک مجموعه کامل ایجاد می کنند که می توانند برای شما کسب در آمد خوبی داشته باشند. برای همین می توانید به این نرم افزار به عنوان یک نرم افزار خوب در کنار سایر نرم افزارها نگاه کنید.

بهترین جا برای آموزش ایندیزاین کجاست؟!

متنی که شما در حال خواندن آن هستید، توسط حسین مداحی نوشته شده. حسین مداحی سابقه سالها تدریس ایندیزاین دارد. من با توجه به سالها کار در این حوزه یک دوره جامع تهیه کردم و در سایت آکادمی برتر برای آموزش هنرجویان قرار دادم. فقط کافیست آموزش ایندیزاین آکادمی برتر را تهیه کنید تا خیلی ساده و مثل آب خوردن به این نرم افزار قدرتمند مسلط شوید.

شک نکنید که این نرم افزار می تواند توانایی های شما را چند پله بالا ببرد.

در آخر ممنونم که این نوشتار را تا انتها مطالعه کردید. تمام تلاشم را کردم تا به شما دیدگاه بهتری نسبت به این نرم افزار فوق العاده ارائه کنم. دیدگاهی که شاید بتواند به شما در مسیر شغلی تان کمکی کرده باشد.

اگر دوست داشتید می توانید به وبسایت آکادمی برتر سری بزنید و در آن جا نظرتان را در مورد محتوای موجود در وبسایت برایم بنویسید. قطعا خوشحال می شوم اگر شما را آنجا ملاقات کنم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. محمد می گوید

    همیشه می شنیدم که میگفتن ایندیزاین؛ اما واقعا نمیدونستم چیکار میکنه. جالبه که این نرم افزار میتونه اینقدر کاربردی باشه!