نسخه جهانی ردمی نوت ۱۱مجهز به ۴جی ممکن است با اسنپدراگون ۶۸۰ عرضه شود

پس از معرفی گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۱ شیائومی (Redmi Note 11 4G) در چین که همین چند هفته پیش انجام گرفت،گفته می‌شود که ردمی قصد دارد نسخه ۴جی گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۱ خود را در سطح بازارهای جهانی عرضه کند. اما ممکن است این گوشی همان گونه که یک افشاگر این خبر آن را فاش کرده است، مشخصات آن به طور کامل مشابه با مشخصات اسمارت فونی که در چین معرفی و عرضه شده است، نباشد. همراه چیکاو باشید.

 گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۱ شیائومی ۴جی، طبق گزارشی که ThePixel از یک منبع ناشناس منتشر کرده است، ظاهراً با نسخه‌ای که از این گوشی هوشمند در چین روانه بازار می‌شود، تفاوت‌هایی دارد. این منبع می‌گوید که نسخه جهانی گوشی ردمی نوت ۱۱ دارای ۴جی به جای پردازنده هلیو جی ۸۸ مدیاتک  (MediaTek Helio G 88) که در بطن گوشی شیائومی نسخه چینی قرار دارد، از پردازنده  اسنپدراگون ۶۸۰ کوالکام پلتفرم گوشی هوشمند (Qualcomm’s Snapdragon 680) استفاده خواهد کرد.

دلیل این تصمیم شیائومی در تغییر پردازنده برای یک گوشی که در دو نسخه برای داخل چین و بازارهای جهانی تولید می‌شود، احتمال داده می‌شود که به خاطر کمبود موجودی تراشه‌های مدیاتک در انبارهای تاسیسات و کارخانه‌های تولید گوشی شیائومی باشد. اما این افشاگر اعلام کرده است که تغییرات این دو گوشی شیائومی فقط به تغییر تراشه در نسخه جهانی با نسخه چینی خلاصه نمی‌شود بلکه این شرکت در نسخه جهانی تغییرات دیگری را نیز اعمال خواهد کرد.

صفحه نمایش و پنل پشتی نسخه جهانی ردمی نوت ۱۱مجهز به ۴جی - چیکاو

همان طور که قبلاً در گزارش‌های منتشر شده آمده است، گوشی‌های هوشمند سری ردمی نوت ۱۱ شیائومی  از طراحی «لبه‌های صاف» برای عرضه در بازار جهانی پیروی نمی‌کنند. بنابراین، این موضوع در مورد گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۱ مدل ۴جی شیائومی نیز صدق می‌کند. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند از همان طراحی سنتی گوشی‌های سری ردمی نوت برای بدنه و لبه‌های این گوشی هوشمند پیروی کند.

علاوه بر این، این منبع همچنین اطلاعاتی را در مورد قیمت نسخه جهانی ارائه داده است و اشاره می‌کند که برای برچسب قیمتی این تلفن همراه در بازار جهانی می‌توان انتظار داشت که با قیمتی در حدود ۱۹۹ دلار روانه ویترین فروشگاه‌ها شود. چنین برچسب قیمتی بسیار پایینی باعث می‌شود تا این اسمارت فون به دستگاهی بسیار مقرون به صرفه و وسوسه‌انگیز برای خرید تبدیل شود.

انتظار می‌رود سایر ویژگی‌های گوشی ردمی نوت ۱۱ شیائومی مانند قابلیت‌ها و امکاناتی باشد که در گوشی نسخه‌ی چینی این اسمارت فون پیدا می‌شود.

  • مشخصات و ویژگی‌های گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت ۱۱ شیائومی نسخه مخصوص بازار چین

 گوشی ردمی نوت ۱۱ شیائومی نسخه بازار چین مجهز به ۴جی دارای صفحه نمایش ۶.۵ اینچی از نوع ال سی دی بوده که رزولوشن فول اچ دی پلاس را با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز به همراه نرخ نمونه‌برداری لمسی ۱۸۰ هرتز ارائه می‌دهد. این گوشی در بازار چین با استفاده از تراشه هلیو جی۸۸ مدیاتک، همراه با ۴ یا ۶ گیگابایت رم LPDDR4x و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی ارائه می‌شود.

مشخصات و ویژگی‌های گوشی هوشمند شیائومی ردمی نوت ۱۱ شیائومی نسخه مخصوص بازار چین - چیکاو

 در بخش دوربین، این گوشی هوشمند در پنل پشتی از ماژول دوربین سه‌گانه برخوردار می‌شود که دوربین اصلی آن را یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد و دو سنسور دیگر نیز شامل یک واحد لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه و یک واحد دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی مینیاتوری خواهد بود.

در قسمت پنل جلو نیز در بالای صفحه نمایش این گوشی هوشمند یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای گرفتن عکس‌ها و ویدیوهای سلفی و همچنین انجام تماس‌های ویدیویی تعبیه شده است. این دستگاه دارای رابط کاربری اختصاصی شیائومی MIUI 12.5 است که مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۱۱ گوگل انجام وظیفه می‌کند.

این تلفن همراه  غول فناوری چین، از نظر اتصالات نیز از دو سیم کارت،  4G VoLTE، Wi-Fi 802.11ac، بلوتوث ۵.۱، GPS، بلستر IR، بلندگوهای استریو دوگانه با پشتیبانی از کیفیت صدای بسیار بالای ۲۴ بیت، ۱۹۲ کیلوهرتز و همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدای هدفون عرضه می‌گردد. ضمن آنکه برق مورد نیاز این اسمارت فون را نیز یک باتری حجیم با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تأمین می‌کند که می‌تواند از شارژ سریع ۱۸ واتی و علاوه بر آن، از شارژ معکوس ۹ واتی نیز پشتیبانی ‌کند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.