تولید کنندگان گوشی به دلیل کمبود نیمه هادی ها سنسورهای دوربین را کاهش می دهند

گزارش جدیدی منتشر شده است که اطلاعات جالبی را در مورد روند اخیر برندهای گوشی‌های هوشمند فاش کرده است. این گزارش به این موضوع اشاره می‌کند که ظاهراً اکثر شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند به دلیل کمبود قطعات و به خصوص کمبود تراشه‌های نیمه هادی، اکنون تصمیم گرفته‌اند تا تعداد سنسورهای موجود در ماژول پشتی دوربین اسمارت فون‌های تولیدی خود را کاهش دهند. همراه چیکاو باشید.

این گزارش را Omdia به اشتراک گذاشته است که یک شرکت معروف در زمینه تحقیقات و بررسی بازار در دنیای فناوری و گجت‌های تولیدی است. نتیجه یافته‌ها و تحقیقات این شرکت در شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله ویبو که وب‌سایت میکروبلاگینگ چینی است، نیز به اشتراک گذاشته شده می‌شود. Omdia در این گزارش اضافه کرده است که OEM‌ ها (بسیاری از شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند در این دسته از تولید کنندگان قرار می‌گیرند) اکنون به سمت استفاده از سنسورهای تصویر با وضوح بالاتر برای ماژول‌های پنل پشتی  گوشی‌های تولیدی  خود می‌روند تا بتوانند تعداد دوربین‌های کمتری را در آن ماژول جای دهند.

دلیل اصلی این تغییر ظاهراً به دلیل کمبود مداوم نیمه هادی‌ها است که صنایع مختلف را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده است. در سه ماهه سوم سال جاری اگر توجه کرده باشید کاملاً متوجه خواهید شد که تولید گوشی‌های هوشمند با ماژول دوربین سه‌گانه به همان سطح مدل‌های دارای دوربین چهارگانه افزایش یافت. درواقع شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند سعی کردند تا در محصولات جدید خود بیشتر از ماژول دوربین سه گانه در پنل پشتی گوشی‌های خود استفاده کنند و استفاده از ماژول دوربین چهارگانه را به تدریج کاهش می‌دهند.

اکنون بخش استفاده از ماژول دوربین سه‌گانه، تقریباً می‌توان گفت که در میان تمام برندهای تولید کننده گوشی هوشمند تقویت شده است زیرا تا همین چندی قبل، حتی گوشی‌های ارزان قیمت پایین‌تر از ۱۵۰ دلار آمریکا نیز شاهد استفاده از ماژول‌های چهارگانه در پنل پشتی خود بودند. در همین حال، سهم بازار استفاده از ماژول دوربین چهارگانه به طور محسوس و قابل توجهی کاهش یافته است و بیشتر برندها سعی می‌کنند تا از مجموعه دوربین سه گانه برای تلفن‌های جدید خود استفاده کنند.

هم اکنون سهم بخش گوشی‌هایی که از ماژول سه‌گانه استفاده می‌کنند که نسبت به تعداد گوشی‌هایی که ماژول دوربین چهارگانه داشتند، بسیار عقب‌تر بود، تقریباً به یک سطح مساوی و برابر رسیده‌اند و اگر اوضاع بر همین منوال پیش برود چندان طول نخواهد کشید که میزان گوشی‌های هوشمندی که از ماژول دوربین پشتی سه گانه استفاده کنند، بسیار فراتر از میزان گوشی‌هایی شود که ماژول دوربین چهارگانه را در پنل پشتی خود خواهند دید. اتفاق بسیار جالب دیگری که در بخش دوربین پنل پشتی گوشی‌ها افتاده این است که سهم بازار گوشی‌های هوشمندی که دارای ماژول دوربین دوگانه در پنل پشتی هستند و مدتی بود که بسیار کاهش یافته بود، اکنون بار دیگر و در همین بازه زمانی افزایش چشمگیری را تجربه می‌کند.

جوسی هانگ (Jusy Hong)، مدیر ارشد تحقیقاتی Omdia اظهار داشت که با ادامه این روند زمانی فرا می‌رسد که برندها به دنبال کاهش هزینه‌های مربوط به دوربین ناشی از کمبود مداوم نیمه هادی‌ها باشند. وی در ادامه افزود: برندهای گوشی‌های هوشمند نیز تعداد دوربین‌های مدل‌های میان رده را از چهار به سه دوربین کاهش می‌دهند. در حال حاضر، لنزهای ۴۸ مگاپیکسلی ۲۵ درصد از کل سهم بازار را در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ به خود اختصاص داده اند، در حالی که سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی و ۱۰۸ مگاپیکسلی به ترتیب به ۱۹ درصد و ۵ درصد افزایش یافته اند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.