گوشی جدید میت ۴۰ پرو هواوی با ۱ ترابایت فضای ذخیره سازی در راه است

هواوی ظاهرا حاضر نیست تا به سادگی از دنیای تولید گوشی‌های هوشمند کنار بکشد. این شرکت سعی می‌کند هر طور که شده خود را در این بازار سرپا نگه دارد ولو که با تولید و عرضه هر فصل فقط یک گوشی عرضه کند. شاید اگر تحریم‌های آمریکا علیه این شرکت نبود، جایگاه اول جهانی را در زمینه تولید و فروش گوشی نیز به دست آورده بود. همراه چیکاو باشید.

هواوی هم اکنون نیز گویا گوشی هوشمند جدیدی را برای عرضه در بازار آماده می کند. این اسمارت فون جدید این شرکت، آن طور که گفته شده، موفق شده است که تأییدیه 3C را نیز به دست آورد. گوشی جدید هواوی با شماره مدل NOH-AN50 شناخته می‌شود. این تلفن همراه قرار است با پشتیبانی از شارژ سریع و شارژر مربوطه عرضه شود.

تاییدیه 3c هواوی میت ۴۰ پرو - چیکاو

به طور کلی، ویژگی‌ها و قابلیت‌های این اسمارت فون با گوشی دیگر این شرکت یعنی هواوی میت ۴۰ پرو  (Mate 40 Pro) مطابقت دارد. اما این گوشی هوشمند هواوی همراه با یک شگفتی روانه بازار خواهد شد. پیش از این شاهد دریافت مجوز شبکه از همین مدل بودیم. در آن زمان مشخص شد که این گوشی هوشمند سیستم عامل جدید و اختصاصی هواوی یعنی هارمونی او اس (HarmonyOS) را اجرا و پشتیبانی می‌کند و علاوه بر آن شبکه ارتباطات ۵جی را نیز  می‌تواند اجرا کند. شاید پس از مدت‌های مدید این اولین گوشی هوشمند هواوی باشد که با استفاده از شبکه ارتباطات ۵جی روانه بازار خواهد شد.

مشخصات هواوی میت ۴۰ پرو - چیکاو

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این دستگاه جدید مجهز به شبکه ارتباطات ۵جی دارای گزینه های رنگی سیاه و سفید است. در داخل بدنه این اسمارت فون پردازنده کرین ۹۰۰۰ خود هواوی ( Kirin 9000) به این گوشی قدرت می‌بخشد و علاوه بر آن برای تأمین برق مورد نیاز نیز یک باتری با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعتی در بطن آن جای گرفته است.

گوشی جدید هواوی 212 گرم وزن دارد و ابعاد آن ۱۶۲.۹ در ۷۵.۵ در ۹.۱ میلی متر است. در قسمت پنل جلو این قهرمان داستان  ما یک صفحه نمایش ۶.۷۶ اینچی از نوع سوپر آمولد قرار می گیرد.

هواوی میت ۴۰ پرو با 1 ترابایت حافظه داخلی - چیکاو

 همان طور که در بالا نیز گفته شد، تقریباً تمام پارامترهای دستگاه مانند مشخصات و قابلیت‌های گوشی هواوی میت ۴۰ پرو است. به غیر از ویژگی‌های ذکر شده باید دوربین را هم اضافه کنیم که با آن مدل هیچ تفاوتی ندارد. تنها تفاوت این دو اسمارت فون هواوی این است که علاوه بر نسخه ذخیره سازی داخلی ۱۲۸ گیگابایتی، ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی، مدل‌های تازه دارای نسخه ذخیره سازی داخلی  1 ترابایتی نیز هستند.

با تجزیه و تحلیل تمام اطلاعات بالا، می‌توان گفت که درواقع ما با گوشی هوشمند میت ۴۰ پرو جدید هواوی روبرو هستیم که از شبکه‌های ارتباطات نسل پنجم موبایل یعنی ۵جی نیز پشتیبانی می‌کنند و همچنین حداکثر ظرفیت ذخیره‌سازی داخلی آن به ۱ ترابایت افزایش یافته است. حتی اگر چنین باشد، ممکن است گوشی جدید به دلیل این دو ویژگی به یکی از پرفروش ترین‌های بازار گوشی‌های هوشمند تبدیل شود.

  • ویژگی ها و قابلیت های گوشی هوشمند هواوی میت ۴۰ پرو جدید

تلفن میت ۴۰ پرو اصلی دارای صفحه نمایش ۶.۷۶ اینچی از نوع سوپر آمولد است. دومی از نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز برای تصویر پشتیبانی می‌کند. صفحه نمایش این گوشی  همچنین حسگر اثر انگشت را در زیر خود پنهان ساخته است که برای امنیت بیشتر آن بسیار مفید است.

ویژگی ها و قابلیت های گوشی هوشمند هواوی میت ۴۰ پرو جدید - چیکاو

 در طرف مقابل، می‌توانیم تنظیمات دوربین سه‌گانه را در پنل پشتی این گوشی مشاهده کنیم که برای دوربین اصلی از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده شده است. علاوه بر آن یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی پریسکوپ و یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی فوق عریض نیز دیگر حسگرهای موجود در ماژول دوربین این گوشی هوشمند هستند.هواوی در بالای نمایشگر پنل جلو نیز برای ثبت عکس‌های سلفی و همچنین انجام تماس‌های تصویری از یک حسگر دارای وضوح ۱۳ مگاپیکسلی بهره برده است که با سنسور 3D ToF نیز همراه شده است.

پردازنده اختصاصی هواوی ۹۰۰۰ کرین در داخل از یک گره فرآیند ۵ نانومتری استفاده می‌کند. این اولین گوشی هوشمند اندرویدی جهان است که از این فرآیند بهره می‌برد. این پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای از چهار هسته Cortex-A77 و چهار هسته Cortex-A55 تشکیل شده است. در بخش گرافیکی نیز یک GPU  پردازنده گرافیکی مالی جی ۷۸  (Mali-G78) با پردازنده اصلی یعنی تراشه CPU همراه شده که وظیفه پردازش محتوای تصویری این گوشی هوشمند را بر عهده دارد. هواوی نسبت به توان و قدرت این پردازنده ادعاهای بسیار بزرگی را مطرح می‌کند.

یک باتری ۴۴۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز برق مورد نیاز این تلفن همراه جدید هواوی را تأمین می‌کند. گوشی میت ۴۰ پرو جدید هواوی از شارژ سریع سیمی ۶۵ واتی پشتیبانی می‌کند که می‌تواند در ۴۷ دقیقه سوخت کامل گوشی را تامین کند و میزان شارژ باتری را از حالت کاملاً خالی به ۱۰۰ درصد برساند. علاوه بر این مورد، این گوشی از شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

ماژول دوربین اصلی گوشی میت ۴۰ پرو جدید هواوی - چیکاو

به هر حال، قبلاً در گزارش‌هایی که در مورد این گوشی فاش شده بودند، گفته شده است که هواوی گوشی‌های پرچمدار جدید سری میت ۵۰ خود را در اوایل سال آینده میلادی (۲۰۲۲) عرضه خواهد کرد. نکته پایانی نیز این است که تعدادی از گوشی‌های میت ۵۰ هواوی از تراشه‌های کرین خود هواوی بهره خواهند برد اما تعدادی نیز با استفاده از تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون کوالکام روانه ویترین فروشگاه‌ها خواهند شد.البته گوشی‌هایی که با استفاده از پردازنده‌های کوالکام روانه بازار شوند نهایتاً با استفاده از شبکه ارتباطات ۴جی در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت زیرا کوالکام به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه هواوی اجازه فروش تراشه‌های مجهز به ۵جی را ندارد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.