باگ برنامه تیمز مایکروسافت در گوگل پیکسل ۳ باعث ممانعت از تماس با 911 می شود

ظاهراً با عرضه گوشی‌های سری گوگل پیکسل ۶ بدبختی‌ها و بدشانسی‌های گوگل نیز شروع شده است زیرا نه تنها این ۲ گوشی جدید این شرکت با باگ‌ها و ایرادات زیادی همراه است که گوشی‌های مدل‌های قدیمی این برند نیز در انگار در یک سمفونی کاملاً هماهنگ، ایراداتی را که شاید از قبل داشته‌ان، اکنون آن‌ها را بروز می‌دهند که باعث ایجاد دردسرهای بسیار بزرگی برای گوگل شده است. همراه چیکاو باشید.

برخی از مقاله‌هایی که در این مورد در چیکاو منتشر شده‌اند عبارتند از: « گوگل پیکسل ۶ دارای مشکل سیگنال آزاردهنده است»، « گوگل به دلیل عدم آمادگی برای رقابت، طرح ساخت گوشی پیکسل تاشو را رها می کند»، « گوگل می گوید کندی سنسور اثر انگشت پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو طبیعی است»، « گوشی گوگل پیکسل ۶ به طور خودکار مخاطبین تصادفی را زمانی که مالک خواب بود شماره گیری می کرد»، « آزمایش‌های جدید نشان می‌دهد در سرعت شارژ سریع گوگل پیکسل 6 مبالغه شده است» و… مقاله‌های دیگر که می‌توانید با یک جستجوی ساده در سایت بتوانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

در ادامه بدشانسی‌های گوگل، اخیراً یک اتفاق عجیب رخ داده است که در آن یکی از کاربران گوشی گوگل پیکسل ۳ (Google Pixel 3) با این گوشی خود قادر به تماس با 911 در مواقع اضطراری نبود. اکنون نتایج تحقیقات رسمی از این شرکت دلایل جالبی را در مورد علت این اتفاق آشکار کرده است.

سایت معتبر اندروید پلیس (AndroidPolice) در گزارشی اعلام کرد که در نوامبر 2021، یک کاربر شبکه اجتماعی ردیت (Reddit ) با نام مستعار u/KitchenPicture5849 از  تجربه تاسف بار خود که با گوشی گوگل پیکس ۳ خود دچار شده ، را در این پلت فرم رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت. ظاهراً، این کاربر  یک تماس اضطراری 911 برای درخواست اعزام آمبولانس گرفته بود، اما تنها پس از یک بار زنگ زدن تلفن، پیکسل 3 به طور کامل از کار انداخت یا به اصطلاح هنگ کرده بود. این امر باعث شد  بیشتر تلاش‌های کاربر برای برقراری ارتباط با شخصی را که در طرف دیگر تماس بود، مختل کند.

علی رغم این که دستگاه توانسته بود مکان را برای خدمات اورژانس در تماس انجام شده نشان دهد، اما کاربر نمی‌توانست جزئیات مهمی مانند آدرس، شماره آپارتمان یا حتی وضعیت شخصی را که نیاز به کمک پزشکی داشت، برای آن‌ها شرح دهد.

پیکسل 3 اساساً روی صفحه برنامه گیر کرده بود. خوشبختانه، کاربران ردیت موفق شدند از طریق تلفن ثابت به خدمات اضطراری دسترسی پیدا کنند. اما با توجه به وخامت وضعیت، این می‌تواند برای کسانی که فقط از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، یک تجربه مرگبار باشد.

هنگام به اشتراک گذاشتن تجربه خود در شبکه اجتماعی ردیت، کاربر همچنین باگ را دوباره ایجاد کرد و متوجه شد که گزارش های Verizon او هیچ سابقه‌ای از برقراری تماس با 911 را نشان نمی دهد. این امر باعث شد گوگل تحقیقات خود را در مورد این مشکل آغاز کند اما خاطر نشان می‌شود که این مشکل خوشبختانه در حال حاضر به آن صورت گسترده نیست.

اما چه عاملی باعث به وجود آمدن چنین مشکلی شده بود؟ حساب کاربری Pixel Community نشان داد که این اشکال در دستگاه‌هایی مشاهده شده است که کاربران برنامه تیمز مایکروسافت (Microsoft Teams) را نصب کرده بودند اما با هیچ حساب کاربری وارد نشده بودند. این گزارش همچنین می‌افزاید که یک «تعامل ناخواسته» بین برنامه و اندروید از برقراری تماس‌های اضطراری جلوگیری می‌کند. بنابراین در حال حاضر، هر دو شرکت گوگل و مایکروسافت به سرعت دست به کار شده‌اند تا بتوانند در اسرع وقت این مشکل را حل کنند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.