کاهش درآمد شیائومی در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ در بحبوحه رقابت فزاینده و کمبود تراشه

شیائومی نه تنها یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه فناوری  و غول پیشتاز سرزمین چین در تولید گجت‌های فناوری به شمار می‌آید بلکه در سطح بازار جهانی نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند است که در حال حاضر به طور معمول در رتبه‌های دوم و سوم جهانی در نوسان است. این شرکت که دستگاه‌های بسیار محبوبی را هم از نظر کیفیت و هم قیمت در بازار ارائه می‌کند، سعی در حفظ جایگاه دومی خود در سطح بازار جهانی دارد اما شرکت‌های رقیب نیز بیکار ننشسته و به پیکار با این شرکت و همچنین با یکدیگر ادامه می‌دهند. همراه چیکاو باشید.

شیائومی، در طرحی ۵ ساله قرار است تا جایگاه اول جهانی را فتح کند و طبق نقشه راهی که برای این شرکت ترسیم کرده است باید بتواند به پیشروی خود و کنار زدن رقبا ادامه دهد، در غیر این صورت در آرزوی دست یافتن به رتبه اولی جهان با شکست مواجه خواهد شد.

این شرکت اخیرا گزارش مالی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ خود را منتشر کرده است که حاکی از افزایش ۸.۲ درصدی درآمد کمتر از حد انتظار است. اعداد درآمد می‌تواند به رقابت شدید در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در پی عملکرد کلی چشمگیر این شرکت در سال ۲۰۲۱ اشاره کند.

فروشگاه شیائومی - چیکاو

بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در برخی کشورها به شدت اشباع شده است و سازندگان گوشی‌های هوشمند در حال حاضر چاره‌ای ندارند جز این که به دنبال محصولات نوآورانه‌تری برای حفظ سهم خود در این گونه بازارها باشند. به همین دلیل نیز هست که شرکت‌های سازند سعی می‌کنند تا هر مدل جدیدی را که روانه بازار می‌کنند، همراه با نوآوری‌هایی باشد که بتواند نظر خریداران و کاربران را به سوی خود جلب کند.

 سهام شیائومی با باز شدن بازار در روز چهارشنبه ۹ دسامبر ( دیروز ۱۸ آذر ماه)حدود ۷ درصد کاهش یافت. درآمد گوشی‌های هوشمند این شرکت تنها با ۰.۴ درصد افزایش به ۴۷.۸ میلیارد یوان (۷.۴۹ میلیارد دلار) در این سه ماهه رسید. این با وجود کاهش ۵.۸ درصدی در فروش گوشی‌های هوشمند به ۴۳.۹ میلیون دستگاه بود.

این شرکت اظهار داشت که کمبود تراشه جهانی نیز بر کاهش تعداد تولیدی این دستگاه‌ها تأثیر بسیار زیادی داشته است. شیائومی می‌گوید که سخت کار می‌کند تا تراشه‌های لازم را برای برآورده کردن پیش بینی‌های خود برای تولید اسمارت فون‌های ۴ جی در سال جدید به دست آورد. فروش کلی در سه ماهه سوم در سال ۲۰۲۱ به میزان ۷۸.۰۶ میلیارد یوان (در حدود ۱۲.۲ میلیارد دلار) افزایش یافت، اما پیش بینی تولید و فروش  ۷۹.۲۰ میلیارد یوان (در حدود ۱۲.۵ میلیارد دلار ) را از دست داد.

محصولات شیائومی - چیکاو

شیائومی به دنبال یک کمپین بازاریابی تهاجمی از طریق فروشگاه‌های خرده فروشی خود در سراسر چین است. این شرکت در حال حاضر در حدود  ۱۰ هزار فروشگاه فیزیکی برای عرضه گوشی‌ها و دیگر محصولات تولیدی خود به صورت مستقیم در چین دارد و همچنان در حال افزایش شمار این فروشگاه‌ها است. آمارهای مالی همچنین نشان می‌دهند که شیائومی  ۵.۱۸ میلیارد یوآن سود، پیش از پیش‌بینی‌های صنعتی به دست آورده‌است.

این شرکت قبلاً به دلیل کاهش سهم تولید و فروش محصولات هواوی در بازارهای داخلی و جهانی، موفق شد تا بخشی از سهم این شرکت را به سبد سهام خود واریز کند و میزان فروش خود را به طرز چشمگیری افزایش دهد، اما رقبای چینی این شرکت مانند اوپو (Oppo) مسیر رشد بهتری را در پیش گرفتند و موفق شدند تا سهم بالاتری از بازار فروش را به دست آورند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.