مقایسه شرایط و هزینه تحصیل در انگلستان و کانادا

کشور انگلستان و کشور کانادا دو کشوری می‌باشند که از نظر نظام آموزشی در جهان جزء برترین ها می باشد هر دو این کشورها انگلیسی زبان می باشند و از جمله کشورهای مهاجر پذیر دنیا محسوب می گردند. کانادا از لحاظ تشکیل کشور با انگلستان دارای پیوستگی می باشد. تحصیل در این دو کشور می تواند در بهترین مدارس و دانشگاه های انجام پذیرد. برای اینکه راحت تر بتوانیم بین این دو انتخاب درستی با توجه به شرایط خود داشته باشیم، توصیه می کنیم مقاله گردآوری شده توسط کارشناسان موسسه مشاوره ای اتریش را به طور کامل مطالعه نمایید تا به تفاوت‌های این دو کشور واقف گردید و با توجه به شرایط و هزینه تحصیل در این دو کشور تصمیم نهایی خود را اتخاذ نمایید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا

افرادی که تصمیم به تحصیل در کشور کانادا گرفتند، باید بدانند تنها اخذ پذیرش از مرکز آموزشی مورد نظر نمی تواند سبب تحصیل در کشور کانادا گردد و فرد باید حتما ویزای تحصیلی کشور کانادا را اخذ نمایند تا بتوانند برای تحصیل به این کشور مهاجرت کرده و به تحصیل در این کشور بپردازد. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا، فرد باید دارای شرایط لازم باشد. از جمله شرایط لازم نداشتن گپ تحصیلی بیش از ۳ الی ۵ سال است. مدارکی که فرد باید برای ویزای تحصیلی کانادا ارائه نماید به شرح زیر است:

  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر
  • اسناد اثبات تمکن مالی لازم
  • 2 قطعه عکس

شرایط تحصیل در انگلستان

تحصیل در انگلستان در مقاطع مختلف برای فراگیران میسر خواهد بود. افراد زیر 18 سال می توانند در مدارس این کشور تحصیل نمایند. برای تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان اخذ پذیرش از دانشگاه نیاز می باشد. برای تحصیل در مدارس انگلستان ارائه مدرک زبان الزامی نمی باشد در صورتی که فرد برای تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان باید مدرک زبان مورد نیاز را ارائه نماید. تحصیل در برخی از رشته های تحصیلی نیاز به شرکت در آزمون خواهد داشت . برای تحصیل در مقطع لیسانس در برخی از رشته ها گذراند دوره ی 1 ساله ALEVEL یا فاندیشن نیاز می باشد.

https://malekpourmie.net/%D8%AA%D8%AD%D8%B5%DB%8C%D9%84-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3/

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

برای محاسبه هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل باید دو عامل هزینه زندگی و شهریه دانشگاه ها را محاسبه نمود. هزینه زندگی در کانادا با توجه به وسعت این کشور در استان های مختلف متفاوت است. اما به طور میانگین می توان حدود 1000 تا 1500 دلار در ماه جدا از هزینه مسکن برای زندگی در نظر داشت. شهریه ها در مقاطع مختلف در دانشگاه های متفاوت کشور کانادا می تواند هزینه های متغیری را در پی داشته باشد. اما اگر بخواهیم به طور کلی هزینه میانگین شهریه تحصیلی را در این کشور محاسبه نماییم، می توانیم به جدول زیر که توسط کارشناسان موسسه حقوقی ملک پور گرد آوری شده است اشاره نمود:

مقطع هزینه
مدارس 25000 تا 30000 دلار کانادا
کارشناسی 15000 تا 20000 دلار کانادا
کارشناسی ارشد 18000 تا 25000 دلار کانادا
دکترا 10000 تا 20000 دلار کانادا

هزینه تحصیل در انگلستان

هزینه تحصیل در کشور انگلستان با توجه به مقطع، رشته، دانشگاه، شهر محل زندگی می تواند متفاوت باشد. شهریه تحصیلی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس حدود 10 الی 25 هزار پوند خواهد بود که البته این هزینه در رشته های پزشکی بیشتر است. در جدول زیر میانگین هزینه های تحصیل در مقاطع مختلف در کشور انگلستان توسط کارشناسان موسسه MIE اتریش قرار داده شده است:

مقطع هزینه
مدارس 17000 تا 40000 پوند
کارشناسی 1060 تا 32100 پوند
کارشناسی ارشد 12060 تا 32904 پوند
دکترا 15510 تا 43570 پوند
مقایسه شرایط سنی ویزای تحصیلی کانادا و انگلستان

در مورد شرایط سنی دو کشور انگلستان و کانادا برای اخذ ویزا باید گفت در هیچ کدام از این دو کشور برای اخذ ویزای تحصیلی رعایت شرایط سنی جزء شرایط اخذ ویزا نمی باشد اما عملاً روند اعطا ویزا چیز دیگری را نشان می دهد. برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا رعایت شرایط سنی ۲۳ سال برای مقطع لیسانس و تا ۳۲ سال برای مقطع فوق لیسانس عمدتاً نیاز است در مقطع دکترا رعایت شرای سنی نیاز نمی باشد. برای اخذ ویزای انگلستان نیز هرچه سن فرد متناسب با مقطع و رشته ی تحصیلی باشد، امکان قبولی ویزای فرد بیشتر خواهد بود. بهترین سن برای اخذ ویزای انگلیس در مقطع لیسانس تا 20 سالگی و برای مقطع فوق لیسانس تا 25 سالگی خواهد بود.

مدرک زبان مورد نیاز برای ویزای تحصیلی کانادا

کشور کانادا داارای 2 زبان رسمی انگلیسی و فرانسوی است. عمدتاً زبان مردم کانادا در بیشتر استان های کانادا انگلیسی است و در برخی استان ها مانند استان کبک زبان مردم فرانسوی می باشد. تحصیل در کشور کانادا همانطور که گفته شد نیاز به اخذ ویزا خواهد داشت. ویزای تحصیلی کانادا فقط به افرادی تعلق می گیرد که مدارک لازم را ارائه نمایند. در بین مدارک تعیین شده ذکری از ارائه مدرک زبان نمی باشد اما عمدتاً ویزای تحصیلی کانادا به افرادی تعلق می گیرد که سطح زبان خوب متناسب با تحصیل خود داشته باشند.

مدرک زبان مورد نیاز برای ویزای تحصیلی انگلستان

کسانی که برای تحصیل خود در کشور انگلستان خواستار اخذ ویزای انگلستان هستند، باید بدانند برای اخذ این ویزا داشتن مدرک زبان انگلیسی مورد نیاز می باشد. مدرک زبان مورد نیاز در سفارت انگلستان حداقل میانگین B2 انگلیسی می باشد که این نمره مدرک زبان می تواند با توجه به مقطع تحصیلی بیشتر نیز باشد.

مزایا و معایب تحصیل در انگلستان و کانادا

اگر بخواهیم به مزایا و معایب تحصیل در این دو کشور اشاره نماییم، می توانیم به اعتبار بالای دانشگاه های انگلستان در مقابل دانشگاه های کانادا اشاره نمود. از دیگر جهات هزینه تحصیل در کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان کمتر است و همینطور هزینه تحصیل در انگلستان بیشتر از کانادا می باشد. افرادی که از کشور کانادا فارغ التحصیل شده اند، می توانند تا 3 سال به مدت تحصیل خود در کشور کانادا اقامت داشته باشند. افرادی که از کشور انگلیس فارغ التحصیل شده باشند، فقط تا 1 سال می توانند در این کشور اقامت داشته باشند. اخذ اقامت دائم کانادا پس از 2 سال از 5 سال زندگی و پرداخت بیمه و مالیات در این کشور میسر می گردد، در صورتی که در کشور انگلستان پس از 3 سال از 5 سال می توان به اقامت دائم این کشور دسترسی پیدا نمود. اخذ تابعیت در هردوی این کشورها پس از 1 سال از اخذ اقامت دائم میسر خواهد بود. اگر بخواهیم از دیگر جهات این دو را بررسی نماییم و برتری آن ها را به نمایش بگذاریم می توانیم به جدول زیر که توسط کارشناسان موسسه مشاوره ای ملک پور گرد آوری شده است اشاره نماییم.

شاخص کانادا انگلستان
قدرت خرید 89.50 87.17
ایمنی 57.32 53.67
مراقبت بهداشتی 71.45 74.85
اب و هوا 55.98 88.09
هزینه زندگی 69.06 67.75
قیمت ملک به درآمد 7.19 9.06
ترافیک 33.64 34.39
آلودگی 28.79 40.07

سخن پایانی

 دراین نوشتار که توسط کارشناسان موسسهMIE  گرد آوری شده، به بررسی تحصیل در دو کشور انگلستان و کانادا پرداخته شد. دریافتیم در این دو کشور چه تشابهات و تفاوت هایی وجود دارد. در این نوشتار شرایط سنی و مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در انگلیس و کانادا بیان شد و مزایا و معایب این دو کشور مقایسه گردید. برای تصمیم نهایی جهت انتخاب کشور مناسب شرایط خودتان را نیز بررسی نمایید. شما می توانید از مشاوران موسسه MIE اتریش مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.