خدمات شبکه و هر آنچه که باید بدانید

امروزه به دلیل پیشرفت روز افزون تکنولوژی و بالا رفتن حجم داده ها و اطلاعات، نیاز به شبکه های کامپیوتری در جامعه بسیار زیاد شده است. یک اداره، موسسه و یا سازمان برای این که بتوانند روند کارهای خود را سریع پیش ببرند و سرعت آن را افزایش دهند، به نصب و راه اندازی شبکه احتیاج دارند. در واقع استفاده از شبکه به سازمان ها و کسب کارها کمک می کند که بتوانند میان چند سیستم کامپیوتری ارتباط برقرار کرده و بتوانند از چند منبع به صورت مشترک استفاده کرد. یکی از لازمه های مهم در شبکه های کامپیوتری ارائه خدمات شبکه است. می توان به طور قطعی گفت که داشتن یک شبکه کامپیوتری با عملکرد درست و بی نقص حتما با خدمات شبکه نیاز دارد‌. زیرا شبکه مدام باید پشتیبانی، عیب یابی و رفع مشکل شود تا بتواند به درستی در یک سازمان کار کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

همان طور که می دانید پیش برد کارهای اداره ها و موسسه های مختلف در دنیای امروز بدون وجود شبکه امکان پذیر نیست. خدمات شبکه نصب و راه اندازی شبکه و انجام زیرساخت های شبکه را هم چون کابل کشی، نصب سرور، نصب لوازم و تجهیزات شبکه، پشتیبانی و نگه داری شبکه را شامل می شود.حتی در برخی موارد نیز علاوه بر سازمان ها و کسب کارها کاربران خانگی نیز به شبکه های کامپیوتری نیاز دارند. کسب و کارهای بزرگ و کوچک باید برای دریافت خدمات شبکه از یک متخصص آی تی کمک بگیرند و یا به بستن قرارداد با شرکت های ارائه دهنده خدمات بپردازند. خوشبختانه در حال حاضر در کشور ایران شرکت های بسیار زیادی تاسیس شده اند که به ارائه خدمات شبکه می پردازند. هورداد نوین نت یکی از شرکت های معتبر در تهران است که انواع خدمات شبکه را مثل نصب راه اندازی شبکه، ارائه مشاوره و پشتیبانی شبکه را به صورت ۲۴ ساعت توسط متخصصان آی تی و شبکه انجام می شود.

انواع خدمات شبکه

خدمات شبکه دارای انواع مختلفی می باشد. هریک از خدمات های مربوط به شبکه های کامپیوتری دارای کاربرد ویژه و جایگاه خاصی را در شبکه داشته و وجود هریک از آن ها کاملا الزامی است. در ادامه قصد داریم انواع خدمات شبکه را به شما معرفی کرده و در خصوص هریک توضیحاتی را شرح دهیم.

خدمات مشاوره شبکه

ابتدایی و مهم ترین خدماتی که در خدمات شبکه باید ارائه شود، خدمات مشاوره شبکه است. اگر سازمان، ادارات و یا موسسه بخواهد برای کسب و کار خود یک شبکه داشته باشد، باید در ابتدا برای دریافت مشاوره اقدام کند. به عنوان مثل فردی برای نصب شبکه باید به شرکت های ارائه دهنده خدمات شبکه و یا افراد متخصص آی تی مراجعه کند، سپس تمام نیازها و انتظاراتی را که از یک شبکه کامپیوتری دارد برای مشاور شبکه به طور کامل توضیح دهد. از جمله مهم ترین موردی که حتما باید درخصوص مشاوره گرفتن شبکه بیان کرد این است که آیا در آینده قصد دارند شبکه خود را گسترش دهند‌و سیستم اضافه کنند؟

در صورتی که خدمات مشاوره شبکه انجام نشود، سبب بروز هزینه ها و دوباره کار می گردد. زیرا در صورتی که فردی بخواهد یک سیستم جدید را به شبکه اضافه کند، آن را گسترش دهد و یا عملکرد آن را تغییر دهد مجبور است به شرکت دیگری مراجعه کرده و تمام هزینه های مربوط به راه اندازی و نصب شبکه است را دوباره پرداخت کرده و وقت بسیار‌ زیادی را از دست دهد. در نتیجه می توان گفت خدمات مشاور شبکه برای نصب شبکه بسیار الزامی و ضروری است.

خدمات پسیو شبکه

همان طور که گفته شد به دلیل استفاده بسیار زیاد از اینترنت و شبکه سازمان و ادارات، ارائه خدمات شبکه اهمیت بسزایی دارد. کلمه پسیو در لغت به معنای غیر فعال می باشد. و به خدماتی پسیو گفته می شود که به تمام لوازم و تجهیزات سخت افزاری شبکه مربوط می شود‌. در حقیقت روی این قسمت هیچ فعالیتی انجام نمی گردد و فقط نقش زیرساخت را جهت انتقال داده به عهده دارند. به بیان دیگر می توان گفت خدمات پسیو نیز یکی از موارد کاملا ضروری و اجباری برای شبکه های کامپیوتری است. به خدماتی همچون کابل کشی شبکه، اتصال سیستم ها به صورت بی سیم، نصب تجهیزات و لوازم سخت افزاری و کارهای زیر ساختی شبکه، خدمات پسیو گفته می شود.

این خدمات برای مدیران کسب و کارها از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا آن ها این باور را دارند که یک شبکه کامپیوتری استاندارد باید حتما لوازم و تجهیزات شبکه باکیفیتی هم چون روتر، سوئیچ، سرور و…. باشد. در صورتی که تجهیزات شبکه بی کیفیت باشند و یا غیر اصولی نصب شوند به هیچ نمی توان نتیجه مطلوبی را مشاهده کرد. در صورتی که نسبت خدمات پسیو بی اهمیت باشید، با مشکلات بسیار رو به رو خواهید شد.

خدمات اکتیو شبکه

در مرحله اول خدمات اکتیو شبکه، همه تجهیزاتی که به شبکه مربوط می باشد، همانند مودم، سوئیچ روتر، اکسس پوینت و… پیکربندی شده و نصب شوند. سپس باید سیستم عامل های کلاینت را روی سرور نصب نمود و آن  هارا تنظیم کرد. اکر بخواهیم به طور کلی خدمات اکتیو شبکه را تعریف کنیم باید گفت که به کلیه فعالیت هایی که به قسمت نرم افزاری شبکه مربوط می شود، خدمات اکتیو شبکه گفته می شود.

نگه داری شبکه

در خدمات شبکه، نگه داری شبکه های کامیپوتری به معنای مراقبت  نگه داری، عیب یابی و رفع اشکالات شبکه است.داشتن یک تیم پشتیبانی و نگه داری شبکه لازمه هر شبکه در موسسه ها است. زیرا با حفاظت و امنیت داده و اطلاعات در شبکه، می توان از بروز خسارت ها و مشکلات بسیار زیادی جلوگیری کرد. شرکت هورداد نوین دارای بهترین متخصصین شبکه است و به نگه داری شبکه را به صورت ۲۴ ساعته و در هفت روز هفته به مراجعه کنندگان عزیز ارائه می دهد.

لازم به ذکر است که هرچه قدر زیرساخت یک شبکه به بهترین شکل ممکن نصب و راه اندازی شود، اگر نگه داری‌‌ شبکه و پشتیبانی‌ برای آن انجام نشود، نمی تواند درست کار کرده و کیفیت بالایی داشته باشد. شبکه های کامپیوتری باید به صورت مدوام از نظر سخت افزاری و نرم افزاری پشتیبانی و نگه داری شوند.

پشتیبانی شبکه

می توان پشتیبانی شبکه را به مجموعه ای از فعالیت ها در زمینه شبکه های کامپیوتری گفت. که برای نگه داری، حفظ و رفع اشکالات شبکه انجام می پذیرد. تمامی این مشکلات ممکن است به صورت کلی در سطوح سخت افزاری شبکه همانند سرورها، تجهیزات تحت شبکه و کامپیوترها ، ماشین های اداری و لوازم الکترونیکی و یا در سطوح زیرساخت شبکه هم چون ترانک شبکه  کابل شبکه، پچ پنل، رک و…. به وجود آمده و عیب یابی شود.

خدمات شبکه در تهران

شرکت هورداد نوین یک مجموعه بسیار معتبر و ارائه دهنده خدمات شبکه در تهران است. این مجموعه به انجام خدمات شبکه با جدیدترین متد روز دنیا پرداخته و دارای پشتیبانی ۲۴ ساعته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.