15 راهکار ساده برای افزایش عمر یخچال و ساید

عمر یخچال و ساید شاید در نگاه اول تنها به کیفیت برند ارتباط داشته باشد، اما واقعیت این است که نحوه استفاده از وسایل تاثیر چشمگیری در این زمینه دارد. میزان توجه به سرویس دوره ای، رفع خرابی های جزئی قبل از پیشرفت بیشتر، دقت در نحوه چیدمان غذا و میوه و سبزیجات در بخش های مختلف کابین همگی می توانند بر میزان بازدهی دستگاه نقش داشته باشند. در ادامه چند راهکار ساده اما تاثیرگذار برای افزایش کارایی و عمر یخچال فریزر و ساید بای ساید را ارائه خواهیم داد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

1-ارتباط افزایش عمر یخچال با محل قرارگیری آن

یکی از فاکتورهای بسیار مهم که در اغلب مواقع به آن توجه نمیشود، محل قرار گیری یخچال فریزر و ساید می باشد. توجه داشته باشید که این قبیل وسایل که سیستم سرمایشی آنها اهمیت زیادی دارد، نباید در فاصله کمی با اجاق گاز و فر قرار گیرند. علاوه براین، تابش مستقیم نور خورشید نیز می تواند در روشن بودن بیش از اندازه موتور دستگاه برای سرد شدن دمای داخل تاثیر داشته باشد. به همین دلیل بهتر است مکان مناسب و تا حد امکان دور از وسایل گرمازا را برای یخچال فریزر انتخاب کنید.

2-توجه به سرویس دوره ای یخچال و ساید

از دیگر مواردی که ارتباط مستقیم با افزایش عمر ساید و یخچال دارد، سرویس دوره ای آن می باشد. برخی از خرابی های جزئی ممکن است در قطعات داخلی و بیرونی دستگاه وجود داشته باشد که با تعمیر سریع می تواند از مشکلات حاد جلوگیری کند. تعمیر یخچال و رفع خرابی ها و ارورهای جزئی به شدت بر کارایی و بازدهی دستگاه در طولانی مدت نقش دارد و نباید از آن غافل شد.

3-جا به جایی صحیح ساید و یخچال فریزر

برای جا به جایی یخچال فریزر نه تنها باید مراقب برخورد بدنه دستگاه با اطراف بود، بلکه حتما 3 ساعت قبل برق آن را باید قطع کرده باشید. پس از جا به جایی آن، به هیچ عنوان نباید بلافاصله دو شاخه را به برق بزنید. حدود 3 ساعت بعد برق را وصل کنید. عدم توجه به این مساله به شدت بر عمر ساید بای ساید و یخچال فریزر تاثیر منفی ایجاد می کند.

4-افزایش عمر یخچال و ساید با تنظیم دما

پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از پرداخت هزینه های تعمیر ساید و کاهش عمر دستگاه، دمای آن را بدرستی تنظیم کنید. بر اساس استانداردهای ارائه شده برای یخچال و فریزر در فصل تابستان دما بین یک تا 2 درجه سانتی گراد و در زمستان 2 تا 4 را تنظیم کنید. با توجه به شرایط محیط و میزان گرم و سرد بودن فضای آشپزخانه دمای یخچال باید تنظیم شود.

5-درب یخچال را سنگین نکنید

یکی از اشتباهات رایج در استفاده از یخچال فریزر، قرار دادن بطری های سنگین روی درب می باشد. سنگین شدن درب می تواند به مرور منجر به شکستگی در آن شود. سعی کنید تا حد امکان وسایل سبک را روی درب قرار داده و برای بطری و ظروف سنگین از فضای داخل کابین استفاده نمایید.

6-با غذاهای گرم درون یخچال خداحافظی کنید

از دیگر مواردی که می تواند تاثیر زیادی بر افزایش عمر یخچال و ساید داشته باشد، قرار دادن غذاهای گرم درون کابین بالا یا پایین است. غذاهای گرم باعث افزایش دمای داخل دستگاه شده و به همین دلیل موتور برای مدت طولانی باید روشن باشد تا دما مجدد در درجه استاندارد تنظیم شود. سعی کنید غذا ابتدا در محیط بیرون سرد شود و سپس آن را درون یخچال قرار دهید.

7-دقت در چیدمان غذا درون ساید و یخچال

یکی از موارد بسیار مهمی که می تواند نیاز شما به تعمیرگاه لوازم خانگی را برطرف کند، دقت در چیدمان غذا درون یخچال است! این مساله در اغلب مواقع نادیده گرفته میشود، اما تاثیر زیادی بر کارایی دستگاه دارد. ظروف غذا نباید مقابل فن قرار گیرند. علاوه براین، باید بین غذاها به اندازه کافی فاصله وجود داشته باشد تا گردش هوا به خوبی انجام شود.

8-تنظیم فاصله یخچال از دیوار پشت

با توجه به اینکه لوله های کندانسور در پشت بدنه یخچال فریزر قرار دارند، به همین دلیل باید به اندازه کافی فضای خالی برای تبادل هوا برای آنها وجود داشته باشد. فاصله استاندارد یخچال و ساید با دیوار پشت حدود 15 تا 20 سانتی متر می باشد.

9-قفل کودک؛ ضامن افزایش عمر یخچال و ساید

باز و بسته شدن های مداوم و بی دلیل درب یخچال توسط کودکان و حتی بسیاری از بزرگسالان می تواند عمر آن را کاهش دهد. چون هوای گرم محیط وارد کابین شده و موتور مدت طولانی باید روشن باشد. استفاده از قفل کودک می تواند راهکار ایده آلی در این زمینه باشد.

10-تعویض لاستیک دور درب یخچال

برای اتصال محکم و جلوگیری از نفوذ هوا به درون یخچال نوارهای پلاستیکی استفاده میشود. این لاستیک ها به مرور ممکن است پاره شوند و چسبندگی خود را از دست خواهند داد. خراب بودن لاستیک دور درب منجر به ورود هوای گرم به درون کابین شده و در نهایت تاثیر عمر یخچال خواهد داشت. به صورت دوره ای لاستیک دور درب را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

11-دقت در تراز بودن ساید و یخچال فریزر

سطحی که برای قرار گرفتن یخچال و ساید انتخاب می کنید باید کاملا صاف و بدون پستی و بلندی باشد. در شرایطی که سطح کمی شیب دار بود، می توان ارتفاع هر یک از چهار پایه دستگاه را با باز و بسته کردن پیچ آن تنظیم و تراز کرد.

12- برفک و یخ زدایی مرتب یخچال فریزر

به دلایل مختلف ممکن است درون کابین یخچال و فریزر و روی جداره آنها برفک و یخ ایجاد شود. علاوه بر بررسی دلیل رخ دادن این مشکل، لازم است برفک ها به صورت مرتب تمیز شوند. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از اشیای نوک تیز برای جدا کردن یخ ها استفاده نکنید، در غیر این صورت احتمال نشت گاز آن وجود دارد.

13-جلوگیری از ایجاد خراشیدگی روی بدنه یخچال

هر اندازه در تمیز کردن و شستشوی بخش های مختلف داخلی و بدنه دستگاه دقت بیشتری داشته باشید، به همان اندازه می توانید به افزایش عمر یخچال و ساید کمک کنید. به عنوان مثال، استفاده از دستمال های مخصوص می تواند از آسیب وارد شدن به بدنه و خش شدن آن جلوگیری کند. خراشیدگی های روی برنه یخچال فریزر به مرور رشد می کنند و ظاهر دستگاه به شدت تحت تاثیر قرار میگیرد.

14- توجه به موتور یخچال

برای جلوگیری از آسیب وارد شدن به موتور یخچال، بهتر است روی آن محفظه مناسب قرار دهید. با توجه به مدل دستگاه، ممکن است موتور بیرون یا داخل آن قرار گرفته و نیاز به محفظه داشته باشد.

15- استفاده از ظروف دربسته مواد غذایی

انتشار رایحه میوه و مواد غذایی به مرور باعث میشود برخی از قطعات پلاستیکی دستگاه این بو را به خود بگیرند. به همین دلیل این بو ماندگار شده و بر سایر مواد غذایی تاثیر نامطلوبی ایجاد می کند. سعی کنید غذا را درون ظروف دربسته قرار دهید. این اقدام شاید بر افزایش طول عمر یخچال و ساید تاثیر مستقیم نداشته باشد، اما کارایی آن را می تواند بهبود دهد.

در حالت کلی می توان به این نتیجه رسید که برای افزایش عمر یخچال و ساید باید به نحوه استفاده از دستگاه توجه داشت و نیاز به راهکارهای پیچیده نخواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.