دابسمش چیست و بهترین برنامه‌های آن کدامند؟

دابسمش برگرفته از واژۀ انگلیسی Dubsmash که نام یک اپلیکیشن سرگرم‌کننده است. کاربران با این اپ می‌توانند بر روی یک فایل صوتی لب بزنند و از خودشان فیلم بگیرند.

درواقع،  کاری که دابسمش می‌کند، دوبله برعکس است. دابسمش یعنی به جای آنکه برای تصویر، صدا تولید کنید، برای صدا، تصویر تولید می‌کنید. تا قبل از سال ۲۰۱۴ انجام این کار توسط افرادی انجام می گرفت که تا حدی از صدا و تصویر سر در می آورند. اما با ورود اپلیکیشن دابسمش میلیون ها نفر در جهان آن را نصب کردند و دوبلور تصویری شدند. همراه چیکاو باشید.

  • دابسمش از کجا پیدا شد؟

تا قبل از سال ۲۰۱۴ کسانی دابسمش انجام می‌دادند که تا حدی با موضوعات صدا و تصویر آشنایی داشتند. ضمن این که تا آن سال دابسمش کاری فراگیر نبود و تعداد کسانی که این کار را انجام می‌دادند بسیار کم بود اما با ورود اپلیکیشن دابسمش میلیون ها نفر در جهان آن را نصب کردند و دوبلور تصویری شدند. این اپلیکیشن برای هر دو پلتفرم اندروید و آی‌او‌اس ساخته شده است و در حال حاضر برنامه‌های زیادی بر اساس آن ساخته شده و در دسترس کاربران قرار دارد.

دابسمش از کجا پیدا شد؟ - چیکاو

این دابسمش‌های تازه کار صداهای فیلم‌های قدیمی را انتخاب می‌کنند و سپس نقش‌های این شخصیت‌ها را خودشان اجرا می کنند. کلیپ‌های دابسمش ۱۰ ثانیه‌ای هستند و برای اشتراک روی شبکه‌های اجتماعی ساخته می‌شوند. ضمنا کل صداهایی که در دابسمش استفاده می‌شوند را می‌توانید در خود اپلیکیشن با یک جستجوی ساده بر حسب «تگ» پیدا کنید. خودتان هم می‌توانید صدا اضافه کنید.

شاید اولین کسی که در این راه به طور جدی وارد شد و توانست شهرتی جهانی برای خود دست و پا کند لوسیانو راسو ایتالیایی بود که در اوایل کار کسی به آن صورت به کارهای او توجه نداشت اما آرام آرام شرکت‌های بزرگ به سراغ او رفتند و امروزه یکی از پیشگامان و معروف‌ترین هنرمندان در این زمینه هنری است و از ایرانی‌ها نیز دانیال خیرخواه را می‌توان نام برد که دنباله رو سبک کارهای روسی ایتالیایی است. اما چند برنامه جالب و معروف در این زمینه را نیز تقدیم می‌کنیم.

  • لایکی (Likee)

با نرم‌افزار Likee دیده شوید و مورد توجه قرار بگیرید! به جرات میتوان گفت لایکی بهترین برنامه رایگان برای ساخت دابسمش است. برنامه‌ای که به شما امکان می‌دهد ویدیوهایی از خود بسازید که با یک صوت از آهنگ ها، فیلم ها، نمایش‌های تلویزیونی و غیره دوبله می‌شوند و فیلم‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و یا فیلم‌های آن‌ها را تماشا کنید و یا سایر فیلم‌های پرطرفدار را کاوش کنید.

لایکی (Likee) - چیکاو

رابط کاربری آسان، جلوه های بی نظیر، وحود آهنگ های بی کلام متنوع، امکان ایجاد انواع تغییرات در چهره، قابلیت اشتراک گذاری، ادیت های مختلف، وجود صدها دابسمش مختلف از مابقی کاربران، امکان چت با دیگر کاربران، قابلیت دریافت الماس و لوبیا، سطح بندی، امکان شرکت در لایو دیگران یا ایجاد یک لایو (Live) به سه شیوه مختلف، قابلیت تغییر زبان و ساخت صفحه شخصی، امکان دریافت لایک و کامنت و غیره از ویژگی های این نرم افزار نوظهور و بی رقیب می باشد.

  • دابسمش ( Dubsmash)

نرم افزار دابسمش برنامه‌ای خاص و متفاوت است که برای خدمات رسانه های اجتماعی از جمله به اشتراک گذاری ویدیو در هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس قابل استفاده است. این شرکت در سال 2016 در آلمان تاسیس شد و در همان سال از آلمان به نیویورک منتقل گشت. در عرض یک هفته که از راه اندازی این برنامه می‌گذشت در آلمان به جایگاه شماره یک رسید و بعدا در بیش از 29 کشور دیگر نیز به همان موفقیت دست پیدا کرد.

با استفاده از این برنامه کاربران می توانند ضبط صدا یا گزش صدا را از بین فیلم ها، نمایش ها، موسیقی و یا سایت های مختلف اینترنتی انتخاب کرده و ویدیو یا دابسمشی از دوبله خود را بر روی آن قطعه صدا، ضبط کنند.

  • تیک تاک (Tik Tok)

تیک‌تاک یک شبکه اجتماعی چینی است که از طریق سیستم‌عامل‌های آی‌آواس و اندروید قابل دسترس است. تیک‌تاک در آغاز با عنوان دوئین، در سپتامبر ۲۰۱۶ در چین عرضه شد و عرضه آن برای خارج از چین، با عنوان تیک‌تاک و در سال ۲۰۱۷ صورت گرفت. تیک‌تاک به کاربران اجازه می‌دهد که دابسمش‌هایی از موسیقی کوتاه (آهنگ با کلام یا بی کلام)، لب خوانی، رقص، کمدی، ترفند های جادویی و یا ایده های دیگر بسازند و با دیگر کاربران به اشتراک بگذارند.

تیک‌ تاک ظرف دو سال توانست خود را به جایگاهی برساند که اکنون از آن به عنوان رقیبی برای نت‌فلیکس، یوتیوب، اسنپ‌چت و حتی فیس‌بوک یاد می‌کنند.

تیک تاک (Tik Tok) - چیکاو

  • دابسمن (دابسمش من)

برنامه دابسمن یک برنامه بسیار جالب است که دارای بخش‌های مختلفی است. از این برنامه هم به صورت آنلاین و هم آفلاین می‌توان استفاده کرد. با این نرم‌افزار می‌توانید ویدیوهای ظنز و سرگرمی بسازید و به اشتراک بگذارید همچنین می‌توانید از تماشای کلیپ‌های دیگران لذت ببرید. در این برنامه برای ساختن دابسمش‌های خود می‌توانید از آهنگ‌های داخلی گوشی هوشمند خود کمک بگیرید.

اروزه شبکه های اجتماعی مختلفی در دسترس می باشند. این پیام رسان های جذاب قابلیت های مخصوص به خود را به شیوه ای بسیار جذاب و در عین حال کاربردی عرضه می کنند. در همین راستا به شما پیشنهاد می کنیم که به دسته بندی آموزش سوشال نتورک مراجعه کنید. در این دسته بندی به طور کامل درباره شبکه های اجتماعی پرطرفدار مثل اینستاگرام، واتساپ، کلاب هاوس، اسنپ چت و… صحبت شده است. آموزش نصب، استفاده، دیلیت اکانت و… تمامی اپلیکیشن ها نیز به ویدئو و تصوری در دسترس شما عزیزان می باشد.

متشکریم که تا انتهای این مقاله با چیکاو همراه بودید.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.