بازار رایانه های شخصی درچین  در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ برخلاف بازار آمریکا رکورد زد

بازار رایانه‌های شخصی در سال ۲۰۲۰ در نتیجه قرنطینه‌های ناشی از همه گیری جهانی کووید ۱۹ منفجر شد و با چنان افزایش فروش خارق‌العاده‌ای رو به رو شد که اگر این همه گیری شیوع پیدا نمی‌کرد هیچکس نمی توانست پیش بینی چنین فروش بالایی را برای آن متصور باشد. همراه چیکاو باشید.

حتی پس از یک سال که از موضوع همه گیری و قرنطینه‌های اجباری یا خود خواسته می‌گذرد و اکنون با به بازار آمدن واکسن این ویروس تا حدودی جلو شیوع آن گرفته شده و بازارها آرام آرام دوباره شروع به کار و فعالیت کرده و کارخانجات نیز شروع به تولید کرده‌اند اما هنوز هم در مناطق خاصی از جهان، فروش رایانه‌های شخصی همچنان به روند افزایشی فروش خود ادامه می‌دهد اما در برخی دیگر از بازارهای جهانی، با رسیدن به نقطه اشباع، شروع به کاهش کرده است. در این مقاله فروش رایانه‌های شخصی را در یکسال اخیر در دو کشور چین و ایالات متحده را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم که از نظر فروش در نقطه‌ی مقابل یکدیگر قرار دارند.

اخیرا Canalys گزارش‌هایی در مورد روند فروش رایانه‌های شخصی در بازارهای دو کشور  چین و ایالات متحده برای سه ماهه سوم ۲۰۲۱ منتشر کرده است. به گفته این منبع، کشور چین با فروش بیش از ۱۵ میلیون دستگاه رایانه شخصی را تجربه می‌کند که مشخص می‌شود این محصولات در این بازار نسبت به سال قبل در حدود ۳ درصد رشد داشته است، در حالی که در کشور دومی یعنی ایالات متحده آمریکا با حدود ۳۰.۳ میلیون دستگاه فروش، معلوم می‌شود که ۱۶ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است که کاهش بسیار زیادی به شمار می‌رود .

لپ تاپ دل - چیکاو

چین در سه ماهه سوم امسال نیز برای فروش باز هم رکوردی را به ثبت رساند،در حالی که ایالات متحده برای اولین بار پس از چندین فصل که همواره با رشد دو رقمی همراه بود در این فصل میزان فروش رایانه‌های شخصی در این کشور سقوط کرد. با این حال، محموله‌ها در هر دو بازار هنوز بیشتر از سطح قبل از همه‌گیری به فروش می‌رسد.

Canalys اشاره می‌کند که کاهش فروش در ایالات متحده به دلیل کاهش شدید محموله‌ها در بخش‌های آموزشی و مصرف کننده معمولی است زیرا اکنون تعداد سیستم‌های به فروش رسیده دیگر  به نقطه اشباع رسیده  است اما با این حال باز هم فروش رایانه‌های رومیزی ۶ درصد افزایش یافته است زیرا مردم شروع به نقل مکان به محل کار/آموزش کردند. از این رو، نوت بوک‌ها (به ویژه کروم بوک ها) و تبلت‌ها به ترتیب ۱۵ درصد و ۲۴ درصد کاهش داشته اند.

از سوی دیگر، در چین، بخش دسکتاپ و نوت بوک به ترتیب ۳.۹ درصد و ۱.۸ درصد افزایش فروش را نشان می‌دهد. این به بازار کمک کرد تا رکورد فروش ۱۴.۷ میلیون دستگاه در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ را بشکند.

لپ تاپ گیمینگ مشکی - چیکاو

تا آنجایی که به برندها مربوط می‌شود، Dell در بازار رایانه‌های شخصی ایالات متحده رهبری بازار را در دست دارد و پس از آن HP، Lenovo، Apple و Acer قرار گرفتند. با این حال در سرزمین چین این برند لنوو بود که رهبری بازار را در دست داشت و بیشترین تعداد فروش را به خود اختصاص داد. پس از آن Dell، HP، ASUS و Acer نیز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

آخرین موضوع اما نه کم‌اهمیت‌ترین، این است که علیرغم رشد منفی، انتظار می‌رود بازار رایانه‌های شخصی ایالات متحده با بازگشت تدارکات آموزشی و سازمانی در ماه‌های آینده رشد مثبتی را تجربه کند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.