سری پوکو ایکس ۴ به زودی ارائه می شود، جزئیات در پایگاه داده IMEI مشاهده شد

بیش از یک سال پیش بود که برند پوکو از گوشی هوشمند پوکو ایکس ۳ ان اف سی (POCO X3 NFC) رونمایی کرد و این گوشی هوشمند با چنان استقبال گرمی از سوی کاربران رو به رو شد که یک موفقیت بزرگ را برای پوکو رقم زد. درواقع می‌توان گفت که همین مدل از گوشی‌های این برند بود که اساساً برند پوکو را پس از عرضه‌های بحث‌برانگیز تلفن‌های هوشمندی که با تغییر نام تجاری ردمی عرضه کرده بود، دوباره به جایگاه مناسبی رساند. همراه چیکاو باشید.

اکنون، دیگر کاربران تقریباً به تغییر نام تجاری پوکو عادت کرده‌اند، اما تلفن‌های سری X3 این برند ثابت کرده است که پوکو  می‌تواند گوشی‌های هوشمند قابل توجهی را نیز به ارمغان آورد. اکنون گوشی هوشمند پوکو ایکس ۳ قرار است بدون NFC در هند عرضه شود اما این گوشی یک باتری بزرگتر ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی را در عوض باتری ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتی نسخه چینی با خود حمل خواهد کرد.

مشخصات گوشی‌های سری پوکو ایکس ۴ - چیکاو

از گوشی پوکو ایکس ۳ ان اف سی چند ماه بعد، یک نسخه پرو نیز عرضه شد که دارای تراشه اسنپدراگون ۸۶۰ کوالکام بود، که اساساً تراشه یک اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس اورکلاک شده است. این مجموعه حتی یک نسخه GT نیز داشت، اما این یک نسخه تغییر نام یافته از گوشی ردمی کی ۴۰ (Redmi K40) شیائومی بود. اکنون، پوکو آماده است تا گوشی هوشمند جالب توجه نسل بزرگ بعدی را ارائه دهد، یعنی سری پوکو ایکس ۴  (POCO X4).

طرفداران پوکو مدت هاست که منتظر گوشی‌های سری پوکو ایکس ۴ هستند. گوشی‌های پوکو ایکس ۳ ان اف سی اصلی در سپتامبر سال گذشته (شهریور ۱۳۹۹) وارد بازار شد، اما ظاهراً گوشی‌های سری پوکو ایکس ۴ برای اولین سالگرد نسل قبلی خود آماده نشدند تا به بازار عرضه شوند.

پنل پشتی و صفحه نمایش گوشی‌های سری پوکو ایکس ۴ - چیکاو

با این حال، اکنون، به نظر می‌رسد شیائومی بالاخره در حال حرکت برای ارائه سری جدید قاتلان گوشی‌های هر دو سطح میان رده و پرچمدار است. آن طور که گزارش‌ها می گویند، چند گوشی از برند پوکو در پایگاه داده IMEI مشاهده شده است. طبق گزارشی که Xiaomiui منتشر کرده است می‌گوید، این گوشی‌ها عبارتند از پوکو ایکس ۴ و پوکو ایکس ۴ ان اف سی  (POCO X4 NFC) که در آینده‌ای نه چندان دور روانه ویترین فروشگاه ها خواهند شد.

دو گوشی با شماره مدل 2201116PG  و 2201116PG  در پایگاه داده IMEI  (International Mobile Equipment Identit) یعنی پایگاه «شناسه بین المللی تجهیزات موبایل» ظاهر شدند. پایگاه داده IMEI نشان می‌دهد که این گوشی‌های هوشمند آینده با نام تجاری پوکو عرضه خواهند شد. گوشی پوکو با شماره 2201116PG  دستگاهی است که در بازارهای جهانی عرضه خواهد شد و فرض بر این است که این دستگاه دارای ان اف سی خواهد بود.

پنل پشتی گوشی‌های سری پوکو ایکس ۴ - چیکاو

گوشی مدل دیگر پوکو یعنی کد 2201116PI  تلفنی است که به طور اختصاصی برای بازار هند طراحی شده و در این سرزمین عرضه خواهد شد. از این که دیده می‌شود که پوکو به پسوند «NFC» چسبیده و قصد دارد تا گوشی مخصوص عرضه در بازارهای جهانی خود را با این پسوند عرضه کند اما گوشی مخصوص عرضه در بازار هند بدون این پسوند عرضه خواهد شد، جای تعجب است. بهتر آن بود که پوکو این گوشی را چه برای عرضه در بازار هند یا سایر بازارهای جهانی فقط با یک نام و بدون پسوند ان اف سی و فقط با نام پوکو اف ایکس ۴ عرضه می‌کرد.

  • مشخصات کامل سری گوشی‌های پوکو ایکس ۴ هنوز یک راز است

متأسفانه، فهرست IMEI به تنهایی نمی‌تواند مشخصات زیادی در مورد این دو تلفن هوشمند پوکو نمایش دهد اما می‌توان انتظار داشت که به زودی از مشخصات این ۲ گوشی مطالب بیشتری منتشر خواهد شد.

در حال حاضر هنوز راجع به این دو گوشی هوشمند پوکو سؤالات زیادی وجود دارد که ازجمله می‌توان به پردازنده‌ای که به این گوشی‌ها قدرت می‌بخشد اشاره کرد یا این موضوع که این گوشی‌های نسل جدید نسبت به نسل پیشین یعنی گوشی‌های پوکو ایکس ۳ و پوکو ایکس ۳ اف ان سی چه تغییرات یا ارتقاء قابل توجهی را برای کاربران به ارمغان می‌آورند.

صفحه نمایش پوکو ایکس 3 - چیکاو

اسمارت فون‌های قبلی از تراشه اسنپدراگون ۷۳۲ جی، صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از نوع ال سی دی با پشتیبانی از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، وضوح فول اچ دی پلاس و دوربین اصلی با کیفیت ۶۴ مگاپیکسلی دارند. بنابراین انتظار می‌رود که گوشی‌های جدید سری پوکو ایکس ۴  در این سه زمینه بهبود‌های قابل توجهی را به ارمغان بیاورند که به احتمال زیاد یک ارتقاء بزرگ آن می‌تواند پشتیبانی از شبکه ارتباطات ۵جی باشد که لابد با استفاده از اسنپدراگون ۷۷۸جی کوالکام نیز این مورد همراه خواهد شد.

همچنین این امکان نیز وجود دارد که این دو نوع گوشی به نام تجاری ردمی نوت ۱۱ پرو (Redmi Note 11 Pro) تغییر نام دهند اما امید می‌رود که هرگز چنین اتفاقی نیفتد زیرا گوشی پوکو ایکس ۳ هم اکنون به عنوان یک دستگاه مستقل شناخته می‌شود و انتظار این است که گوشی جانشین آن نیز همین روند و نام را حفظ و رعایت کند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.