مشخصات کامل و قیمت گوشی ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی قبل از معرفی رسمی فاش شد

ردمی، برند فرعی شیائومی، قرار است که در ساعت ۱۱:۵۰ صبح روز ۳۰ نوامبر (۹ آذر ۱۴۰۰ یعنی امروز) در طی یک رویداد آنلاین گوشی ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی (Redmi Note 11T 5G) را در هند معرفی کند. پس از گوشی ردمی نوت ۱۰ تی ۵جی ( Redmi Note 10 T 5G) که در ژوئیه سال جاری (مرداد – شهریور) عرضه شد. همراه چیکاو باشید.

 این دومین گوشی سری نوت با پشتیبانی از شبکه ارتباطات ۵جی از این برند برای بازار هند خواهد بود. گوشی ردمی نوت ۱۰ تی ۵جی ( Redmi Note 10T 5G)  یک نسخه تغییر نام تجاری از گوشی ردمی نوت ۱۰ نسخه ۵جی ( Redmi Note 10 5G) است که این گوشی در بازار چین عرضه شده است. بنابراین در حال حاضر هم گزارش‌ها نشان می‌دهند که گوشی ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی نیز مانند نسل پیشین خود درواقع یک نسخه ری برند شده از گوشی ردمی نوت ۱۱ نسخه ۵جی خواهد بود که در ماه اکتبر (مهر – آبان) در سرزمین چین عرضه شد.

  • پخش زنده رویداد معرفی گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی برای هند

رویداد معرفی گوشی ردمی نوت ۱۱تی شیائومی به صورت زنده از طریق یوتیوب (YouTube) پخش خواهد شد. لینک پخش زنده این رویداد را در انتهای این مطلب می‌توانید مشاهده کنید.

در اینجا نگاهی داریم به آنچه باید در مورد مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی که می‌توان انتظار داشت.

پخش زنده رویداد معرفی گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی برای هند - چیکاو

طراحی و صفحه نمایش ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی

انتظار می‌رود گوشی ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی شیائومی شبیه به ردمی نوت ۱۱ نسخه ۵جی که برای بازار چین در نظر گرفته شده، باشد. بنابراین احتمال دارد که این گوشی در قسمت وسط  بالای نمایشگر برای تعبیه دوربین سلفی از حفره هول پانچ استفاده کند و ضلع پایین نمایشگر نیز دارای حاشیه‌‌ای ضخیم‌تر باشد. انتظار می‌رود بخش پشتی گوشی از جنس پلی‌کربنات بوده و بر روی پنل پشتی قسمت سمت چپ بالا نیز ماژول دوربین سه‌گانه خودنمایی کند. گفته شده که ضخامت دستگاه می‌تواند حدود ۸.۸ میلی متر و وزن آن در حدود ۱۹۵ گرم باشد.

طراحی و صفحه نمایش ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی - چیکاو

گوشی ردمی نوت ۱۱ تی احتمالا دارای یک پنل ۶.۶ اینچی از نوع ال سی دی خواهد بود که از وضوح فول اچ دی پلاس پشتیبانی خواهد کرد. انتظار می‌رود نرخ تازه‌سازی تطبیقی تا ۹۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز باشد و علاوه بر آن، نسبت کنتراست ۱۵۰۰ به ۱ را  ارائه دهد. انتظار می‌رود نوت ۱۱ تی دارای حسگر اثر انگشت در لبه دستگاه باشد که با کلید روشن، خاموش ادغام خواهد شد.

  • ماژول  دوربین پنل پشتی و دوربین سلفی 

گوشی ردمی نوت ۱۰ تی ۵جی دارای دوربین سه‌گانه است که از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق نیز آن را یاری می کنند. دوربین جلو این گوشی برای ثبت عکس های سلفی و تماس های تصویری نیز دارای ۸ مگاپیکسلی است. بنابراین،  انتظار می‌رود مدل جانشین در پنل پشتی دارای ماژول دوربین دوگانه باشد که برای دوربین اصلی از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده شود و لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسلی با زاویه ۱۱۹ درجه نیز دیگر دوربین این مجموعه باشد. علاوه بر این، به احتمال زیاد شیائومی برای این گوشی از دوربین سلفی ارتقا یافته ۱۶ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

ماژول دوربین ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی - چیکاو

  • عملکرد گوشی ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی

انتظار می‌رود شیائومی برای این گوشی تراشه دایمنسیتی ۸۱۰ مدیاتک (Dimensity 810 Media Tek) را در بطن این اسمارت فون قرار دهد تا گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی  قدرت لازم داشته باشد. همچنین این گوشی احتمالاً را با ۴ گیگابایت از نوع  LPDDR4x و حافظه ذخیره سازی از نوع UFS 2.2  مجهز خواهد کرد. 

دو گوشی هوشمند ریلمی ۸ اس ۵جی (Realme 8s 5G) و Lava AGNI 5G تنها گوشی‌های مجهز به تراشه دایمنسیتی ۸۱۰ مدیاتک هستند که در بازار هند حضور دارند. قیمت اولیه این دو گوشی از ۱۷۹۹۹ روپیه (تقریبا در حدود۲۴۰  دلار) و ۱۹۹۹۹ روپیه (تقریباً در حدود ۲۶۶ دلار) در این کشور است.

عملکرد گوشی ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی - چیکاو

انتظار می‌رود دستگاه ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی با حداکثر ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی وارد بازار شود. این شرکت تایید کرده است که گوشی ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی با ویژگی پشتیبانی از قابلیت رم مجازی عرضه خواهد شد. مشخص نیست که آیا این گوشی دارای اسلات کارت microSD برای افزایش میزان ذخیره سازی نیز خواهد بود یا خیر.

این دستگاه به طور پیش فرض رابط کاربری اختصاصی گوشی های ردمی یعنی MIUI 12.5 را بر روی سیستم عامل اندروید ۱۱ اجرا خواهد کرد. ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی برای تأمین انرژی مورد نیاز از یک باتری بزرگ با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره خواهد برد، ضمن این که این گوشی می‌تواند از فناوری شارژ سریع ۳۳ واتی نیز پشتیبانی ‌کند.

پنل پشتی ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی شیائومی - چیکاو

  • انواع مدل و قیمت گوشی ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی شیائومی

گزارش‌هایی که در مورد مشخصات گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی منتشر شده‌اند،  ادعا کرده‌اند که این گوشی در سه نسخه تولید شده و در ویترین فروشگاه‌ها ظاهر خواهد شد. یک نسخه با ۶ گیگابایت رم بعلاوه ۶۴ گیگابایت فضای حافظه ذخیره سازی داخلی خواهد شد، دومین نسخه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و سومین و آخرین نسخه نیز با ۸ گیگابایت رم بعلاوه ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی برای کاربران قابل انتخاب خواهد بود.

انواع مدل و قیمت گوشی ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی شیائومی - چیکاو

 در مورد قیمت‌گذاری رسمی این گوشی‌ها هنوز خبر موثقی منتشر نشده و ظاهراً این مورد هنوز در دست بررسی قرار دارد. حدس زده می‌شود که بالاترین نسخه ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی  ممکن است قیمتی کمتر از ۲۰۰۰۰ روپیه (در حدود ۲۷۰ دلار آمریکا) در این کشور داشته باشد.

در چین، گوشی ردمی نوت ۱۱ نسخه ۵جی، نسخه‌های ۶ گیگابایت رم  بعلاوه ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی و ۸ گیگابایت رم  بعلاوه  ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۱۲۹۹ یوان ( در حدود ۱۵۲۹۰ روپیه (در حدود ۲۰۳ دلار آمریکا) و ۱۴۹۹ یوان معادل ۱۷۶۴۰ روپیه (در حدود ۲۳۵ دلار آمریکا) قیمت‌گذاری شده اند. 

پنل پشتی و ماژول دوربین گوشی ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی شیائومی - چیکاو

بنابراین انتظار می‌رود که گوشی ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی نیز برچسب قیمتی مشابه ردمی نوت ۱۱ نسخه ۵جی در چین داشته باشد. این دو گوشی‌  در رنگ‌هایی مانند مشکی، آبی و سبز عرضه شود. اسمارت فون ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی در بازار هند برای خرید از طریق وب سایت رسمی شیائومی هند و آمازون هند در دسترس خواهد بود.

  • آدرس پخش آنلاین رویداد معرفی گوشی ردمی نوت ۱۱ تی ۵جی شیائومی در یوتیوب:

لینک یوتیوب

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.