آشنایی با انواع لپ تاپ های استوک و انواع گرید کیفیت؟

امروزه حجم معاملات لپ های استوک در بازار خرید و فروش کالاهای دیجیتال داخل کشور بسیار افزایش یافته است و بسیاری از افراد جامعه به سراغ خرید لپ تاپ های استوک می روند. برای خیلی ها نیز این سوال پیش میاید که لپ تاپ استوک چیست و چه ویژگی هایی دارد. به همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم به طور کلی به بررسی و معرفی لپ تاپ های استوک بپردازیم و معایب و مزیت های این نوع لپ تاپ ها را به شما معرفی کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.
  • لپ تاپ استوک چیست؟
  • ویژگی های لپ تاپ استوک چیست؟
  • معایب خرید لپ تاپ استوک :
  • لپ تاپ استوک چیست و چه گرید هایی دارد؟

لپ تاپ استوک چیست؟

لپ تاپ استوک به برند یا کمپانی خاصی تعلق ندارد و اغلب به لپ تاپ های گفته می شود که خط تولید آن ها در کارخانه یا کمپانی متوقف شده است. در نتیجه به تمام لپ تاپ های ایسوس، لنوو، دل، اچ پی، ام اس آی، انواع سری لپ تاپ های مایکروسافت، آپل، ایسر و… سایر برند های که خط تولید آنها متوقف شده باشد، استوک گفته می شود. اما پاسخ به سوال لپ تاپ استوک چیست، به گونه ی دیگری نیز امکان پذیر است. زیرا امروزه به لپ تاپ هایی که توسط مشتریان نیز در ویترین فروشگاه ها برای تست گذاشته میشود بعد یه مدت اون لپ تاپ ها را به عنوان استوک نام گذاری میشوند، این لپ تاپ ها اغلب به کشور های واقع شده در خاورمیانه وارد می شوند و در بازار خرید و فروش کالای دیجیتال این کشور ها به فروش می رسند.

لپ تاپ های استوک به علت بازشدن بسته بندی، دیگر در دسته کالاهای آکبند و نو قرار نمی‌گیرند. استوک بودن یک لپ تاپ به هیچ عنوان به معنی خراب بودن، بی کیفیت بودن  و… نمی باشد. درون لپ تاپ استوک مانند یک دستگاه اکبند از قطعات با کیفیت و بدون ایراد استفاده شده است و استوک بودن به هیچ عنوان به معنی بی کیفیت بودن دستگاه نمی باشد.

لگز به دنبال لپ تاپ های خوب و عالی با پردازنده core i7 دل میگردید پیشنهاد میکنیم لپ تاپ های با پردازنده core i7 دل استوک سری بزنید.

ویژگی های لپ تاپ استوک چیست؟

مهم ترین دلیلی که امروز باعث شده است لپ تاپ های استوک پرطرفدار و پر فروش باشند، قیمت مناسب این دستگاه ها می باشد. لپ تاپ های استوک دارای قیمت بسیار مناسب تری در مقابل لپ تاپ های نو می باشند و در عین حال کیفیت و عملکرد فوق العاده ای نیز از خود به نمایش میگذارند. در حال حاضر با توجه وضعیت اقتصادی نامطلوب جامعه، نوسانات چشمگیر نرخ ارز، بی ثباتی قیمت کالا های دیجیتال و … قدرت خرید کالا های نو و آکبند در جامعه به طرز قابل توجهی کاهش یافته است. در کنار قیمت لپ تاپ های استوک، بالا بودن کیفیت آنها یکی دیگر از دلایل پرطرفدار بودن این محصولات می باشد.

به این نکته دقت داشته باشید که استوک بودن یک دستگاه صرفا به معنی دست دوم بودن، بی کیفیت بودن و … نمی باشد و باور منفی شکل گرفته در جامعه در زمینه لپ تاپ های استوک از پایه غلط و اشتباه می باشد.

لپ تاپ های استوک دارای مزیت هایی مثل قیمت مناسب، کیفیت ساخت بالا، سیستم سخت افزاری قدرتمند و … می باشد. اما تمام موارد فوق نیازمند به دریافت ضمانت و تضمین از فروشنده لپ تاپ می باشد. امروزه برخی از لپ تاپ های استوک وارد شده به ایران دارای کیفیت بسیار مناسب و ظاهری بسیار تمیز و بدون ایراد می باشند و افراد سودجو آن ها را به عنوان کالاهای نو و آکبند به فروش میرسانند. در نتیجه اگر میخواهید از مزیت های لپ تاپ های استوک استفاده نمایید و با پرداخت یک هزینه نسبتا کم، یک دستگاه قدرتمند را خریداری کند، باید به سراغ مراجع معتبر خرید و فروش لپ های استوک بروید و از افراد نامعتبر و سودجو خرید نکنید.

معایب خرید لپ تاپ استوک چیست :

هنگام خرید لپ تاپ های استوک قابلیت انتخاب رنگ و آپشن های این مدلی وجود ندارد در نتیجه شما نمیتوانید یک دستگاه کاملا سازگار با سلیقه ی خود پیدا کنید. همانطور که گفته شد این لپ تاپ ها آکبند نبوده و جعبه آن ها باز شده است، در نتیجه افراد سودجو و کلاهبردار میتوانند قطعات اصلی و اورجینال ان ها را با قطعات بی کیفیت تعویض کنند. هنگام خرید لپ تاپ های استوک باید دقت داشته باشید که این محصولات را از یک مرجع و فروشگاه معتبر و با سابقه خریداری نمایید. زیرا بزرگترین و اصلی ترین عیب لپ تاپ های استوک، عدم برخورداری از بسته بندی پلمپ می باشد و این امر باعث فراهم شدن زمینه سودجویی افراد شده است.

لپ تاپ استوک چیست و چه گرید هایی دارد؟

لپ تاپ های استوک دارای درجه بندی A++  و A+ می باشند. لپ تاپ های استوک  A++ از نظر ظاهری بسیار تمیز و بدون خط و خش می باشند. این لپ تاپ ها دست کمی از لپ تاپ های آکبند نداشته و مدت زمان فعالیت آنها کمتر از 2 ماه می باشد. اما لپ تاپ های استوک گرید A+   دارای خط و خش های جزئی ظاهری می باشند و مدت زمان فعالیت آن ها نیز بیش از 3 ماه می باشد. به این نکته دقت داشته باشید که هیچ کدام از گرید های لپ تاپ های استوک، دارای ایراد سخت افزاری نمی باشند.

منبع: https://yourtech.ir/what-is-a-stoke-laptop/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.