اپل تنها در آخر هفته گذشته توانست ۱۰ میلیون آیفون بفروشد

همه گیر شدن ویروس کووید ۱۹ که به تعطیلی بسیاری از کارخانه‌های تولید تراشه در سرتاسر جهان منجر شد، مشکل کمبود قطعات نیمه هادی را به دنبال داشت که در نتیجه بسیاری از بخش‌های صنعت را مختل کرده است، اما بعید است که این امر مشتریان را از خرید هدایا در فصل به اصطلاح فروش منصرف کند. به گفته تحلیلگران Wedbush Securities، تنها در آخر هفته گذشته، اپل توانست بیش از ۱۰ میلیون آیفون بفروشد و همچنین پیش بینی می‌شود که حدود ۴۰ میلیون گوشی هوشمند تا پایان دسامبر (۱۰ دی ماه ۱۴۰۰) به فروش خواهد رسید که رقمی بسیار قابل توجه است. همراه چیکاو باشید.

  • اپل تنها در آخر هفته گذشته توانست 10 میلیون آیفون بفروشد

بر اساس اطلاعاتی که Wedbush Securities منتشر کرده است، فروشگاه‌های اپل همچنان از کمبود گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۳ پرو رنج می‌برند. هم اکنون تقاضا برای خرید گوشی‌های هوشمند سری ۱۳ آیفون اپل ۱۵ درصد بیش از میزان عرضه این تلفن‌های هوشمند است و همچنین  زمان انتظار سفارش نیز هفته‌های طولانی به طول می‌انجامد. در مجموع، طبق نتایج سه ماهه چهارم تقویم، اپل می‌تواند بیش از ۸۰ میلیون گوشی هوشمند بفروشد. به گفته این منبع، تنها در چین، در ماه دسامبر (۱۱ آذر تا ۱۰ دی ماه ۱۴۰۰)، حداقل ۱۵ میلیون آیفون می‌تواند فروخته شود.

اپل تنها در آخر هفته گذشته توانست 10 میلیون آیفون بفروشد - چیکاو

به گفته کارشناسان، تاثیر کمبود تراشه بر در دسترس بودن گوشی‌های هوشمند برای فروش تأثیر موقتی خواهد داشت و تقاضای برای پیش فروش آیفون می‌تواند برای مدت طولانی پشتیبان عملکرد مالی اپل کند. Wedbush Securities گفت، سال مالی جدید این شرکت در ماه اکتبر (۹ مهر تا ۹ آبان) در تقویم شرکت آغاز شده و می‌تواند نزدیک به ۱۰۰ میلیون هدفون کاملا بی سیم استریوی ایر پادز (AirPods) را در ۱۲ ماه آینده بفروشد. انتظار می‌رود این دسته از محصولات بیش از ۵ درصد از کل درآمد اپل را در سال مالی ۲۰۲۲ تأمین کنند.

  • اپل در ماه اکتبر در فروش تلفن های هوشمند در چین از ویوو سبقت گرفت

طبق گزارشی که در Nikkei Asia به اشتراک گذاشته شده، گفته شده که TSMC تولید اولین مودم‌های ۵جی را که توسط اپل طراحی شده است، آغاز خواهد کرد. بنابراین می‌توان آن‌ها را در آیفون‌هایی قرار داد که در سال ۲۰۲۳ عرضه می‌شوند. بنابراین این نتیجه تلاش داخلی طولانی مدت غول کوپرتینویی برای کسب استقلال از بازیگرانی مانند کوالکام یا اینتل در این عرصه خواهد بود.

ماژول دوربین آیفون 13 - چیکاو

علاوه بر این، در سال ۲۰۱۹، اپل بخش بزرگی از سهام تلفن همراه خود را از اینتل خریداری کرده بود که بر روی توسعه تراشه‌ها و مودم‌های نسل چهارم و پنجم ارتباطات یعنی ۴جی و ۵جی متمرکز بود. در آن زمان، این راهی برای سرعت بخشیدن به کارهایی بود که قبلاً توسط تیم‌های تیم کوک انجام شده بود. این روزنامه ژاپنی خاطر نشان می‌کند که به گفته چهار منبع خود؛ سازنده آیفون در حال توسعه اجزای خود برای کنترل فرکانس‌های رادیویی و امواج میلی متری است. برای تکمیل مودم علاوه بر این، اپل همچنین در حال کار بر روی تراشه مدیریت مصرف انرژی خود است که به طور خاص برای مودم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

افشاء این داده‌های جدید مطابق با آخرین شایعاتی است که در این زمینه مطرح شده یا منتشر گردیده‌اند. بنابراین، در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود که اپل بتواند به زودی برنامه تولید مودم‌های خود را به ثمر برساند. این گزارش بر این نکته نیز صحه می‌گذارد که هدف اپل این است که در گوشی‌های تولیدی سال ۲۰۲۳ خود بتواند از مودم هایی که خود طراحی و تولید می‌کند، بهره ببرد.

علاوه بر این، کوالکام نیز چند هفته پیش در مورد جزئیات برنامه اپل در مورد طراحی و ساخت مودم‌های خود مطالبی را اعلام کرد. این غول تراشه ساز آمریکایی این موضوع را تأیید کرد که اپل قصد دارد تا پیش از سال ۲۰۲۳ از تولید مودم‌های اختصاصی خود اطمینان خاطر احساس کند تا بتواند از این گجت ها در آیفون‌های سال ۲۰۲۳ استفاده کند. البته کوالکام به این موضوع نیز به طور ضمنی اشاره کرد که امیدوار است بتواند در آن سال حداقل برای ۲۰ درصد از گوشی‌های هوشمند آیفون اپل باز هم مودم تولید کند.

پنل پشتی آیفون 13 - چیکاو

بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که اپل با تمام تلاشی که به کار بسته باز هم نخواهد توانست به اندازه ظرفیت کامل مورد نیاز خود در سال ۲۰۲۳ مودم گوشی ۵جی تولید کند. نکته دیگر  قابل توجه در این میان این موضوع است که آیفون‌های اپل در سال ۲۰۲۳ با دو نوع مودم تولید خواهند شد که در برخی از بازارها  آیفون با مودم خود اپل عرضه خواهد شد اما در برخی دیگر از بازارها آیفون‌هایی مجهز به مودم کوالکام ارائه خواهد گردید. طبق گفته غول  SoC، به هر حال، اپل به این کار خود ادامه خواهد داد و حداقل در ابتدا از مودم‌های کوالکام نیز برای چند بازار استفاده خواهد کرد.

در حال حاضر مرحله تولید آزمایشی این مودم‌های  اپل آغاز شده است و آن‌ها از فناوری ۵ نانومتری بهره‌مند خواهند شد. اگر برنامه‌های TSMC طبق برنامه از پیش طراحی شده جلو برود، تراشه‌های  اپل در اوایل سال آینده به فناوری ۴ نانومتری تغییر خواهند کرد، در حالی که تبلت‌های آیپد مدل ۲۰۲۲ و آیفون‌های مدل ۲۰۲۳ به فرآیند لیتوگرافی ۳ نانومتری دسترسی خواهند داشت.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.