مشخصات صفحه نمایش و دوربین گوشی هوشمند تاشو اوپو فاش شد

مدت‌ها است که شایعه شده برند اوپو در حال طراحی و ساخت یک گوشی هوشمند تاشو است و قصد دارد این گوشی تاشو را تا قبل از پایان سال جاری میلادی در بازار عرضه ‌کند. تا مدت‌ها از روند پیشرفت طراحی و ساخت این گوشی هوشمند تاشوی اوپو خبری فاش نمی‌شد و کسی در جریان روند پیشرفت این دستگاه قرار نداشت اما به تازگی، ظاهراً روند پیشرفت تولید و عرضه این گوشی سرعت گرفته است که این روزها از عرضه قریب الوقوع این گوشی تاشوی اوپو خبرهای مختلفی منتشر می‌شود. همراه چیکاو باشید.

همین چند روز پیش گزارشی منتشر شد که منبع آن مدعی بود که این گوشی هوشمند در ماه دسامبر (آذر – دی) روانه ویترین فروشگاه‌ها خواهد شد و هدف اوپو نیز این است که این گوشی را تا قبل از پایان سال جاری میلادی به دست مصرف کنندگان برساند. اکنون، یک افشاگر خبرهای فناوری اطلاعاتی درباره نمایشگرها و دوربین‌های این گوشی هوشمند تاشوی اوپو به دست آورده و این داده‌ها را به اشتراک گذاشته است.

صفحه نمایش گوشی هوشمند تاشو اوپو  - چیکاو

با توجه به گزارشی که افشاگر معروف Digital Chat Station به اشتراک گذاشته است، اولین گوشی هوشمند تاشو از برند اوپو دارای طراحی تاشو به سمت داخل خواهد بود. گفته می‌شود که این گوشی تاشو از نظر طراحی شبیه به گوشی‌های هوشمند گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ (Galaxy Z Fold3) و گوشی تاشوی هواوی میت ایکس ۲ (HUAWEI Mate X) عمل می‌کند و شبیه به یک کتابچه بوده و به همان شکل باز و بسته خواهد شد.

البته این افشاکننده خبر می‌گوید که صفحه نمایش کاور این تلفن تاشوی اوپو در لبه‌ها کمی خمیده خواهد بود. علاوه بر این، صفحه نمایش این اولین گوشی تاشوی برند اوپو دارای از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز برای تصویر پشتیبانی می‌کند و همچنین، برای قرار دادن دوربین سلفی نیز در قسمت مرکز بالای نمایشگر یک حفره هول پانچ وجود خواهد داشت.

از سوی دیگر، صفحه نمایش تاشو داخلی این گوشی هوشمند تا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را برای تصویر  پشتیبانی می‌کند و در گوشه سمت چپ بالای نمایشگر نیز دارای حفره هول پانچ است. همان منبع قبلاً این موشوع را خاطر نشان کرده بود که اندازه صفحه نمایش اصلی می‌تواند بین ۷.۸ تا ۸ اینچی از نوع LTPO باشد. در آن زمان، این افشاگر همچنین گفت که این دستگاه رابط کاربری اختصاصی اوپو ColorOS را مبتنی بر اندروید ۱۱ اجرا می کند و علاوه بر این، دستگاه تاشوی اوپو در داخل بدنه از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام پلتفرم موبایل (Qualcomm snapdragon 888) قدرت می‌گیرد.

علاوه بر این، پست جدیدی که اوایل امروز در Weibo به اشتراک گذاشته شده است می‌گوید که این گوشی دارای یک حسگر اثر انگشت در لبه دستگاه خواهد بود که احتمالاً در کلید پاور ترکیب خواهد شد. در این پست همچنین آمده است که ماژول دوربین عقب گوشی شبیه دوربین سری اوپو رنو ۶ (OPPO Reno6) خواهد بود.

نمایشگر داخلی و خارجی گوشی هوشمند تاشو اوپو  - چیکاو

این افشاگر همچنین این موضوع را اعلام می‌کند که این گوشی در پنل پشتی از ماژول سه‌گانه برای دوربین بهره می‌برد که برای لنز اصلی از  سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی استفاده خواهد شد. علاوه بر ان یک حسگر ۱۶ مگاپیکسلی سونی IMX481 و سنسور ۱۳ مگاپیکسلی ISOCELL S5K3M5 سامسونگ نیز دیگر اعضای این ماژول خواهند بود و در نهایت، این دستگاه برای ثبت عکس‌های سلفی و انجام تماس‌های تصویری از یک دوربین با کیفیت ۳۲ مگاپیکسلی بهره خواهد برد، اما مشخص نیست که آیا این سنسور در بخش‌های داخلی قرار داده خواهد شد یا در قسمت بیرونی آن نصب می‌گردد.

بدون تردید شدت یافتن خبرهای فاش شده در مورد این گوشی گویای این واقعیت است که به روزهای رونمایی از این گوشی تاشوی اوپو نزدیک شده‌ایم. بنابراین انتظار می‌رود که در روزهای آینده و پیش از رونمایی رسمی این گوشی هوشمند تاشو اوپو اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات و ویژگی‌های آن به اشتراک گذاشته شود.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.