تلفن هوشمند تاشو اوپو احتمال دارد تا قبل از پایان سال رونمایی شود

تصور بر این بود که سال ۲۰۲۱ سال ظهور گوشی‌های تاشو خواهد بود، اما ظاهراً این اتفاق تاکنون نیفتاده و مسلما پس از این نیز نخواهد افتاد. در اوایل سال جاری، شایعاتی مبنی بر ورود بسیاری از دستگاه‌های تاشو از برندهای مختلف مانند اوپو ، آنر و حتی گوگل نیز شنیده می‌شد، با این حال، اکنون که حدود فقط یک ماه تا پایان سال جاری میلادی فاصله داریم، به نظر می‌رسد که برای ورود گوشی‌های تاشو از برندهای دیگر باید تا سال آینده صبر کرد. همراه چیکاو باشید.

طبق گزارش‌ها، گوگل به دلیل محدودیت‌های مداوم در بخش قطعات، طرح تولید گوشی پیکسل فولد خود را لغو کرده یا حداقل به تعویق انداخته است. اوپو که انتظار می‌رفت یک گوشی هوشمند تاشو روانه بازار کند، احتمالاً با چالش‌های بزرگی رو به رو شده است که موفق به عرضه یا حتی رونمایی از آن در سال جاری نشد. با وجود این، یک گزارش جدید که در این مورد منتشر شده فاش می‌کند که این گوشی تاشوی اوپو در هر زمانی که رونمایی شود نام آن اوپو فایند ان ۵جی (Oppo Find N 5G) خواهد بود.

فناوری پشت گوشی‌های هوشمند تاشو هنوز اولین قدم‌های خود را بر می‌دارد. تاکنون تنها سامسونگ به این فناوری تسلط داشته و همچنان هر سال از طریق گوشی‌های سری زد گلکسی فولد و گلکسی زد فلیپ خود آن را بهبود می‌بخشد. این شرکت کره‌ای ثابت می‌کند که اگر منابع کافی برای تولید محصولات خوب، اما نه به طور دیوانه‌وار گران قیمت، در اختیار قرار داشته باشد، هنوز هم می‌توان در این بخش به موفقیت رسید. این همان نکته بسیار مهمی است که تمام برندهای گوشی‌های هوشمند توانایی تأمین مالی و پرداخت آن را ندارند. ضمن آن که، فروش گوشی‌های هوشمند تاشو در میان این بحران جهانی می‌تواند کار دشواری باشد.

صفحه نمایش گوشی اوپو فایند ان ۵جی - چیکاو

  • گوشی اوپو فایند ان ۵جی اولین گوشی هوشمند تاشو این برند خواهد بود

با این حال، امسال ما هنوز یک سورپرایز بسیار خوب را از شیائومی در قالب گوشی تاشوی می میکس فولد (Mi MIX Fold) داشتیم. با این حال، آن گوشی نیز منحصر به عرضه در بازار چین بود. سایر دستگاه‌ها هنوز در دست طراحی یا شاید تولید قرار دارند و اوپو نیز همچنان یکی از برندهایی خواهد بود که به زودی گوشی هوشمند تاشوی خود را عرضه خواهد کرد.

گوشی اوپو فایند ان ۵جی اولین گوشی هوشمند تاشو این برند خواهد بود - چیکاو

به گفته‌ی افشاگر معروف خبرهای فناوری،  Digital Chat Station، اوپو در حال آماده‌سازی دستگاهی تاشو است که می‌توان آن را اوپو فایند ان ۵جی نامید. پست Weibo همچنین اشاره‌ای به سری گوشی‌های فراموش شده اوپو ان (Oppo N) و عکسی از اوپو ان ۳ (Oppo N3) را به اشتراک گذاشته است. جهت اطلاع برخی کاربران خاطر نشان می‌شود که این مجموعه دستگاهی با دوربین اصلی روی یک موتور چرخشی ارائه می‌کند تا بتواند هم به عنوان دوربین اصلی و هم دوربین سلفی انجام وظیفه کند و همچنین تصاویر پانوراما را ثبت کند.

یکی دیگر از پست‌های او مربوط به گوشی مرموز اوپو فایند ۵جی  (Oppo Find 5G) است که به صفحه نمایش تاشو و سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 برای حسگر دوربین سلفی اشاره می‌کند. این پست همچنین اشاره‌ای به شیائومی می ۱۱ اولترا دارد که از طریق یک نمایشگر کوچک در پشت، سلفی‌هایی با دوربین اصلی می‌گیرد. شاید گوشی اوپو فایند ان ۵جی یک نمایشگر کوچک را نیز در قسمت بیرونی یا پشت جلد نیز ارائه دهد.

به هر حال، بیشتر شایعات حاکی از آن است که این گوشی مانند یک کتابچه به داخل بسته می‌شود. ضمن آن که با توجه به این واقعیت که به گوشی‌های سری فایند (Find) اوپو تعلق دارد احتمالاً به این معنی است که این گوشی هوشمند با مشخصاتی در حد و اندازه ویژگی‌های گوشی‌های پرچمدار ارائه خواهد شد. فقط امیدواریم مانند موتورولا شاهد یک میان رده تاشو نباشیم.

صفحه نمایش داخلی و خارجی گوشی تاشو اوپو - چیکاو

منبع دیگری نیز ادعا می‌کند که این تلفن تاشو اوپو دارای صفحه نمایش ۷.۸ تا ۸ اینچی از نوع سوپر آمولد خواهد بود و همچنین رزولوشن آن 2K  ذکر شده است و گفته شده که این نمایشگر می‌تواند از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی کند.

این طور که گفته شده، این گوشی هوشمند تاشوی اوپو  ظاهراً در چرخه توسعه و تولید خود قرار دارد و تعدادی از این دستگاه‌ها نیز در حال حاضر از طریق کانال‌های داخلی به فروشگاه‌ها ارسال گردیده است تا برای اهداف آموزش کارکنان مورد استفاده قرار گیرند. بنابراین، می‌توان امیدوار بود که این گوشی تاشوی اوپو به طور قریب‌الوقوع رونمایی شود.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.