تولید محتوا چطور انجام می‌شود و چقدر باید برای آن هزینه کنیم؟

تولید محتوا اهمیت دارد

امروزه مخاطبین مجازی بخشی بزرگ و غیرقابل انکار از مشتریان یک کسب و کار را شامل می‌شوند – هر نوع کسب و کاری- و غفلت از آنها نه تنها می‌تواند منجر به ضرر مالی زیادی شود، بلکه برند موردنظر نیز آنطور که باید به مخاطبین معرفی نمی‌شود. برای جلب توجه این گروه بزرگ از مخاطبین باید محتواهای بسیار جذاب، اصول و گیرایی برایشان ساخته و منتشر کنید که در تولیدشان، نه تنها باید اصول مربوط به تولید محتوا و قوانین سئو رعایت شده باشد، بلکه علایق و توجهات گروه هدف نیز در نظر گرفته شود. اما این کار چطور امکان دارد و چطور می‌توان یک محتوای موثر و کاربردی داشته باشیم؟ اگر این سوالات در ذهن شما نیز مطرح شده است، در ادامه همراه ما باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تولید محتوا به روش اصولی

تولید محتوا بسته به نوع آن روش‌های متفاوتی دارد. اما تقریباً برای همه‌ی آنها از یک چارت کلی استفاده می‌شود. در گام اول با توجه به نوع کسب و کار، مخاطبین هدفتان شناسایی می‌شوند. به عنوان مثال وقتی یک فروشگاه کفش زنانه دارید، در درجه‌ی اول مردان از لیست مخاطبین هدفتان خط می‌خورند. بعد از آن با توجه به نوع کفش‌هایی که می‌فروشید، سن و سال مخاطبین هدف نیز تعیین می‌شود، مثلاً کفش بچگانه می‌فروشید یا کفش‌های پاشنه بلند و جوان‌پسند یا کفش‌های طبی برای افراد مسن. با پرسیدن سوالاتی از این دست، گروه مخاطبین هدفتان بسته و بسته‌تر می‌شود. تا بالاخره، گروه هدف نهایی برای تولید کنندگان محتوا به طور کامل تعریف شود.

در گام بعد با توجه به گروه مخاطبین و ماهیت کسب و کار و هزینه‌ای که می‌خواهید صرف کنید، بهترین نوع محتوا تعیین می‌شود. انواعی از محتوای متنی، ویدئویی، صوتی، پادکست، انیمیشنی، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیک و … وجود دارد که می‌توان از بینشان انتخاب کرد. هر کدام بسته به شرایط می‌توانند تاثیرگذاری زیادی داشته باشند و منجر به جذب مخاطب برای کسب و کارتان شوند. در انتخاب نوع محتوا، گروه تولید‌کننده باید شما را راهنمایی کند تا بتوانید انتخاب بهتری داشته و کارتان بیشترین نتیجه را داشته باشد.

در نهایت بسته به محتوای انتخابی و طی یک مدت زمان مشخص، محتوا تولید شده و شما می‌توانید آن را در پلتفرم موردنظرتان بارگذاری کنید. نوع پلتفرمی که انتخاب می‌کنید نیز تاثیر زیادی بر اثرگذاریِ محتوا و جذب مخاطب دارد. باید بدانید مخاطبین هدفتان بیشتر از چه پلتفرمی استفاده می‌کنند تا انتخاب بهتری داشته باشید و محتوایتان توسط افراد بیشتری دیده شود. اگر پلتفرم را اشتباه انتخاب کنید، تمام تلاش‌های شما هدر خواهد رفت.

چقدر باید برای محتوای خود هزینه کنیم؟

قیمت محتوا تحت‌تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که بعضی از آنها به شرح زیراند:

  • نوع محتوا: محتوایی که آماده می‌کنید تاثیر مستقیمی بر قیمت محتوا دارد. مسلماً همانطور که حدس می‌زنید، نوشتن یک محتوای متنی به ابزار و زمان کمتری نیاز دارد و در نتیجه هزینه‌ی آن نیز نسبت به انواعی از محتوا مانند محتوای ویدئویی که ابزارها و تخصص‌ بیشتری نیاز دارد، کمتر است.
  • سطح کیفی تولید محتوا: محتواها در سطوح کیفی مختلفی تولید می‌شوند. به عنوان مثال در بعضی از محتواهای انیمیشنی شخصیت‌های خاصی برای کسب و کار شما طراحی می‌شود حال آنکه در بعضی دیگر از انواع تصاویر و عکس‌های آماده استفاده می‌شود. یا در تولید یک محتوای پادکست ممکن است از گوینده‌های بسیار حرفه‌ای استفاده شود و بعضی دیگر از پادکست‌ها ممکن است توسط افراد مبتدی‌تری ضبط شود که بر قیمت نهایی کار موثر است.

  • خدمات جانبی: خدماتی که در ضمن تولید محتوا به شما ارائه می‌شود نیز بر قیمت محتوا تاثیرگذارند. به عنوان مثال خدمات مشاوره، ایده پردازی، سناریو پردازی و… همه می‌تواند بر قیمت نهایی کار موثر باشند.
  • گروه تولید کننده: تولید محتوا با تعرفه‌های مختلفی انجام می‌شود. شما می‌توانید در سایت‌های مختلف تعرفه‌ی هر گروه را ببینید و از قیمت محتوای مد نظر خود مطلع شوید. تعرفه‌ی سایت‌های مختلف به تسلط کارشناسان، سابقه‌ی کار و کیفیت محتوایی که تولید می‌کنند بستگی دارد.

با این حال نکته‌ی مهم این است که قیمت تولید انواع محتوا نسبت به روش‌های دیگر بازاریابی بسیار مناسب‌تر است. این در حالی است که اگر نوع محتوا به درستی انتخاب شود می‌تواند به اندازه‌ی دیگر روش‌ها تاثیرگذار باشد و مانند روش‌های بازاریابی پرهزینه‌ای مانند ایونت مارکتینگ منجر به جذب مخاطبین فعال و وفادار برایتان شود.

چطور می‌توان یک محتوای موثر داشت؟

روش‌های مختلفی برای نگارش و تولید یک محتوا وجود دارد. شما می‌توانید خودتان آموزش تولید محتوا دریافت کنید. اما این کار می‌تواند بسیار طول بکشد و شاید نتوانید در زمان درست به محتوای مناسب دسترسی پیدا کنید. به جز این تولید هر نوع محتوا به تخصص و ابزارهای خاص خود نیاز دارد که یادگیری همه‌ی آنها برای یک فرد بسیار زمانبر بوده و اصلاً به صرفه نیست. از این رو بهتر است از گروهی که در این زمینه تخصص دارند کمک بگیرید. گروه‌های مختلفی در زمینه‌ی تولید محتوا فعالیت دارند اما شما باید در انتخاب بین آنها وسواس داشته باشید. نمونه کارهای مختلفشان را ببینید و شرایط و مزایایی که ارائه می‌دهند را نیز بررسی کنید.

اگر از گروه مطمئنی کمک بخواهید، محتوای تولیدی می‌تواند کیفیت بسیار بالای داشته باشد و بیشترین تاثیر را روی گروه مخاطبین هدف بگذارد. اما اگر گروه تولید محتوای اشتباهی را انتخاب کنید، فقط وقت و سرمایه‌‌ی خود را هدر داده‌اید و حتی ممکن است در صورت انتشار محتواهای بی‌کیفیت مخاطبینتان را نیز از دست بدهید. پس چطور می‌توان یک گروه خوب برای تولید محتوا انتخاب کرد؟

سفارش تولید محتوا از محتوانت

ما در گروه محتوانت انواعی از خدمات تولید محتوا مانند محتوای متنی، ویدئویی، انیمیشن، اینفوگرافیک، صوتی، پادکست، کتاب الکترونیک و … را متناسب با مخاطبین هدفتان ارائه می‌دهیم. کارشناسان ما در زمینه‌ی تولید محتوا تجربه‌ی زیادی دارند و کیفیت کارشان را تضمین می‌کنیم. شما می‌توانید از بخش تعرفه‌ها در مورد قیمت انواع محتوا مطلع شوید و از طریق سایت نیز ثبت سفارش کنید. همچنین در محتوانت مشاوره‌های لازم در بخش‌های مختلف فرایند تولید محتوا به شما داده خواهد شد. اگر سوالی در مورد نحوه‌ی سفارش تولید محتوا و یا بخش‌های دیگر دارید می‌توانید آن را به صورت تلفنی با کارشناسان ما مطرح کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.