نکات خرید کتاب کمک درسی، 7 مورد که باید بدانید!

خرید کتاب کمک درسی و مطالعه‌ی آن همراه با کتب اصلی، از مرسوم‌ترین روش‌هایی است که دانش‌اموزان و داوطلبان کنکور به آن روی می‌آورند. مطالعه این کتاب‌های کمک آموزشی به دانش‌آموز در یادگیری ساده تر، آشنایی با نکات کلیدی، آشنایی با نمونه سولات و یادگیری عمیق‌تر کمک می‌کند. اما با این وجود تنوع زیاد کتاب‌های کمک درسی باعث شوند که خرید آنها با دشواری و اشتباهاتی همراه باشد. ما در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که برای تهیه‌ی کتاب کمک درسی باید به چه نکاتی توجه کنیم که دچار اتلاف زمان و هزینه نشویم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نکات خرید کتاب کمک درسی

قبل از تهیه‌ی کتاب کمک آموزشی بهتر است با این نکات آشنایی داشته باشید چرا که خرید اشتباه کتاب می‌تواند باعث ایجاد اتلاف زمان و هزینه‌ی شما شود.

۱- برای هر درس حداکثر دو کتاب کمک آموزشی داشته باشید.

مشکلی که در بین دانش آموزان وجود دارد، زیاده روی در خرید کتاب‌های کمک آموزشی است. پیشنهاد ما این است که  فقط یک کتاب تست تهیه کنید و بعد از مطالعه دقیق کتاب اصلی، با آن به ارزیابی دانش خود بپردازید. اگر هم در سالهای پایین‌تر هستید و فاصله‌ی زیادی با کنکور دارید فقط یک کتاب سوال تشریحی و نمونه سوال امتحانی تهیه کنید و به ارزیابی خود بپردازید.

زیاده روی در تهیه‌ی کتاب باعث می‌شود فرصت نکنید برای همه‌ی آنها دقت و زمان کافی صرف کنید و در نتیجه یادگیری عمیقی نخواهید داشت. پس توصیه میکنیم برای هر درس حداکثر دو کتاب (یک کتاب سوال تشریحی و یک کتاب سوال تستی، یا یک کتاب درسنامه و یک کتاب سوالی) تهیه نمایید.

با خرید کتاب کمک درسی از یونیکتاب، می‌توانید از تخفیفات گسترده‌ی این وب‌سایت استفاده نمایید و کتاب‌های مدنظر خود را با هزینه‌ی بسیار پایین‌تر درب منزب تحویل بگیرید.

۲- از اساتید، دانش‌آموزان موفق و مشاوران راهنمایی بگیرید.

تنوع کتاب‌های کمک درسی بسیار بالا است. اگر بدون تحقیق قبلی به سراغ خرید کتاب کمک درسی بروید، احتمالا انتخاب درستی نداشته باشید. بهترین راهکار این است که قبل از اقدام به خرید، یک لیست از بهترین کتاب های مورد نیاز خود تهیه کنید. در این زمینه می‌توانید از مشاوران درسی، معلمان و اساتید کمک بگیرید. اما یکی از بهترین مشاورانی که می‌توانند در زمینه برای شما راهنمای صحیحی داشته باشند، دانش آموزان موفق بزرگتر از شما هستند.

۳- اگر در درک دروس مشکل دارید، سراغ خرید کتاب تست نروید.

یکی از عادات اشتباه مطالعه این است که دانش آموزان طبق عادت ابتدا کتاب اصلی را مطالعه می‌کنند و فورا به سراغ کتاب‌های تست و حل مسئله می‌روند. اما اگر هنوز شما در درک مفاهیم مشکل دارید کتاب‌های تست برای شما مفید نخواهند بود. پس ابتدا از کتاب‌های آموزشی و دارای درسنامه یا آموزش‌های ویدیویی استفاده کنید تا به درک عمیقی از مطالب برسید. هر زمان متوجه شدید مطالب درس مدنظر را به خوبی متوجه شده‌اید می‌توانید کتاب‌های کمک آموزشی هم تهیه نمایید.

۴- قبل از خرید کتاب کمک درسی، به شیوه‌ی نگارش کتاب‌ها توجه نمایید.

یکی ازمهمترین نکات قبل از خرید کتاب کمک درسی، توجه به نگارش کتاب است. مطمئن شوید که درک مطالب این کتاب برای شما آسان است. اگر قرار باشد کتاب‌های کمک آموزشی هم دارای پیچیدگی باشند و درک ساده ای نداشته باشند پس استفاده کردن از آنها فقط اتلاف زمان محسوب می‌شود! پس اطمینان حاصل کنید که با قلم نویسنده ارتباط برقرار می‌کنید.

۵- کتاب‌های کمک درسی باید تغییرات کتاب های درسی را شامل شوند.

کتاب‌های درسی هر چند سال یکبار شامل تغییراتی می‌شوند. اگر کتاب‌های کمک درسی مطابق با آخرین تغییرات کتاب‌های درسی نباشند، برای شما کاربردی نخواهند بود. پس یکی از نکات خرید کتاب‌های درسی و آموزشی، این است که کتاب مدنظر شما کاملا به روز باشد و آخرین تغیییرات کتاب های درسی را پوشش دهد.

۶- به کیفیت چاپ کتاب ها توجه کنید.

اگر جزو افراد حساسی هستید که قبل از بررسی محتوای کتاب به ظاهر کتاب و جنس کاغذ ان توجه می‌کنید، احتمالا در این مورد دچار مشکلی نخواهید شد. اما  اگر قبلا به این موضوعات توجهی نداشته اید خوب است بدانید که برای موفقیت در کنکور ضروری است ساعات زیادی را با کتاب ها بگذرانید. بنابراین با دقت به جنس کاغذ، کیفیت چاپ، سایز فونت، نوع فونت و خوانایی متون توجه نمایید. باید نوشته‌های کتاب به گونه ای باشند که به چشم شما آسیب وارد نکنند.

۷- از پیوستگی و جامع بودن کتاب‌ها اطمینان حاصل کنید.

کتابی که به دنبال آن هستید باید تمامی صفحات و نکات کتاب درسی را پوشش دهد. اگر مبحثی از قلم بیفتد، از پرداختن به نکاتی چشم پوشی شود، قطعا این دانش آموز است که ممکن است تصور کند این بخش از مطالب اهمیت بالایی ندارد و به سادگی از آن بگذرد و در آزمونهای مهم و سرنوشت ساز ضرر کند.

پس کتابی را انتخاب کنید که مطمئن هستید به تمامی نکات درسی پرداخته است و از بیان هیچ نکته ای فروگذار نبوده است.

بهترین روش خرید کتاب‌های کمک درسی و آموزشی

بعد از اینکه لیستی از کتاب‌های مدنظر خود تهیه کردید، نیازی نیست زمان زیادی صرف کنید و در فروشگاه‌های فروش کتاب، لیست خود را پرس‌وجو کنید. کافیست به وب‌سایت یونیکتاب به آدرس uniketab.com مراجعه نمایید و تمامی کتاب‌های مدنظر خود را با تخفیف بالا و ارسال رایگان تهیه کنید.

در این وب‌سایت می‌توانید به خرید کتاب برای کودک و نوجوان، دانش‌اموزان و کنکوری‌ها بپردازید. علاوه بر صرفه جویی در زمان خود با دریافت تخفیفات گسترده در هزینه‌ی خود هم صرفه جویی کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.