چطور محصولات خود را در اینترنت به فروش برسانم؟

اگر خودتان وارد کننده اجناس خاصی هستید و یا تمایل به فروش اینترنتی تولیدات خود را داشته باشید، می بایست فکری برای عرضه آنها به شکل آنلاین بکنید و این اولین چالشی است که در فضای کسب و کارهای آنلاین پیش روی شما قرار دارد.

خبر خوش این است که با توجه به قابلیت هایی که اینترنت در اختیار کاربران خود قرار می دهد، فروش اینترنتی محصولات نه تنها ساده تر از دنیای واقعی، بلکه هم برای خریدار و هم برای فروشنده با صرفه تر خواهد بود.

در اینجا ما به شما راهکارهایی را ارائه خواهیم داد که بدون دشواری، در اینترنت درآمد بالایی را از فروش اینترنتی کالاهای خود کسب کنید. همراه ما باشید:

در شبکه های اجتماعی فعال باشید

امروزه نمی توان شبکه های اجتماعی پر طرفدار همچون اینستاگرام و تلگرام را از زندگی ایرانیان حذف کرد.

آمارها نشان می دهد 48 میلیون ایرانی عضو شبکه اینستاگرام هستند و با وجود فیلتر بودن تلگرام در ایران، 49 میلیون ایرانی از آن استفاده می کنند.

بررسی ها ثابت کرده است که تبلیغات در این شبکه ها، بیشتر از رسانه های دیداری همچون تلویزیون مخاطب دارند.

دلیل این امر این است که اغلب افراد زمان های طولانی را در این شبکه ها سپری می کنند.

از همین جهت، داشتن یک صفحه در اینستاگرام و فعالیت در شبکه هایی نظیر تلگرام، امری اجتناب ناپذیر برای رشد کسب و کارها است.

همین دلیل سبب شده که مشاغل جدیدی همچون تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی، استراتژی بازاریابی در این شبکه ها و نظایر این ها بوجود بی آیند.

برای شناخته شدن در اینستاگرام چه باید بکنم؟

اینستاگرام به دلیل ساختار جذاب و امکانات خاصی که برای کسب و کارها قرار داده است، بهترین شبکه اجتماعی برای ایجاد بیزینس ها و تبلیغات آنلاین محسوب می شود.

برخلاف تصور عموم مردم، دیده شدن در این فضا اصلاً کار ساده ای نیست و نیازمند مهارت ها و آگاهی از ترفندهای خاص است.

شما در ابتدا باید یک صفحه بیزینسی در اینستاگرام برای خود باز کنید و در آن بوسیله عکس، فیلم و نوشتن متن های تاثیرگذار به عنوان کپشن، اقدام به تولید محتوای مناسب کنید.

سپس از دوستان و آشنایان خود بخواهید که صفحه شما را دنبال کرده و آن را به دوستان خود معرفی کنند.

شاید تا اینجا همه چیز آسان به نظر برسد اما دقت کنید که شما باید در صفحه کاری تان محصولات خود را بفروشید.

بنابراین، نیازمند تیلیغات و برند سازی در این فضا هستید. شما باید دو کار انجام دهید؛

کار اول این است که صفحاتی  که می توانند مخاطبان هدف را به سمت صفحه شما هدایت کنند، شناسایی کرده و از آنها بخواهید برای تان تبلیغ کنند.

کار دوم این است که استراتژی بازاریابی در اینستاگرام را بشناسید و با تمام الگوریتم های اینستاگرام آشنا شوید.

به عنوان مثال باید بدانید در چه ساعاتی از شبانه روز باید مطلب پست کنید و چطور کپشن های جذاب برای علاقه مند کردن افراد به خرید از شما بنویسید.

نکته دوم دیگر این است که باید برای خود در این شبکه اعتمادسازی و یا به نوعی برند سازی بکنید؛ با اینکار هر روز به تعداد مخاطبین شما افزوده خواهد شد.

چطور صفحه مناسب در اینستاگرام بسازم

ظاهر صفحه اینستاگرام از حال و روز کسب و کارتان خبر می دهد.

ایجاد صفحه ای که از نظر ظاهری زیبا باشد و به خوبی نوع فعالیت شما را شرح دهد بسیار اهمیت دارد.

اشتباهی که بسیاری از افراد مرتکب می شوند، ساختن صفحه ای با عکس های بی کیفیت و مطالب ناکارآمد برای کاربران است.

صفحه اینستاگرام را مانند صفحات وبسایت در نظر گرفته و به همان اندازه به آن توجه کنید.

همیشه خاطرتان باشد که عکس های با کیفیت در آن منتشر کنید.

اگر عکاسی بلد نیستید، مجبور خواهید شد از شخصی که عکاس است تقاضا کنید که این کار را برای شما انجام دهد و یا خودتان زمانی را برای یادگیری عکاسی البته نه به شکل خیلی حرفه ای اختصاص دهید.

استوری قلب تپنده صفحه شما است

از اهمیت ساختن استوری مناسب غافل نشوید. با کمک استوری مخاطبان خود را به سمت مطالب صفحه هدایت کنید.

شما موظف به ساختن استوری های مناسب به طور روزانه می باشید.

محتوای مناسب تولید کنید

ساختن محتوای آموزشی مناسب و مرتبط با نوع کسب و کارتان بسیار اهمیت دارد.

نگران نباشید که گاهی ترفندهای خود را در صفحه شخصی تان منتشر کنید؛

این کار اطلاعات بالای شما را به رخ همگان خواهد کشید و از طرفی، مطمئناً رقبای شما فرصت و حوصله کافی برای تقلید از شما را ندارند.

برای درک بهتر این موضوع، بیایید تصور کنیم که شما مانتو و یا شال در صفحه خود می فروشید.

می توانید به کاربران خود آموزش دهید که چطور رنگ های مختلف مانتو و شال را با یکدیگر هماهنگ کنند و یا چگونه لباس بپوشند که لاغرتر و یا قد بلند تر به نظر برسند.

اگر هم به آشپزی مشغول هستید، دستور تهیه یکی از خوشمزه ترین غذاهای خود را در پیج خود فاش کنید.

جالب است بدانید رستوران های مطرح دنیا در دوران قرنطینه کرونایی با همین روش، فروش اینترنتی خود را افزایش داده اند.

راهکارهایی برای افزایش میزان فروش اینترنتی در اینستاگرام

در ادامه به شما راه حل هایی را معرفی می کنیم که با انجام آنها میزان فروش اینترنتی کالاها و خدمات خود را چند برابر خواهید کرد:

همیشه در دسترس باشید

این مساله خیلی مهم است که اگر مخاطبان شما پیغامی برای تان ارسال کرده و توضیحاتی را در رابطه با محصولی مشخص از شما درخواست کرده اند، بلافاصله به آنها پاسخ دهید.

زیرا بسیاری از خریدهای اینترنتی از روی احساس صورت می پذیرد و مخاطب شما ممکن است یک ساعت بعد میل به خرید از شما را از دست بدهد.

با مخاطبین خود تعامل برقرار کنید

هنگام نوشتن کپشن، از دنبال کنندگان خود بخواهید که در بخش نظرات، دیدگاه های خود را بیان کرده و یا دوستان خود را تگ کنند.

هر میزان که تعامل کاربران با صفحه شما بالاتر برود، امکان دیده شدن شما در اکسپولورر اینستاگرام افزایش پیدا می کند.

هشتگ گذاری درست را فراموش نکنید

هشتگ گذاری سبب می شود، افرادی که بدنبال یافتن اطلاعاتی در موضوعات خاص می گردند، صفحه شما را پیدا کنند.

تعداد هشتگ ها بهتر است از 4 عدد بالاتر نرود و اگر مایل بودید بیشتر از هشتگ ها استفاده کنید، به کار بردن آنها در خلال متن های کپشن ایده مناسبی است.

از برنامه های ویرایشی موبایل استفاده کنید

برای ساختن پست های زیبا احتیاجی به دانستن نرم افزارهایی همچون فتوشاپ ندارید؛

برنامه های کاربردی فراوانی همچون PicsArt  و Canva  وجود دارند که قالب های بسیار متنوعی را برای ساختن پست ها و استوری های اینستاگرام در اختیارتان قرار می دهند.

یک پیشنهاد ساده برای تبلیغات در اینستاگرام بدون پرداخت هزینه

شما باید برای تبلیغات هزینه کنید و این امری اجتناب ناپذیر است.

انجام تبلیغات برای بلاگرهای اینستاگرامی، حکم منبع درآمد را دارد و نباید انتظار داشته باشید که این پیج ها، بدون هیچ هزینه ای صفحه شما را معرفی کنند.

اما در اینجا یک راه حل به شما ارائه می دهیم که برای تان کارساز خواهد بود.

صفحات پر مخاطب را در اینستاگرام پیدا کنید.

در مرحله اول با متنی بسیار محترمانه، تمام اطلاعات لازم در مورد کسب و کار و درخواست تبلیغ خود را برای شان نوشته و از آنها در مورد هزینه ای که بابت تبلیغات دریافت می کنند، سوال کنید؛ دقت داشته باشید که متن شما به هیچ عنوان نباید صمیمی باشد و تمام آن را در یک پیغام برای بلاگر مورد نظر ارسال کنید.

بعد از آنکه شخص جواب پیغام شما را داد، از او بخواهید که در ازای هزینه تبلیغ، محصولی را برای او ارسال کنید.

مثلاً اگر کارتان فروش انلاین دستبندهای دست ساز خودتان بوده و هزینه اعلام شده توسط شخص 300 هزار تومان است، به او بگویید که من در عوض این مبلغ، برای تان دستبندهای دست ساز خود را ارسال می کنم.

در انتهای متن نیز این جملات را اضافه کنید که شما صاحب یک کسب و کار خانگی هستید و حمایت از یک کسب و کار خانگی بسیار با ارزش است. اما خاطرتان باشد که ارزش خود را پایین نیاورده و تصویر یک آدم بدون اعتماد به نفس را در ذهن فرد ایجاد نکنید.

بلاگر مورد نظر احتمالاً پیشنهاد شما را نمی پذیرد و حتی ممکن است دیگر پاسخ تان را ندهد.

بنابراین، شما می بایست حداقل سه ساعت در روز را برای یافتن بلاگرهای مناسب زمان در داشته باشید و همیشه یادتان باشد، هرگز به کسی برای تبلیغ التماس نکنید.

اگر شخص درخواست شما را نپذیرفت، دیگر مجدداً به او پیغام ندهید.

پیشنهاد می کنم اگر علاقه مند به فروش اینترنتی هستید و می خواهید در اینستاگرام اطلاعات بیشتری به دست آورید به صفحه آموزش اینستاگرام مراجعه نمایید .

فروش انلاین محصولات با عضویت در انجمن های مختلف

انجمن های زیادی بوجود آمده اند که در زمینه های مختلف مشغول به فعالیت می باشند.

شما با یک جستجوی ساده در گوگل قادر خواهید بود که این انجمن ها را پیدا کرده و با معرفی محصولات خود به آنها، اقدام به کسب درآمد کنید.

یکی از مزیت های این روش در این است که افراد متخصص و مشتریان واقعی، محصولات شما را خواهند دید.

فروش اینترنتی بوسیله فرم های پرداخت

شرکت هایی وجود دارند که درگاه های پرداخت همچون زرین پال و آیدی پی را در اختیارتان قرار می دهند.

شما با ارسال این لینک ها به مشتریان خود، هزینه کالاها را دریافت نمایید.

همچنین امکان دریافت اطلاعات تماس مشتریان در این فرم ها وجود دارد که در آینده برای تبلیغات محصولات جدیدتر، به کارتان خواهد آمد.

فروش انلاین کالاها از طریق وبسایت های شناخته شده

وبسایت های مطرحی همچون دیجی کالا ، صفحات مشخصی را در اختیار شما قرار خواهند داد که می توانید محصولات خود را معرفی کرده و بفروش برسانید.

در این حالت، درصدی از سود فروش انلاین محصول متعلق به وبسایت های واسطه است.

فروش اینترنتی محصولات از طریق فروشگاه های اینترنتی

این روش رایج ترین شیوه کسب درآمد بصورت آنلاین است.

از سویی دیگر، می توانیم با قاطعیت بگوییم که طراحی وبسایت فروشگاهی اولین مرحله برای آغاز فعالیت های اقتصادی در فضای آنلاین است.

شما حتی اگر در اینستاگرام فروش انلاین بالایی دارید، ملزم به داشتن فروشگاه اینترنتی هستید.

فروشگاه اینترنتی به منزله فروشگاه واقعی است که محصولات شما را مقابل دیدگان بازدید کنندگان و مشتریان قرار می دهد.

چرا باید فروشگاه اینترنتی طراحی کنم

داشتن فروشگاه اینترنتی از بسیاری جهات به نفع شما خواهد بود که در ادامه، آنها را بررسی خواهیم کرد.

  • همانطور که می دانید هزینه خرید و اجاره یک فروشگاه واقعی بسیار زیاد است و بسیاری از افراد توانایی مالی لازم را برای این کار ندارند. از جهتی دیگر، فروش انلاین کالا بدون وجود مکانی برای این کار عملاً غیر ممکن است. اما فروشگاه اینترنتی بسیار کم هزینه تر از فروشگاه های واقعی می باشد. شما با مبلغی کمتر از نصف یک فروشگاه واقعی نه تنها قادر خواهید بود، فروشگاه اینترنتی داشته باشید، بلکه می توانید، اقدام به تبلیغات و برندینگ در فضای اینترنت نیز کنید.
  • کاربران برای یافتن کالاهای مورد نظر خود سراغ گوگل می روند؛ آنها محصول دلخواه شان را جستجو کرده و با دیدن وبسایت ها در صفحات اول گوگل، روی یکی از آنها کلیک می کنند. بنابراین، شما در هر ساعت از شبانه روز و بدون مشکل خاصی، قادر به کسب در آمد و جذب مشتری خواهید بود.
  • فروشگاه های اینترنتی محدودیت ظرفیت ندارند و هر اندازه که مایل بودید، می توانید محصولات متنوع به فروش برسانید.
  • کالاهای شما هرگز دزدیده نخواهد شد.
  • دست واسطه ها و افراد سودجو را قطع خواهید کرد و بدین شکل، در هزینه های خود و مشتریان صرفه جویی می کنید.

آیا داشتن فروشگاه اینترنتی کفایت می کند

در جواب به این سوال باید بگوییم که تنها با داشتن وبسایت فروشگاهی، ثروتمند نخواهید شد.

ساخت وبسایت تنها یک بخش از ماجرا است.

وبسایت شما به سئو و برند سازی نیاز دارد و شما احتیاج به مشاورانی خواهید داشت که آموزش های لازم را خدمتتان ارائه دهند؛

اما همانطور که در بالا گفتیم، طراحی سایت فروشگاهی بسیار کم هزینه تر از راه اندازی یک فروشگاه فیزیکی بوده و بسیار پربازده است.

چگونه می توانم وبسایت فروشگاهی طراحی کنم

طراحی فروشگاه اینترنتی یک تخصص است و مهارت های مختلفی را طلب می کند.

پشت هر طراحی موفقی تیمی حرفه ای از طراحان تجربه و رابطه کاربری، برنامه نویسان فرانت اند و بک اند، متخصصان تامین امنیت وبسایت و متخصصان سئو وجود دارند؛

این بدان معنا است که وبسایت های فروشگاهی موفقی همچون دیجی کالا، توسط یک فرد بوجود نیامده اند بلکه توسط گروهی از بهترین ها خلق شده اند.

جمع بندی:

در بالا راهکارهای فروش اینترنتی محصولات و خدمات را در فضای اینترنت برای شما شرح دادیم؛

در اینجا ذکر این نکته الزامی است که وجود فروشگاه اینترنتی برای هر کسب و کار آنلاین به شدت ضروری می باشد.

اما ساخت وبسایت فروشگاهی تخصصی است که باید توسط افراد آموزش دیده و حرفه ای در حوزه طراحی وبسایت صورت بپذیرد.

به همین خاطر، شما باید بدنبال بهترین شرکت های طراحی وب باشید.

برای انتخاب شرکت مناسب، بررسی سوابق کاری، رضایتمندی مشتریان و نوع خدماتی که آنها ارائه می دهند، بسیار راه گشا خواهند بود.

در اینجا یکی بهترین شرکت های طراحی فروشگاه اینترنتی ایران یعنی رویال کد را به شما معرفی می کنم دارایی تعرفه به شدت مناسب با کیفیت فوق العاده بالا هست .

لینک خدمات طراحی فروشگاه اینترنتی : https://royalcode.net/%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c/

ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments