ویوو وای ۷۶ مجهز به ۵جی در گیگ بنچ با دایمنسیتی 700 و 8 گیگابایت رم ظاهر می شود

ظاهراً قرار است سال ۲۰۲۱ را ویوو با ورود دسته‌ای از گوشی‌های هوشمند میان رده و پایین رده جدید به اتمام برساند. سال گذشته، این شرکت برای رونمایی از گوشی‌های هوشمند سری ویوو ایکس ((Vivo X60 خود تا آخرین روزهای دسامبر (اوایل دی ماه) منتظر ماند. این شرکت در هر سال ۲ سری از گوشی‌های سری ویوو ایکس را معرفی می‌کند. همراه چیکاو باشید.

در نتیجه، هنوز می‌توان امیدوار بود که شرکت ویوو در آخرین لحظه یا آخرین روزهای پایانی سال هم که شده گوشی‌های جدید سری ایکس ۸۰ (Vivo X80) خود را حداقل برای سرزمین چین هم که شده معرفی کند. با این حال، در حال حاضر، این شرکت همچنان به معرفی گوشی‌های هوشمند میان رده سری Y خود ادامه خواهد داد. این شرکت قرار است فردا یک گوشی هوشمند جدید با نام ویوو وای ۷۶ مجهز به ۵جی (Vivo Y76 5G) را در مالزی عرضه کند. امروزه برخی از مشخصات کلیدی این گوشی هوشمند میان رده ی جدید ویوو فاش شده است.

یک روز قبل از معرفی رسمی، گوشی ویوو وای ۷۶ دارای ۵جی با شماره مدل V۲۱۲۴ در وب سایت بنچمارک گیک بنچ (Geekbench benchmark) ظاهر شد. وب سایت بنچمارک حضور این گوشی هوشمند ویوو را تایید می‌کند و طبق فهرست مشخصاتی که از این گوشی در وب سایت فوق درج شده است، این گوشی ویوو با تراشه دایمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک (MediaTek Dimensity 700) به همراه ۸ گیگابایت رم در بازار عرضه خواهد شد. پردازنده دایمنسیتی ۷۰۰ مدیاتک پلتفرم موبایل یک تراشه جدید نیست و در تعداد بیشماری از گوشی‌های هوشمند ارزان قیمتی که اتصال ۵جی را ارائه می‌دهند، استفاده شده است.

پنل پشتی ویوو وای ۷۶ مجهز به ۵جی - چیکاو

این پردازنده گوشی‌های میان رده دارای دو هسته ARM Cortex-A76 با سرعت حداکثر ۲.۲ گیگاهرتز به علاوه شش هسته ARM Cortex-A55 با سرعت حداکثر ۲ گیگاهرتز است. این تراشه از فرآیند ساخت ۷ نانومتری TSMC استفاده می‌کند و دارای پردازنده گرافیکی ARM Mali-G57 MP2 و مودم ۵جی است. این پردازنده همچنین به گوشی‌های هوشمند دیگری مانند ردمی نوت ۱۰ تی شیائومی (Redmi Note 10T)، پوکو ام ۳ دارای ۵جی (POCO M3 5G)، ریلمی ۸ دارای ۵جی (Realme8 5G) و سرانجام گلکسی ای ۲۲ سامسونگ (Samsung Galaxy A22 5G) نیز قدرت می‌بخشد. این تعداد گوشی فقط بخشی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ای هستند که این پردازنده میان‌رده را در بطن خود جای داده‌اند.

این پردازنده اگرچه در نوع خود قدرتمندترین تراشه نیست، اما می‌تواند وظایف اصلی را بدون هیچ زحمتی انجام دهد. حتی بازی‌های متوسط نیز با این تراشه بسیار راحت و خوب انجام می‌شوند، اما انتظار گرافیک با کیفیت بالا و نرخ فریم نرم روی همه چیز را نداشته باشید. تجربه مالتی تسکینگ نیز با ۸ گیگابایت رم عالی خواهد بود. این دستگاه در تجربه تک هسته‌ای ۵۲۲ امتیاز کسب می‌کند در حالی که بخش چند هسته‌ای دارای ۱۷۱۶ امتیاز است. آخرین جزئیات شامل اندروید ۱۱ است که FuntouchOS را در بالای آن اجرا می‌کند.

  • مشخصات گوشی هوشمند ویوو وای ۷۶ دارای ۵جی

بر اساس اطلاعاتی که از مشخصات این گوشی میان رده ویوو تاکنون به اشتراک گذاشته شده است، این گوشی آتی ویوو دارای صفحه نمایش ۶.۵۸ اینچی از نوع ال‌سی‌دی با وضوح فول اچ دی پلاس با نرخ تازه‌سازی اولیه ۶۰ هرتز خواهد بود. این دستگاه قدرت خود را از یک باتری ۴۱۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۴۴ واتی می‌گیرد. این واقعا یک فناوری شارژ عالی برای یک گوشی هوشمند ارزان قیمت است. برخی از شرکت‌های اصلی می‌توانند از این کار ویوو درس بیاموزند و آن را الگوی خود قرار دهند.

مشخصات گوشی هوشمند ویوو وای ۷۶ دارای ۵جی - چیکاو

با حرکت به سوی پنل پشت گوشی می‌توان پی برد که این گوشی دارای ماژول دوربین سه‌گانه خواهد بود. سنسور اصلی این ماژول یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود و یک سنسور پرتره ۲ مگاپیکسلی و یک حسگر ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز آن را یاری خواهند کرد. این گوشی دارای یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی برای انجام تماس‌های تصویری و ثبت عکس‌های سلفی است و نکته پایانی نیز این که این تلفن ویوو در ررنگ‌های Cosmic Aurora و Midnight Space عرضه خواهد شد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.