سهام اپل پس از گزارشی مبنی بر تولید خودران این شرکت تا سال ۲۰۲۵ رکورد زد

سهام اپل روز جمعه پس از گزارشی مبنی بر تسریع تلاش‌ها برای عرضه یک وسیله نقلیه خودران به بالاترین سطح خود بسته شد. سهام اپل پس از انتشار این گزارش حدود ۱.۷ درصد افزایش یافت و با قیمت ۱۶۰۵۵ دلار در هر سهم معامله شد. بر اساس گزارش کاملی که بلومبرگ از این موضوع منتشر کرده است، این شرکت در برانه‌ی داخلی به دنبال مهلت سال ۲۰۲۵ برای دستیابی و تولید خودروهای خودران است. همراه چیکاو باشید.

ورود اپل به فضای خودروهای الکتریکی می‌تواند این شرکت را در رقابت با تسلا که بزرگترین شرکت تولید کننده خودروهای الکتریکی در جهان است و همچنین بازیگران نوظهور دیگر مانند ریوین (Rivian) و لوسید موتورز (Lucid Motors) و خودروسازان سنتی که از سوخت‌های فسیلی دور می‌شوند، قرار دهد. سهام خودروهای الکتریکی در ماه‌های اخیر افزایش یافته است زیرا مصرف‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بیشتری روی تسلای بعدی شرط‌بندی کرده‌اند.

ریوین هفته گذشته در یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌های اولیه سهام سال جاری به بورس عرضه شد و به سرعت از ارزش بازار خودروسازان فورد Ford و جنرال موتورز General Motors پیشی گرفت. سهام شرکت خودرو سازی ریوین و شرکت لوسید که در ماه ژوئیه (تیر – مرداد)از طریق یک شرکت خرید با هدف ویژه به بازار عرضه شد، در تمام هفته نوسان داشته است.

افزایش سهام اپل - چیکاو

ورود بالقوه اپل به فضای خودروهای خودمختار مدتهاست که موضوعی است که در مورد آن بحث و بررسی یا گمانه زنی فراوانی می‌شود. مورگان استنلی (Morgan Stanley) دو یادداشت را پس از داستان بلومبرگ در این زمینه منتشر کرد و کیتی هوبرتی (Katy Huberty)، تحلیلگر در یکی از آن‌ها نوشت: «این اولین گزارش مطبوعاتی است که شامل تعداد زیادی از داده‌های منابع داخلی اپل است و جزئیات گزارش شده کافی را ارائه می‌کند تا به طور بالقوه به این ایده  اپل اعتبار می‌بخشد. عرضه خودرو هم می‌تواند پذیرش فناوری جدید (EV + AV) را تسریع کند و هم بازار آدرس‌پذیر را مانند محصولات قبلی اپل گسترش دهد.

هوبرتی، تحلیلگر اپل مورگان استنلی نوشت، در حالی که خودروها تلاش کاملاً جدیدی را برای اپل به نمایش می‌گذارند، سابقه این شرکت در بازارهای جدید و قابلیت‌های یکپارچه‌سازی عمودی آن می‌تواند موفقیت را پیش‌بینی کند. او نوشت: او معادل رتبه خرید در سهام دارد و گفت که خودروها «روشن‌ترین مسیر» را برای اپل ارائه می‌دهند تا درآمد و ارزش بازار خود را دو برابر کند.

سهام اپل امسال ۲۱ درصد رشد کرد و ارزش بازار این شرکت را به ۲.۶ تریلیون دلار رساند - چیکاو

  • سهام اپل امسال ۲۱ درصد رشد کرد و ارزش بازار این شرکت را به ۲.۶ تریلیون دلار رساند

هوبرتی می‌نویسد: «ما می‌توانیم تعدادی مثال از ۲۰ سال گذشته ارائه کنیم که نشان می‌دهد در حالی که اپل ممکن است همیشه اولین بازار نباشد اما، موتور نوآوری‌اش، تمایز از طریق یکپارچه‌سازی عمودی، و برتری تولید/عملیات به آن اجازه داده است که اولین محرک‌ها را پشت سر بگذارد.

آدام جوناس از مورگان استنلی، که تسلا را پوشش می‌دهد، از خودروی اپل به عنوان «مورد نهایی خودرو برقی  یاد کرد و ورود غول فناوری به این فضا را «منفی آشکار برای بسیاری از پوشش خودروهای ما» خواند. جوناس اضافه کرد که به دلیل وجود موانع اخلاقی، قانونی و تکنولوژیکی، خودروهای کاملاً خودران در ایالات متحده به کندی پذیرفته می‌شوند.

او نوشت: «برای روشن بودن موضوع، ما معتقد نیستیم که مصرف‌کنندگان مالک یک خودروی کاملاً خودرو خودران باشند… بلکه به عنوان یک اشتراک یا خدمات حمل‌ونقل در این خدمات شرکت خواهند کرد.»

منبع cnbc
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.