بهترین گوشی‌های میان رده تا ۷ میلیون تومان بازار ایران (آبان ماه ۱۴۰۰)

امروزه زندگی بدون گوشی هوشمند، اگر بگوییم ممکن نیست، سخن گزافی نگفته‌ایم اما این دستگاه‌های دوست داشتنی نیز در کشور ما از قیمت‌هایی بسیار بالا برخوردار هستند که خرید یک دستگاه حتی میان‌رده نیز برای اکثر مردم کاری مشکل است. دستگاه‌های میان‌رده به دلیل این که در نسخه‌ها و مدل‌های بسیار زیادی از سوی شرکت‌ها و برندهای بسیاری روانه بازار می‌شوند نیز بسیاری از خریداران را سردرگم می کند لذا در روزهای پایان هر ماه سعی می‌شود تا بهترین گوشی های میان‌رده را معرفی کنیم. همراه چیکاو باشید.

۱ـ  بهترین گوشی حدود ۱.۵ میلیون تومان

نوکیا  C1

صفحه نمایش نوکیا  C1 - چیکاو

نوکیا سی ۱ ارزان‌ترین گوشی این فهرست است که با نمایشگر ۵.۴۵ اینچی، ۱ گیگابایت رم، ۱۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی، دو دوربین ۵ مگاپیکسلی برای پنل پشتی و سلفی و همچنین باتری ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعتی می‌تواند نیازهای اولیه شما مانند استفاده از شبکه‌های اجتماعی، پیام رسان‌ها، تاکسی اینترنتی، خرید و پرداخت آنلاین و کارهایی از این قبیل را برای شما انجام دهد. البته از یک گوشی هوشمند با قیمتی حتی کمتر از ۱.۵ میلیون تومان انتظار زیادی نیز نباید داشت.

با حدود ۳۰۰ هزار تومان هزینه بیشتر می‌توانید نوکیا C10 را تهیه کنید که نمایشگر بزرگ ۶.۵۲ اینچی HD پلاس دارد. (تصویر زیر)

نوکیا سی ۱ خاکستری و بنفش - چیکاو

۲ـ بهترین گوشی حدود ۲ میلیون تومان

نوکیا C3

صفحه نمایش و پنل پشتی نوکیا C3 - چیکاو

نوکیا سی ۳ نیز با قیمت اندکی کمتر از ۲ میلیون تومان دارای نمایشگر قدیمی ۵.۹۹ اینچی با کیفیت HD و رزولوشن  ۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل، ۳ گیگابایت رم، دوربین پشت ۸ مگاپیکسل و سلفی ۵ مگاپیکسلی بعلاوه باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی می‌تواند از عهده‌ی کارهای روزمره شما برآید.

۳ـ بهترین گوشی حدود ۳  میلیون تومان

ردمی 9AT شیائومی

پنل پشتی و رنگ بندی ردمی 9AT شیائومی - چیکاو

گوشی ردمی 9A شیائومی نمایشگر ۶.۵۳ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ و روشنایی ۴۰۰ نیتی دارد. این گوشی رابط MIUI12 را بروی اندروید ۱۰ اجرا می‌کند. تراشه ۸ هسته‌ای هلیو جی ۲۵ مدیاتک با فرکانس حداکثر ۲.۰ گیگاهرتز به همراه ۲ گیگابایت رم با ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی و دوربین‌های ۱۳ مگاپیکسلی در پنل پشت و ۵ مگاپیکسلی برای سلفی، دستگاهی بسیار روان و برای انجام کارهای روزمره بسیار مناسب است. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۰ واتی و همچنین پشتیبانی از جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و OTG از دیگر امکانات این تلفن همراه است.

۴ـ بهترین گوشی حدود ۴  میلیون تومان

آنر 10 لایت (۶ گیگابایت رم)

پنل پشتی ، صفحه نمایش و لبه های آنر 10 لایت آبی - چیکاو

 آنر ۱۰ لایت در این بازه قیمتی یک گوشی بسیار ارزشمند است. نمایشگر ۶.۲۱ اینچی فول اچ دی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل، اندروید ۹، دارای سرویس‌های گوگل، تراشه ۱۲ نانومتری کرین ۷۱۰ و ۸ هسته‌ای با فرکانس حداکثر ۲.۲ گیگاهرتز، پشتیبانی از میکرو اس دی، رم ۳ یا ۶ گیگابایتی بعلاوه حافظه داخلی حداقل ۳۲ گیگابایتی به همراه دوربین ۱۳ مگاپیکسلی برای پنل پشت و دوربین ۲۴ مگاپیکسلی برای سلفی دستگاهی واقعاً قابل تحسین است. باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۰ واتی و همچنین امکانات: microUSB 2.0، OTG، پخش‌کننده‌ی MP4/H.264، پخش‌کننده‌ی MP3/eAAC+/WAV/Flac، نمایش‌دهنده‌ی اسناد و  ویراستار عکس و فیلم،  از دیگر قابلیت‌های این گوشی زیبا با چنین قیمتی است.

۵ـ بهترین گوشی حدود ۵ میلیون تومان

گلکسی M21 سامسونگ نسخه 2021، با قیمتی حدود ۴.۵ میلیون تومان یک گوشی قابل تحسین است. این گوشی دارای نمایشگر ۶.۵ اینچی سوپر آمولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس است و وضوح ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰، تراکم ۴۰۳ پیکسل و روشنایی ۴۲۰ نیت را ارائه می‌دهد.

صفحه نمایش گلکسی ام ۲۱ سامسونگ نسخه ۲۰۲۱ - چیکاو

گلکسی ام ۲۱ سامسونگ نسخه ۲۰۲۱ مجهز به اندروید ۱۱، از تراشه ۱۰ نانومتری ۸ هسته‌ای اگزینوس ۹۶۱۱ بهره می‌برد که چهار هسته با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز و ۴ هسته با فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز دارد و تراشه گرافیکی Mali-G72 MP3 نیز با آن همراه شده است. این گوشی با حداقل ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و نسخه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز در دسترس قرار دارد. ماژول دوربین سه‌گانه با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، کیفیت فیلم‌برداری تا حداکثر وضوح 4K و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی برخی دیگر از امکانات این گوشی هوشمند است. علاوه بر آن، باتری بسیار بزرگ ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی نیز دیگر ویژگی‌های جذاب این گوشی را تشکیل می‌دهد. به عنوان گوشی جایگزین نیز می‌توان از گوشی ردمی نوت 9تی شیائومی 5جی نام برد.

۶ـ بهترین گوشی حدود ۶ میلیون تومان

پوکو X3 شیائومی نسخه NFC، با نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی با وضوح فول اچ دی پلاس، محافظ نمایشگر گوریلا گلس ۵، پشتیبانی از HDR10، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و روشنایی ۴۵۰ نیتی، نمایشگر بسیار زیبایی دارد.

صفحه نمایش پوکو X3 شیائومی - چیکاو

این گوشی با استفاده از گواهی IP53 برای مقاومت در برابر پاشش آب و سیستم خنک کننده مایع برای کاهش دمای گوشی، اندروید ۱۰ و تراشه اسنپدراگون ۷۳۲ جی کوالکام که با تراشه گرافیکی آدرنو ۶۱۸ همراه شده است، حداقل ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی را در اختیار شما قرار می‌دهد، به یکی از بهترین گوشی ها در این بازه قیمتی تبدیل شده است. دوربین قدرتمند چهارگانه با حسگر اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و کیفیت فیلم‌برداری تا وضوح 4K و سلفی ۲۰ مگاپیکسلی از مشخصات بسیار خوب دیگر آن است. کیفیت صدای ۲۴ بیت، ۱۹۲ کیلوهرتز برای عاشقان موسیقی و باتری ۵۱۶۰ میلی آمپری به همراه پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی برخی دیگر از قابلیت‌های تحسین‌برانگیز این گوشی ارزشمند است.

۷ــ بهترین گوشی حدود ۷ میلیون تومان

ردمی نوت 10 پرو مکس شیائومی، نمایشگر بزرگ ۶.۶۷ اینچی سوپر آمولد با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰، دارای محافظ گوریلا گلس ۵، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، پشتیبانی از HDR10 و حداکثر روشنایی تا ۱۳۰۰ نیت دارد.

این گوشی از تراشه ۸ نانومتری و ۸ هسته‌ای اسنپدراگون ۷۳۲ جی کوالکام بهره می‌برد که دو هسته با فرکانس ۲.۳ گیگاهرتز دارد و تراشه گرافیکی آدرنو ۶۱۸ با آن همراه شده است. حداقل ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی با ۶ گیگابایت رم و درگاه اختصاصی برای کارت میکرواس‌دی از دیگر امکانات این گوشی قدرتمند است.

صفحه نمایش، پنل پشتی و لبه های ردمی نوت 10 پرو مکس شیائومی - چیکاو

در بخش دوربین نیز در پنل پشتی از ماژول دوربین چهارگانه بهره می‌برد که دوربین اصلی آن یک حسگر خارق‌العاده و تحسین برانگیز ۱۰۸ مگاپیکسلی است. کیفیت فیلم‌برداری تا وضوح 4K و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی دیگر قابلیت‌های بخش دوربین این گوشی هوشمند است.

صدای استریو با کیفیت ۲۴ بیت، ۱۹۲ هرتز اوج کیفیت را برای عاشقان موسیقی به ارمغان می‌آورد. باتری حجیم با ظرفیت ۵۰۲۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۳ واتی که ۶۰ درصد باتری را در ۳۰ دقیقه و شارژ کامل باتری را در ۷۵ دقیقه انجام می‌دهد از دیگر ویژگی‌های این گوشی هوشمند ارزشمند شیائومی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.