سامسونگ و هواوی همچنان بر بازار گوشی های تاشو تسلط دارند

در حال حاضر، تنها تعداد انگشت شماری از برندها گوشی‌های هوشمند تاشو خود را در بازار عرضه کرده‌اند، که به این معنی است که برندهای خاصی همچنان در بازار تسلط دارند. در حالی که انتظار می‌رفت این موضوع تغییر کند زیرا انتظار می‌رفت که شرکت‌های گوشی‌ساز بسیار بیشتری در این زمینه فعالیت کرده و گوشی‌های تاشوی خود را در بازار عرضه کنند اما این تآخیر یا عدم ارائه چنین گوشی‌هایی از سوی دیگر تولیدکنندگان باعث می‌شود تا شرکت‌ها و برندهایی همچون سامسونگ و هواوی همچنان بر این بخش از بازار تسلط داشته باشند. همراه چیکاو باشید.

درست در همین یکی دو روز قبل بود که خبر «گوگل به دلیل عدم آمادگی برای رقابت، طرح ساخت گوشی پیکسل تاشو را رها می کند»  را منتشر کردیم. در این گزارش شرح داده شد که گوگل ظاهرا برنامه طراحی و ساخت گوشی هوشمند تاشوی آینده خود را که قرار بود با نام  «پیکسل فولد» (Pixel Fold) در بازار عرضه شود، در حال حاضر مسکوت می‌گذارد یا لغو  کرده است.

اگرچه دلیل اصلی لغو ناشناخته است، اما به نظر می‌رسد ترکیبی از محدودیت‌های عرضه و مسائل مربوط به توسعه ممکن است دلیل اصلی آن باشد. به عبارت دیگر، سامسونگ و هواوی همچنان در این رده، تولیدکنندگان برتر هستند و بازار گوشی‌های تاشو را در اختیار دارند.

گوشی تاشو هواوی - چیکاو

به گفته راس یانگ از DSCC، لغو یا تعویق یا کاهش تولید گوشی‌های تاشو توسط گوگل و سایر برندها به دلیل کمبود تراشه، باعث می‌شود که سهم سامسونگ در بازار از ۸۳ درصد در سال گذشته به ۸۶ درصد در سال ۲۰۲۱ افزایش یابد. پیش از این، تحلیلگران برآورد کرده بودند سهم بازار این غول فناوری کره جنوبی کاهش می‌یابد زیرا آن طور که گزارش‌هایی از فعالیت سایر تولیدکنندگان در این زمینه منتشر شده بود، احتمال داده می‌شد که تا عرضه چندین مدل گوشی تاشو از سایر برندها تا قبل از پایان سال جاری میلادی، مقداری از سهم بازار این دو برند و به خصوص سامسونگ را که نزدیک به قریب به اتفاق این بازار را در اختیار دارد، کاسته شود.

اکنون، اما به نظر می‌رسد که ممکن است به این زودی‌ها اینگونه نباشد و تغییر چندان قابل توجهی نیز رخ ندهد زیرا هنوز بسیاری از برندها که قرار بود گوشی‌های تاشوی خود را عرضه کنند حتی هنوز موفق به رونمایی و معرفی دستگاه خود نشده‌اند، بنابراین نباید انتظار داشت که به این زودی گوشی‌های تاشوی ان‌ها در ویترین فروشگاه‌ها دیده شود.

مدل‌های گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ و گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ - چیکاو

به طور مشابه، هواوی همچنان دومین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند تاشو است، با این حال، سهم بازار این برند تنها ۱۰ درصد است. پس به راحتی می‌توان پی برد که بخش گوشی‌های هوشمند تاشو به راحتی تحت سلطه مدل‌های گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ و گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ قرار داشته باشد و سامسونگ نیز به عنوان بزرگترین تولید کننده گوشی‌های همراه، همچنان در این بخش نیز جولان دهد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.