خودرو برقی آواتار ای ۱۱ با برد 700 کیلومتر رونمایی شد، 0 تا 100 در کمتر از 4 ثانیه!

اوایل امروز، شرکت چینی آواتار (AVATAR)، سرمایه‌گذاری مشترک بین هواوی، CATL و شرکت خودروسازی بزرگ چین، چانگان اتومبیل (Changan Automobile)، به طور رسمی از اولین خودروی رده بالا و کاملاً الکتریکی خود با نام آواتار ای ۱۱ (AVATAR E 11) رونمایی کرد. همراه چیکاو باشید.

خودرو برقی آواتار ای ۱۱ یک SUV کوپه سایز متوسط است که ظاهری اسپرت آینده نگرانه دارد.  این خودرو برقی همچنین دارای خطوط صاف در سرتاسر بدنه است با چراغ‌های جلو که انگار به دو نیم تقسیم شده است و نمای جلو نسبتا مینیمالیستی به نظر می‌رسد. طول کلی این خودرو برقی ۴.۸ متر است و مانند سایر خودروهای برقی پیشرو، این خودرو دارای دستگیره‌های در‌ها به شکل مخفی طراحی شده است. چراغ‌های عقب که به صورت سرتاسری طراحی شده  است، با خطوط بدنه فوق‌العاده خودرو کاملاً مطابقت دارد.

بدنه خودرو برقی آواتار ای ۱۱ - چیکاو

بدون شک یکی از پارامترهای بسیار مهم در همه خودروهای برقی موضوع میزان طی مسافت با یک بار شارژ کامل باتری و همچنین میزان شتاب اولیه خودرو است که این دومی به خصوص برای نسل جوان بسیار حائز اهمیت است.

خودرو برقی شاسی بلند آواتار ای ۱۱ با یکبار شارژ کامل باتری این توانایی را دارد تا بتواند بدون هیچ گونه نگرانی مسافتی بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر را بپیماید. از نظر شتاب اولیه خودرو نیز این ماشین برقی از شتاب بسیار خوب و قابل توجهی برخوردار است به طوری که می‌تواند با شتاب عالی، سرعت آن در کمتر از ۴ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

خودرو کاملاً الکتریکی آواتار ای ۱۱ محصول سرمایه‌گذاری مشترک میان بخش سرمایه گذاری خودرویی هوایی، CATL، که یک شرکت بزرگ جهانی تولید کننده باتری‌های لیتیوم یونی است و شرکت خودروسازی چانگان چین (Changan Automobile) که یکی از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی در کشور چین است.

عکس از پشت خودرو برقی آواتار ای ۱۱ سفید - چیکاو

قیمت این خودرو خودرو برقی محصول مشترک سه شرکت فوق، چندان ارزان نیست. این خودرو برقی در حال حاضر در چین ۳۰۰ هزار یوآن اعلام شده که معادل ۴۷ هزار دلار آمریکا می‌شود. انتظار می‌رود مدل تولید انبوه آن در سه ماهه دوم سال 2022 عرضه شود، ضمن آن که تولید انبوه و تحویل آن به خریداران نیز برای سه ماهه سوم سال آینده میلادی تخمین زده می‌شود.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.