تلفن مجهز به دایمنسیتی ۲۰۰۰ اولین گوشی اندرویدی که بیش از 1 میلیون امتیاز ان تو تو کسب می کند

مدیاتک قبل از این اولین تراشه تلفن هوشمند ۴ نانومتری جهان را به نمایش گذاشته است و اکنون نیز یک تیزر ویدیویی از این تراشه را منتشر کرده که درواقع این ویدئو چیز خاصی بیش از آنچه مدیاتک در اعلام «اول!» به آن پرداخت، ندارد. شایعات حاکی از آن است که این طراح تراشه موفق شده است چندین مشتری عمده و مهم را برای خرید این تراشه به صف کند. ویوو یکی از شرکت‌های بسیار معروفی است که نام آن در میان فهرست خریداران این پردازنده پرچمدار آتی مدیاتک به چشم می‌خورد. همراه چیکاو باشید.

چه بسا یکی از گوشی‌های هوشمند این برند یعنی ویوو، این پردازنده را معرفی کند. بنابراین احتمال داده می‌شود که یکی از گوشی‌های هوشمند ویوو به زودی رونمایی شده و قدرت و توانایی‌های این تراشه جدید و آتی مدیاتک را به نمایش بگذارد و به اولین گوشی هوشمند اردوگاه اندروید تبدیل شود که مجموع امتیازات آن در پایگاه داده ان تو تو (AnTuTu) از مرز یک میلیون امتیاز نیز عبور کند.

این تلفن هوشمند، گوشی ویوو وی ۲۱۸۴ (vivo V2184) نام خواهد داشت و از پردازنده گرافیکی MT6983 پشتیبانی می‌کند. شایعات به این تراشه لقب تراشه مدیاتک دایمنسیتی ۲۰۰۰( Dimensity 2000 Mediatech) داده‌اند. البته این نامگذاری‌ها براساس آنچه افشاگران از کارمندان داخلی شرکت‌ها به دست می‌آورند اعلام می‌شود. این گوشی جدید ویوو وقتی رونمایی شود درواقع علاوه بر این که خود گوشی معرفی شده و قدرت، عملکرد، ویژگی‌ها و قابلیت‌های آن مشخص و معرفی خواهد شد، قدرت و توان پردازنده یعنی تراشه دایمنسیتی ۲۰۰۰ مدیاتک نیز مشخص شده و تمام هنرهای آن نیز در معرض نمایش و معرفی قرار می‌گیرد.

گوشی ویوو وی ۲۱۸۴ (vivo V2184) سفید و مشکی - چیکاو

 این گوشی احتمالا یک مدل جدید از گوشی های هوشمند سری ایکس این شرکت گوشی ساز خواهد بود. بر اساس شایعات گفته شده، امتیازی که این گوشی در ان تو تو به دست آورده است، ۱۰۰۲۲۲۰ (یک میلیون و دو هزار و دویست و بیست) شده است. البته این میزان امتیاز را هنوز پایگاه داده ان تو تو تأیید نکرده است اما دو منبع افشاگر بسیار معتبر یعنی Ice Universe و Digital Chat Station این گزارش را منتشر کرده‌اند که مورد تأیید آن‌ها نیز قرار گرفته است.

در میان گوشی‌های بازار اندروید، در حال حاضر برترین امتیاز آن تو تو را گوشی هوشمند رد مجیک 6 (Red Magic 6) در اختیار دارد که از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام در بطن خود بهره می‌برد. این تلفن هوشمند موفق شده است تا امتیاز 858734 را به دست آورد. ضمن آن که تاکنون، تنها آی‌پدهای پرو اپل مجهز به تراشه ام وان ( M1) موفق شده‌اند تا میزان امتیاز بالای 1 میلیون واحد را به خود اختصاص دهند.

باز هم، این ویدیو فقط وعده‌های مبهم از عملکرد و عمر باتری برتر را ارائه می‌دهد، اما اطلاعات غیر رسمی ادعا می‌کند که مدیاتک در ساخت این تراشه از فناوری سفارشی ۴ نانومتری TSMC با تضمین استفاده می کند و این برخلاف دو شرکت تراشه ساز مهم دنیای فناوری یعنی کوالکام و سامسونگ است که هر دوی این شرکت‌ها تراشه‌های خود را بر مبنای فناوری ۴ نانومتری سامسونگ تولید می‌کنند.

به گفته DCS، تراشه دایمنسیتی ۲۰۰۰ مدیاتک دارای هسته Cortex-X2 با فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510 خواهد بود. گفته می‌شود که تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ (Samsung Exynos 2200) فرکانس ۳.۰ گیگاهرتز را برای هسته X2 خود هدف قرار داده است و عکسی از یک گوشی مجهز به اسنپدراگون ۸۹۸ هسته X2 را در همان ۳.۰ گیگاهرتز نشان می‌دهد.

راشه دایمنسیتی ۲۰۰۰ مدیاتک - چیکاو

این به معنای این است که این سه تراشه ممکن است از نظر عملکرد CPU به طور مساوی مطابقت داشته باشند و به آن صورت اختلاف زیادی با یکدیگر نداشته باشند، اما پردازنده‌های گرافیکی متفاوتی خواهند داشت، ARM Mali-G710 MC10 برای تراشه دایمنسیتی ۲۰۰۰ خدمت خواهد کرد، پردازنده گرافیکی AMD RDNA2 برای پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ و یک پردازنده گرافیکی آدرنو جدید نیزبا اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام همراه خواهد شد.

به هر حال، یک خبر فاش شده از بنچ مارک قبلی نشان می‌دهد که یک گوشی هوشمند ویوو مجهز به اسنپدراگون ۸۹۸ نیز در بازار عرضه خواهد گردید. این شرکت واقعاً در مورد تراشه‌های پرچمدار با عملکرد بالا نسل بعدی، توجه زیادی به خرج می‌دهد.

پردازنده اسنپدراگون 898 کوالکان - چیکاو

 آن طور که در شایعات گفته شده، کوالکام قرار است تا احتمالاً در تاریخ ۳۰ نوامبر (۹ آذر) از تراشه پرچمدار آتی خود یعنی تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام رونمایی کند. بنابراین برای مدیاتک فرصت خیلی زیادی باقی نمانده است و درواقع فقط چند هفته فرصت دارد تا پردازنده پرچمدار آتی خود یعنی پردازنده دایمنسیتی ۲۰۰۰ را معرفی کند. مگر این که هدف این شرکت به معنای «اول وارد بازار» شدن باشد که در آن صورت هم باز زمان زیادی باقی نمانده است.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.