مدیاتک رتبه اول فروش تراشه را در سه ماهه سوم سال به خود اختصاص داد

دو تراشه سازی که تاکنون موفق نشده بودند زنگ‌های خطر را برای کوالکام به صدا درآورند، به ناگهان نتایج جالبی را در سال گذشته رقم زدند. محموله‌های تراشه‌های مدیاتک در سه ماهه سوم جاری میلادی رتبه اول را کسب کردند و یونسکو (UNISOC) نیز، تراشه سازی که به آن صورت تاکنون جدی گرفته نمی‌شد،  به رشد شگفت انگیز و خارق‌العاده‌ی بیش از ۱۰ هزار درصدی سالانه دست پیدا کرد. همراه چیکاو باشید.

گزارش جدیدی از محموله‌های پردازنده‌های تلفن همراه در بازار چین برای ماه سپتامبر و همچنین سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نشان داده است که مدیاتک عملکردی بسیار قوی در این منطقه داشته است.

طبق گزارش CINNO در مورد کل محموله‌های تراشه در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور – مهر)، کوالکام با ۸.۶ میلیون واحد فروش با افزایش شگفت‌انگیز ۵۹.۲ درصدی نسبت به سپتامبر سال گذشته در صدر قرار گرفت. با این حال، این سازنده تراشه در مقایسه با فروش آگوست (مرداد – شهریور) خود، ۱۸.۵ درصد کاهش داشت. مدیاتک در ماه سپتامبر شاهد نتایج ضعیفی بود زیرا فروش آن‌ها ۱۷.۵ درصد نسبت به آگوست و ۲.۸ درصد در مقایسه با سپتامبر ۲۰۲۰ کاهش را نشان می‌دهد.

گزارش CINNO در مورد کل محموله‌های تراشه در سپتامبر ۲۰۲۱ - چیکاو

اپل با انتشار کارنامه سپتامبر خود شاهد تقاضای قوی برای سری آیفون ۱۳ بود. این بدان معناست که تراشه‌های سری A آن نیز با افزایش ۳۲.۵ درصدی سه ماهه و ۴۳.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد خوبی بوده‌اند. به احتمال زیاد، معرفی و عرضه گوشی‌های آیفون ۱۳ اپل نیز که در ماه سپتامبر معرفی شدند، یکی از عوامل مهم در کاهش فروش گوشی‌های هوشمند اندرویدی در سه ماهه سوم سال جاری بوده است که باعث شده تا فروش تراشه‌های کوالکام ، مدیاتک، یونسکو و سایرین نیز در این بازه زمانی با کاهش مواجه شود.

همچنین، های سیلیکون هواوی (Huawei’s HiSilicon) در مقایسه با آگوست ۲۷.۷ درصد و در مقایسه با سپتامبر ۲۰۲۰ نیز ۷۴.۸ درصد کاهش فروش داشته است. یونسکو (UNISOC) نیز دیگر تراشه ساز مطرح جهانی است که  کاهش ۱۹.۱ درصدی در تعداد فروش سپتامبر خود داشته است اما تولید و فروش تراشه‌های آن در مقایسه با سپتامبر ۲۰۲۰ به میزان خیره کننده ۱۰۲۹۱.۳ درصد افزایش یافته است.

شرکت کوالکام - چیکاو

گزارش CINNO همچنین عملکرد سازندگان تراشه را برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ ، میزان فروش شرکت مدیاتک را مشابه کوالکام  اعلام کرد. این گزارش می‌گوید مدیاتک با حجم فروش ۲۸.۸ میلیون واحد تراشه، رشد فصلی ۹.۳ درصد در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ و رشد ۲۴.۶ درصدی را نسبت به سه ماهه سوم سال گذشته نشان می‌دهد. از سوی دیگر، کوالکام با ۹ درصد رشد سه ماهه در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ جایگاه دوم را به دست آورد.

محموله‌های اپل در این سه ماهه با ۹.۴ میلیون تراشه سری A حدود ۱۰.۵ درصد کاهش یافته است، اما همچنان در مقایسه با سال ۲۰۲۰ افزایش ثابت ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد. های سیلیکون هواوی در سه ماهه سوم افت کلی در محموله‌ها داشته است و ۲۲.۵ درصد کاهش داشته است و در کل موفق شده تا ۵.۸ میلیون واحد بفروشد. میزان فروش این تراشه ساز در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ حدود ۷.۵ میلیون واحد بوده است. این سازنده تراشه در مقایسه با سال گذشته که ۲۴.۸ میلیون واحد تراشه به فروش رسانده بود، افت خیره کننده ۷۶.۵ درصدی را تجربه کرد.

گزارش CINNO همچنین عملکرد سازندگان تراشه را برای سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ - چیکاو

این گزارش اضافه کرد که یونسکو شاهد رشد انفجاری ۱۴۷۲۶.۱ درصدی نسبت به سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ بوده است. اکنون، این شرکت جایگاه پنجم را در بازار تراشه‌های گوشی‌های هوشمند چینی را دارد. یونسکو در سه ماهه سوم ۲۰۲۱ رشد ۹۶ درصدی را نسبت به سه ماهه دوم به دست آورد و حدود ۴.۱ میلیون واحد تراشه ارسال کرد.

این شرکت همچنین موفق شد فروش قوی خود را با مشتریان اصلی خود، که شامل آنر، نوکیا، China Telecom و غیره بودند، حفظ کند. محبوب‌ترین تراشه این برند، پردازنده یونسکو تایگر تی ۶۱۰ ( UNISOC Tiger T610)  است که در گوشی‌های آنر پلی ۵ تی  (Honor Play 5T) و آنر پلی ۲۰ (Honor Play)  را تامین می‌کند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.