ایسوس سه کروم بوک ۱۱.۶ اینچی جدید سطح پایه را با طراحی مقاوم عرضه می کند

ایسوس به تازگی سه لپ‌تاپ جدید از دستگاه‌های سطح معمولی خود را معرفی کرده است که بخشی از لپ‌تاپ‌های سری جدید کروم‌بوک این شرکت هستند. این لپ‌تاپ‌ها شامل کروم بوک CX1 (CX1101)، کروم بوک CR1 (CR1100) و کروم بوک Flip CR1 (CR1100) قابل تبدیل است. همراه چیکاو باشید.

هر یک از این سه دستگاه کروم بوک جدید دارای صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی هستند و در بخش دستگاه‌های اقتصادی و مقرون به صرفه قرار دارند. اما در ابتدا مشخصات CX1 را بررسی کنیم. این نوت بوک در زیر سری محصولات این شرکت به نام « At home » فهرست شده است و دارای پردازنده Intel Gemini Lake است و حتی با طراحی درجه دوام نظامی نیز عرضه می‌شود که نشان می‌دهد که دستگاه بسیار مقاومی خواهد بود. از سوی دیگر، دو لپ‌تاپ سری Chrombook CR1 نیز دیگر دستگاه‌های این شرکت است که این دو دستگاه بیشتر طیف دانش‌آموزان و دانشجویان را هدف گرفته و برای این دسته از کاربران طراحی شده‌اند و پردازنده‌های جدیدتر Jasper Lake اینتل را در داخل بدنه خود جای داده‌اند.

این هر سه مدل لپ‌تاپ ایسوس از صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی بهره می‌برند که می‌توانند وضوح ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل را ارائه دهند. اگرچه، فقط دو دستگاه  CX1 و CR1 از فناوری ضد تابش شدید نور بهره می‌برند اما، در همین حال، Flip CR1 نیز دارای صفحه نمایش لمسی براق هستند که با توجه به استفاده از لولایی که در آن‌ها استفاده شده است، می‌توانند تا ۳۶۰ درجه چرخش داشته باشند و زاویه دید بسیار بهتر و کاملی را ارائه دهند و همچنین حتی از قلم استایلوس نیز پشتیبانی می‌کنند.

نمایشگر لپ تاپ Flip CR1 ایسوس - چیکاو

حداکثر روشنایی در هر سه مدل متفاوت است، به طوری که لپ‌تاپ مدل CX1 می‌تواند نهایتاً تا ۲۰۰ نیت روشنایی را ارائه دهد و این میزان در کروم بوک CR1 تا حداکثر به ۲۲۰ نیت می‌رسد و سرانجام آخرین مدل یعنی Flip بالاترین میزان را در میان این سه دستگاه دارد که می‌تواند تا حداکثر ۲۵۰ نیت روشنایی را ارائه ‌دهد. در داخل بدنه نیز لپ‌تاپ مدل CX1 از پردازنده دو هسته‌ای Celeron N4020 یا چهار هسته Celeron N4120  تغذیه می‌کند.

دو مدل CR1 دارای پردازنده دو هسته‌ای Celeron N 4500 یا پنتیوم سیلور N6000  چهار هسته‌ای هستند. برای میزان حافظه رم نیز، CX1 در ۴ یا ۸ گیگابایت رم از نوع LPDDR4 موجود است که قابل ارتقا نیست، ضمن آن که مدل‌های CR1 دارای ۴ یا ۸ گیگابایت رم LPDDR4X هستند که اتفاقاً میزان رم آن‌ها نیز قابل ارتقا نیست. سه لپ تاپ جدید همگی تا ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی را نیز ارائه می‌دهند. جالب اینجاست که کروم بوک  Flip CR1 ایسوس علاوه بر دارا بودن یک دوربین وب کم با کیفیت 720P، از یک دوربین world facing camera ۸ مگاپیکسلی نیز بهره می‌برد، در حالی که دو لپ‌تاپ دیگر فقط وب‌کم را ارائه می‌کنند.

طراحی لپ تاپ جدید ایسوس - چیکاو

این سه کروم بوک جدید ایسوس تمام پورت های معمولی را که مورد نیاز کاربران هستند ارائه می‌دهند که ازجمله می‌توان از پورت‌های USB 3.2 Type C C و Type A به همراه جک هدفون ۳.۵ میلی متری برای خروجی صدای هدفون و همچنین کارت خوان microSD نام برد که کاربران می‌توانند در صورت نیاز، میزان حافظه ذخیره سازی دستگاه خود را افزایش دهند.

هر سه دستگاه لپ‌تاپ ایسوس این پورت ها را پشتیبانی می‌کنند. اما برای اتصال، فقط سری CR1 می‌توانند وای‌فای ۶ ، بلوتوث ۵.۲ و پشتیبانی اختیاری از  4G LTE را ارائه دهند. کروم بوک CX1 استاندارد می‌تواند WiFi 5 قدیمی و بلوتوث ۵.۱ را ارائه ‌دهد. متأسفانه از برچسب قیمت این لپ تاپ‌ها در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست و همچنین مشخص نیست دقیقا چه زمانی این مدل‌ها برای خرید در بازار عرضه خواهند شد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.