اولین خانه در آفریقا تحت پروژه LAAF بلوتی دارای برق شد

با در نظر گرفتن پتانسیل آفریقا برای تولید انرژی عظیم خورشیدی، وضعیت فعلی در این قاره از نظر استفاده از انرژی الکتریسیته وحشتناک است و در واقع انگار با تولید انرژی از نور خورشید کاملاً مخالف است. بیش از ۶۴۰ میلیون نفر در آفریقا به انرژی دسترسی ندارند، در حالی که تنها ۴۰ درصد از مردم به برق متصل هستند. با این حال، مصرف سرانه به طور قابل توجهی پایین‌تر از ۱۸۰ کیلووات ساعت است، در حالی که مصرف سرانه برق در ایالات متحده ۱۴۰۰۰ کیلووات ساعت و در اروپا ۷۵۰۰ کیلووات ساعت است. همراه چیکاو باشید.

برای مردم این قاره دست کم داشتن یک بیمارستان که با مشکل کمبود برق رو به رو نباشد، بسیار مشکل است. با این حال، استفاده از سوخت‌های جایگزین مانند سوزاندن چوب باعث مرگ و میر عمده ناشی از تصادفات و سایر عملیات می‌شود. برای غلبه بر وضعیت آفریقا، چندین سازمان غیردولتی و شرکت باید به طور جمعی زیرساخت‌ها را بهبود بخشند.

در یک گام بسیار بزرگ، شرکت Bluetti اکنون با فراهم کردن دسترسی رایگان به انرژی خورشیدی برای بیش از یک میلیون خانواده تا سال ۲۰۲۶، قدم‌های موثری برداشته و همچنان در این مسیر در حال پیشروی است. این شرکت به عنوان شرکتی پیشرو در صنعت برق خارج از شبکه، تخصص خود را برای غلبه بر بحران انرژی در آفریقا ارائه می‌دهد.

تولید برق به وسیله خورشید - چیکاو

شرکت بلوتی پروژه‌ای تحت عنوان  Lightning An African Family، که به طور خلاصه LAAF نامیده می‌شود، برنامه‌ای ۵ ساله را در دست اقدام دارد تا به بتواند در طی این مدت زمان به بیش از یک میلیون خانواده آفریقایی برق رسانی کند. اکنون، این شرکت با برق‌رسانی به اولین خانواده آفریقایی در کشور نیجریه، فعالیت خود را آغاز کرده است. این شرکت برای شروع به کار، خانه یک زن فقیر که با ۵ فرزندش در Soweto Kibera در نیجریه زندگی می‌کند، و درواقع یک منزل کوچک بیش نیست، برق‌دار کرد. اکنون در منزل این خانواده یک پنل خورشیدی با سیستم ذخیره انرژی نصب شده است.

فعلاً هدف این شرکت اهدای انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر به خانواده‌هایی است که در مناطق دور افتاده زندگی می‌کنند. اکنون به این خانواده‌ها کمک می‌شود تا بتوانند به استفاده از انرژی الکتریکی دسترسی داشته باشند. این یک گام بزرگ توسط بلوتی برای دسترسی مردم آن قاره به برق رایگان حاصل از انرژی خورشید است.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.