شرکت تنسنت چین پردازنده های خود را برای اهداف مختلف توسعه می دهد

غول‌های بخش ابری، نه تنها سفارش پردازنده‌های متناسب با نیازهایشان را از تامین‌کنندگان سنتی تهیه می‌کنند، بلکه خودشان نیز سرمایه‌گذاری در توسعه را به مصلحت می‌دانند. شرکت چینی تنسنت (Tencent ) بر اساس افشاگری‌های تازه نمایندگان آن، آماده پیوستن به صفوف حامیان این رویکرد است. همراه چیکاو باشید.

  • شرکت تنسنت چین ساخت پردازنده های خود را توسعه می دهد

به گزارش رویترز (Reuters)، غول اینترنتی چینی Tencent Holdings، از صفحات شبکه اجتماعی تحت کنترل وی چت (WeChat)، این هفته اعتراف کرد که مدت زیادی است که بودجه توسعه پردازنده‌های تخصصی را برای نیازهای خود تامین می‌کند. تانگ دائوشنگ (Tang Daosheng)، معاون اجرایی ارشد و رئیس Tencent Cloud؛ سه حوزه اصلی فعالیت شرکت در این زمینه را تشریح کرد.  

برای استفاده در سیستم‌های هوش مصنوعی، پردازنده‌های خانواده Zixiao برای پردازش ویدیو خواهند بود – پردازنده‌های Canghai. و تراشه‌های Xuanling باید در تجهیزات شبکه ثبت شوند. Tencent همچنین در حال توسعه سیستم عامل خود به نام Orca است تا در فضای ابری کار کند.

شرکت تنسنت چین ساخت پردازنده های خود را توسعه می دهد - چیکاو

لازم به یادآوری است که سایر غول‌های اینترنتی چینی نیز در حال گسترش دامنه فعالیت برای تولید پردازنده‌های اختصاصی خود هستند. ماه گذشته، علی بابا پردازنده‌های سرور Yitian 710 را با ۱۲۸ هسته و معماری سازگار با Arm معرفی کرد. هواوی تکنولوژی Huawei Technologies در حال توسعه خانواده پردازنده‌های Kunpeng است.

همچنین، شیائومی پس از اولین تلاش خود برای توسعه پردازنده برای گوشی‌های هوشمند در مرحله دوم، تمرکز خود را بر روی ایجاد تراشه برای پردازش تصویر انتخاب کرد. به گفته افراد خبره، چهارمین سازنده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان، اوپو نیز، ممکن است تا سال ۲۰۲۳ پردازنده‌های ۳ نانومتری خود را معرفی کند. این محصولات باید در صورت سفارش توسط TSMC تولید شوند.

  • تنسنت محتوای وی چت را در دسترس گوگل و بینگ قرار می دهد

غول فناوری چین تنسنت، که مالک «پیام‌رسان فوق‌العاده» وی چت است، محتوای این پیام‌رسان را در اختیار برخی موتورهای جستجوی خارج از چین قرار داده است. از جمله این موتورهای جستجو می‌توان به گوگل و بینگ محبوب اشاره کرد. پلت فرم وی چت بسیار کاربردی‌تر از یک سرویس پیام‌رسانی معمولی است که حتی می‌توان گفت تا حدودی شبیه به شبکه‌های اجتماعی است.

اطلاعات از فیدهای خبری حساب اکنون به غیر از موتور سوهو تنسنت در دسترس سایر موتورهای جستجو قرار دارد. نکته قابل توجه این است که بخش چینی اینترنت مدت‌هاست که تحت سلطه چندین غول فناوری قرار گرفته است: مسدود کردن لینک‌ها و موتورهای جستجوی رقبا. کارشناسان اغلب این عمل را «باغ‌های محصور» می‌نامند. اخیراً برای دستیابی به شفافیت بیشتر، این کار مورد انتقاد مسئولین و مقامات چینی قرار گرفته است.

تنسنت محتوای وی چت را در دسترس گوگل و بینگ قرار می دهد - چیکاو

ماه گذشته، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT)  به شرکت‌ها دستور داد تا به انسدادهایی که بر تجربه کاربر تأثیر منفی گذاشته و حقوق شهروندان را نقض می‌کنند، پایان دهند.  

رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش می‌دهد که، MIIT برای مدتی طولانی در حال بررسی راه‌هایی برای در دسترس قرار دادن محتوای وی چت برای موتورهای جستجوی خارجی بوده است. با این حال، باز هم اطلاعات وی چت هنوز برای موتور جستجوی چینی بایدو Baidu که موتور جستجوی اغلب کاربران چینی است، در دسترس قرار ندارد.

به گفته تحلیلگران سیتی (Citi )، پتانسیل «باز کردن اکوسیستم اجتماعی به روی خدمات جستجو» تأثیر مثبتی بر تجارت بایدو خواهد داشت. زیرا «موقعیت پیشرو آن به عنوان دروازه جستجوی پیشرو در اثر رشد و تسلط برنامه‌های کاربردی فوق العاده ضعیف و فرسایش یافته است.»

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.