دیجیتال مارکتینگ چیست به زبان آژانس دیجیتال مارکتینگ رزسا

در این دو سال اخیر به دلیل وجود ویروس همه گیر کرونا، تقریبا تعداد زیادی از کسب و کارها از رونق افتاد. همین امر موجب شد تا کارفرمایان به سمت دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی از طریق اینترنت و دنیای وب بروند. دیجیتال مارکتینگ یکی از حوزه هایی است که در دنیای امروزی مورد استفاده تعداد بیشماری از مردم قرار می گیرد. این حوزه در نام انگلیسی Digital Marketing و فارسی بازاریابی دیجیتال شناخته شده است. از آنجایی که این گروه از افراد به دلیل نداشتن دانش و مهارت، به تنهایی نمی توانستند از عهده این پروژه بزرگ بر آیند، بنابراین تصمیم گرفتند تا از کارشناسان و متخصصان همچون تیم دیجیتال مارکتینگ رزسا کمک بگیرند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

آشنایی با مفهوم دیجیتال مارکتینگ

اگر در سطوح بالاتر به این قضیه نگاه کنید، متوجه می شوید که (Digital Marketing) یا همان بازاریابی دیجیتال به تبلیغاتی گفته می شود که از طریق کانال هایی از وب مانند موتورهای جستجو، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل و برنامه های موبایل ارائه می شود. با استفاده از این کانال های رسانه آنلاین، شرکت ها محصولات و خدمات خود را در معرض دید مردم قرار می دهند و با نشان دادن نام تجاری، کسب و کار خود را تقویت می کنند. مردم دیگر برای خرید و فروش کالای مورد نیاز در فروشگاه ها حاضر نمی شوند و ترجیح می دهند به صورت آنلاین کالای مصرفی را تهیه کنند. به همین دلیل رفتن به سمت اولین قدم دنیای وب یعنی طراحی سایت، یکی از الزامات تلقی می شود.

دیجیتال مارکتینگ به چند بخش مهم تقسیم می شود که سئو یا بهینه سازی سایت از طریق موتور جست و جوی گوگل از اهمیت بیشتری نسبت به سایر برخوردار است. نکته دیگر آن است که برای دستیابی به پتانسیل واقعی بازاریابی دیجیتال، کارشناسان باید در دنیای گسترده و پیچیده به دنبال کشف استراتژی برای تاثیر گذاری بازاریابی آنلاین باشند. اگر روش ها به درستی اجرایی شود، نام شرکت به برندی تبدیل می شود که همیشه بر سر زبان هاست. بدین ترتیب تعداد مشتریان راضی بالا رفته و آن ها محصولات شما را به دیگران معرفی می کنند و در نتیجه سودی که در حساب می نشیند، بیشتر از حد انتظار دریافت ماهیانه خواهد بود. اگر کمی در دنیای دیجیتال مارکتینگ دقیق شوید، در می یابید که دیجیتال هسته اصلی همه چیز در بازاریابی امروزی است، هرکاری که بخواهید انجام دهید از جمله خرید و فروش یا عرضه خدمات، به دیجیتال مارکتینگ وصل می شود. زیرا مردم برای رفع نیازهای خود در جامعه به همدیگر نیاز دارند.

آشنایی با انواع خدمات دیجیتال مارکتینگ توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ رزسا

آشنایی با انواع دیجیتال مارکتینگ، یکی از الزامات داشتن یک کسب و کار موفق است. در این صورت فرد تشخیص می دهد که کدام روش برای رسیدن به سود بیشتر مناسب تر است. خالی از لطف نیست که بدانید تمامی موارد زیر مکمل هم هستند و باید همگام با هم انجام شوند. پس نمی توانید یکی را فدای دیگری کنید.

بازاریابی از طریق طراحی سایت

برای نشان دادن محصولات و خدمات به یک بستر آنلاین نیاز است. این بستر از طریق طراحی سایت مهیا می شود چرا که یک وب سایت مرکز تمام فعالیت های بازاریابی دیجیتال است و مشتریان می توانند از این طریق نیاز خود را رفع کنند. برای داشتن یک سایت فروشگاهی، شرکتی یا اختصاصی به یک تیم متخصص نیاز است که اموری همچون بهینه سازی سایت و موبایل را انجام دهند.

بازاریابی محتوا (Content Marketing)

هدف از بازاریابی محتوا دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق نگارش محتوای باکیفیت و یونیک است که در سایت ها منتشر می شود. این محتوا را می توان از طریق شبکه های اجتماعی، بازاریابی با ایمیل، سئو یا حتی کمپین ها به نمایش گذاشت و از طریق آن مشتریان بالقوه را جذب کرد. ابزارهای بازاریابی محتوا شامل وبلاگ ها، کتاب های الکترونیکی، دوره های آنلاین، اینفوگرافیک ها، پادکست ها و وبینارها است.

بازاریابی ایمیلی ( Email Marketing)

بازاریابی با استفاده از ایمیل هنوز جای خود را به اندازه بازاریابی محتوا باز نکرده است اما یکی از موثر ترین روش هایی که تعداد مشتریان را افزایش می دهد،  Email Marketing  است. بسیاری از افراد ایمیل مارکتینگ را با پیام های اسپم در ایمیل اشتباه می گیرند، اما بازاریابی از طریق ایمیل ابزاری برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه یا افراد علاقه مند به برند شماست. تنها راه بکارگیری این روش، نوشتن یک متن جذاب و تبلیغاتی برای ایمیل است که کاربر ناخودآگاه وارد ایمیل شود و به سایت سر بزند.

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی (Social Media Marketing)

هدف اصلی راه اندازی بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی، آگاهی از برند و ایجاد اعتماد اجتماعی است. شبکه های اجتماعی شامل اینستاگرام، لینکدین، توییتر، فیسبوک، تلگرام و واتس اپ است. کسب و کارها با ساختن گروه ها یا ساختن صفحات بر پایه نشان دادن محصولات و خدمات، اقداماتی را برای افزایش فروش انجام می دهند.

بازاریابی وابسته (Affiliate marketing)

بازاریابی وابسته یا همان Affiliate marketing یکی از انواع دیجیتال مارکتینگ است که بتازگی مردم از آن برای درآمدزایی استفاده می کنند. با اینکار اینفلوئنسرها محصولات دیگران را در سایت یا صفحه ای از اینستاگرام تبلیغ می کنند و با هر بار فروش، کمیسیون دریافت می کنند. یکی از این سایت ها آمازون است که امکن تبلیغ محصولات خود را در سایت های دیگر فراهم آورده است.

بازاریابی از طریق ویدئو (Video Marketing)

یوتیوب به دومین موتور جستجوی محبوب در دنیا تبدیل شده است و بسیاری از کاربران قبل از تصمیم گیری برای خرید، برای یادگیری، خواندن مطلب یا استراحت کردن، به آن رجوع می کنند. چندین پلتفرم ویدیو مارکتینگ از جمله ویدیو های فیس بوک، اینستاگرام یا حتی TikTok برای اجرای کمپین بازاریابی ویدیویی وجود دارد. از این طریق می توان محصولات را معرفی کرد و به سود رسید.

بازاریابی از طریق پیامک (SMS Marketing)

شرکت‌ ها و سازمان‌ ها برای تبلیغات از راه دور به سمت اس ام اس مارکتینگ رفته اند. از این طریق وبینار ها، زمان تخفیف ها و برگزاری دوره های آموزشی و… را اعلام می کنند.

سخن پایانی

دیجیتال مارکتینگ مسیری تازه در دنیای وب است که در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است. برای رسیدن به سود در این حوزه باید با افراد حرفه ای و متخصص همراه شد. آژانس دیجیتال مارکتینگ رزسا یکی از بهترین مجموعه هایی است که کلیه خدمات این حوزه را ارائه می دهد.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ رزسا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.