استارلینک یک شرکت تابعه هندی را برای راه اندازی سرویس اینترنت خود ثبت می کند

استارلینک (Starlink) که بخشی از شرکت اسپیس ایکس SpaceX به رهبری ایلان ماسک است، کسب و کار خود را در هند به ثبت رسانده است زیرا این شرکت در حال آماده سازی  جهت درخواست مجوز از دولت محلی برای کسب و کار خدمات اینترنتی است.

سانجای بارگاوا (Sanjay Bhargava)، که از سوی شرکت استارلینک به عنوان مدیر منطقه‌ای این شرکت در  کشور هند منصوب شده است، گفت: «اسپیس ایکس اکنون یک شرکت تابعه ۱۰۰ درصدی در هند به نام SSCPL (Starlink Satellite Communications Private Limited)  ( شرکت خصوصی ارتباطات ماهواره‌ای استارلینک با مسئولیت محدود) دارد که تاریخ  تشکیل آن ۱ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۰ آبان ماه ۱۴۰۰) است. همراه چیکاو باشید.

او همچنین تأیید کرد که این شرکت اکنون درخواست مجوزهای لازم برای شروع خدمات پهنای باند خود را ارائه می‌دهد . این شرکت قصد دارد خدمات پهنای باند مبتنی بر ماهواره خود را در سال آینده آغاز کند، ضمن این که اوایل امسال از مشتریان سفارش‌هایی دریافت کرده بود.

در ابتدا، این شرکت بر ارائه خدمات خود در ده حوزه انتخابیه روستایی بخش  لوک سبها (Lok Sabh) تمرکز خواهد کرد. این شرکت ادعا می‌کند که فعلاً قصد دارد تا این سرویس را در مناطقی ارائه دهد که اتصال زمینی «غیرقابل دریافت است  یا کاملاً در دسترس نیست» یا سیگنال دریافتی کاربران بسیار ضعیف است و «به طور ایده آل» مناسب است.

استارلینک در نظر دارد تا دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ماه ۱۴۰۱) تعداد ۲۰۰ هزار پایانه فعال در بیش از ۱۶۰ هزار منطقه ارائه دهد. اکنون باید منتظر ماند و دید که آیا این شرکت می‌تواند تا آن تاریخ به آن اهدافی که اعلام کرده است دست یابد یا خیر زیرا سابقه فعالیت این شرکت  تصویر متفاوتی را نشان می‌دهد. تا اوت (مرداد – شهریور ) سال جاری، این شرکت ۱۰۰ هزار ترمینال کاربر را در ۱۴ کشور ارسال کرده است.

خدمات پهنای باند ماهواره ای استارلینک - چیکاو

سانجای بارگاوا ، مدیر سابق پی پال  (PayPal)، در اکتبر سال جاری (مهر ماه ۱۴۰۰) برای رهبری بخش هندی استارلینک استخدام شد. به غیر از او، این شرکت در ماه‌های اخیر چندین مدیر اجرایی کلیدی دیگر را در هند استخدام کرده است، از جمله Parnil Urdhwareshe، که قبلاً بر تلاش‌های سیاست‌گذاری AMD در هند نظارت می‌کرد.

خاطر نشان می‌شود که  استارلینک در حال پرتاب ماهواره‌های کوچک برای ایجاد یک شبکه در مدار پایین زمین برای ارائه خدمات اینترنت پهن باند کم تاخیر است. هدف آن خدمت‌رسانی به جوامع روستایی در هند است و با نیتی آیوگ، یک اندیشکده هندی، برای شناسایی ۱۲ منطقه در کشور برای استقرار اولیه شرکت کار می‌کند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.