چین نیمی از کل خودروهای الکتریکی فروخته شده در ماه اوت را به خود اختصاص داده است

در ماه آگوست (شهریور – مهر)، فروش خودروهای برقی به ۵۰۶ هزار دستگاه رسید. یک گزارش جدید که این رقم را به اشتراک گذاشته است، نشان می‌دهد که که از این نیم میلیون دستگاه، بیش از ۵۰ درصد از کل فروش خودروهای الکتریکی در چین بوده است. همراه چیکاو باشید.

به گفته TheElec، این گزارش را EV Volumes منتشر کرده است و در آن اضافه می‌کند که رقم کلی فروش خودروهای برقی در سرتاسر جهان احتمالاً بالاتر از ۵۱۰ هزار دستگاه است، زیرا در بسیاری از کشورها که خودروهای برقی تولید شده و به فروش می‌رسد، ممکن است که آمار آن‌ها در دسترس قرار نگرفته باشد تا در این آمار کلی لحاظ شود، بنابراین آنچه مورد بررسی قرار می‌گیرد فقط آمار مربوط به کشورها و شرکت‌هایی است که داده‌های آن‌ها در دسترس قرار داشته است.

به هر حال نکته‌ی بسیار مهم و قابل توجه در همین آمار نیز این مورد است که این گزارش همچنین نشان می‌دهد که میزان کل فروش خودروهای برقی در ماه گذشته نسبت به ماه مشابه در سال گذشته بیش از دو برابر شده است.

میزان فروش خودرو برقی - چیکاو

نکته قابل ذکر این است که از این رقم، تعداد  ۲۶۰ هزار دستگاه یا بیش از نیمی از کل خودروهای برقی فروخته شده در ماه اوت، در چین ساخته شده است. در آلمان، حدود ۵۲ هزار دستگاه از خودروهای برقی به فروش رسید، در حالی که بازار ایالات متحده شاهد فروش حدود ۴۴ هزار دستگاه بود.

به طور مشابه و در همین ماه اوت در فرانسه  ۱۷ هزار دستگاه و در نروژ نیز  ۱۴ هزار دستگاه خودرو الکتریکی به فروش رسیده است. فروش خودروهای الکتریکی در سایر کشورها نیز حاکی از آن است که در کره جنوبی، فروش خودروهای الکتریکی به ۹۶۰۰ دستگاه رسید که رشد قابل توجه ۱۷۲ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

میزان فروش خودرو های برقی محبوب - چیکاو

 EV Volumes در این گزارش همچنین می‌افزاید که عرضه تسلا مدل Y و هیوندای Ioniq 5 نیز باعث شد تا فروش را در ماه آگوست خودروهای برقی افزایش یابد، در حالی که کامیون‌های الکتریکی هیوندای و کیا نیز بسیار محبوب بودند و برای فروش با استقبال خوبی رو به رو شدند.

از نظر تعداد کل واحدهای فروخته شده، می‌توان نتیجه گرفت که خودرو برقی تسلا مدل ۳ محبوب‌ترین خودروی الکتریکی در این ماه بوده است. از این خودرو برقی در ماه اوت حدود ۲۸۲ هزار دستگاه در سراسر جهان به فروش رسید.

از میان سایر خودروهای الکتریکی نیز خودرو Wuling Hongguang Mini EV دومین خودروی برقی محبوب بازار بود که موفق شد تا ۲۴۵ هزار دستگاه از آن به فروش برسد. پس از آن نیز تسلا مدل Y رتبه بالاترین فروش این ماه را به خود اختصاص داد که توانست تعداد بیش از  ۱۸۰ هزار دستگاه را به فروش برساند.

البته خودرو برقی تسلا مدل ۳ در اروپا محبوب بود، در حالی که خودرو برقی Wuling Hongguang Mini EV در چین از محبوبیت بیشتری برخوردار بود. سایت اختصاصی خودروهای برقی EV Volumes پیش‌بینی کرده است که مجموع فروش خودروهای الکتریکی در سال جاری از مرز ۶.۴۱ میلیون دستگاه نیز عبور کند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.