برای اولین بار خودروهای الکتریکی غیر تسلا اجازه دارند تا از شبکه سوپرشارژر آن استفاده کنند

تسلا این هفته یک پروژه آزمایشی را در هلند راه‌اندازی کرد که در آن به خودروهای الکتریکی غیر تسلا اجازه داده می‌شود تا از شبکه سوپرشارژر انحصاری خودروهای تسلا استفاده کنند.این اولین باری است که چنین اتفاقی می‌افتد و این خودروساز ایستگاه‌های شارژ اختصاصی خودروهای تسلا را برای استفاده خودروهای برقی سایر شرکت‌ها باز می‌کند. همراه چیکاو باشید.

شبکه سوپرشارژر تسلا اغلب به عنوان بهترین نمونه ممکن از یک شبکه شارژ برای خودروهای برقی یا EV شناخته می‌شود، زیرا هم به طور سریع و قابل اعتماد باتری خودروهای برقی را شارژ می‌کند و این که تعداد این ایستگاه نسبت به ایستگاه‌های شارژ سایر برندها بسیار زیادتر است.

اما شبکه ایستگاه‌های سوپرشارژر تسلا نیز در انحصار صاحبان تسلا است، به این معنی که شخصی که یک فولکس واگن یا فورد EV می‌راند نمی‌تواند از آن استفاده کند. البته با این گزارشی که هم اکنون منتشر شده، این وضعیت شروع به تغییر خواهد کرد.

شبکه سوپرشارژر تسلا - چیکاو

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، سال‌ها در مورد باز کردن شبکه گسترده سوپرشارژر شرکتش برای سایر وسایل نقلیه الکتریکی صحبت کرده است. او در تابستان گذشته نیز شروع به افشای جزئیات کلیدی در مورد نحوه عملکرد واقعی آن کرد. اکنون این شرکت با اعلام اولین پروژه آزمایشی خود آماده است تا این فرآیند را آغاز کند.

در ابتدا، تنها ۱۰ ایستگاه سوپرشارژر در هلند برای خودروهای الکتریکی غیر تسلا در دسترس قرار خواهد گرفت. دارندگان وسایل نقلیه که از برند تسلا نیستند اما تمایل دارند تا از خدمات این ایستگاه‌ها  استفاده کنند، برای دسترسی به ایستگاه‌ها باید جدیدترین نسخه برنامه تلفن هوشمند تسلا (نسخه ۴.۲. ۳ یا بالاتر) را دانلود کنند. پس از دانلود برنامه، از مشتریان خواسته می‌شود که Charge Your Non-Tesla  ا انتخاب کنند تا نزدیک‌ترین سایت سوپر شارژر شرکت‌کننده را پیدا کنند.

خودرو برقی در حال شارژ در ایستگاه سوپرشارژر تسلا - چیکاو

دارندگان تسلا همچنان می‌توانند از ایستگاه‌هایی که برای استفاده آن‌ها در نظر گرفته شده است، به طور معمول استفاده کنند. این شرکت در یک پست وبلاگی گفت: «ما به دقت هر سایت را کاملاً زیر نظر خواهیم گرفت تا ازدحام صورت نگیرد و به صحبت‌های مشتریان در مورد تجربیات آن‌ها گوش خواهیم داد.»

انتخاب هلند به عنوان محل شروع پروژه آزمایشی تعجب‌آور نیست. ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، قبلاً گفته بود که این آزمایش احتمالاً در اروپا آغاز خواهد شد، جایی که اتصالات کابل شارژ استاندارد اجباری است. سایر کشورهای اروپایی احتمالاً قبل از این که این شرکت سوپرشارژرهای خود را در ایالات متحده راه اندازی کند، به این پروژه خواهند پیوست. (تسلا قبلاً متعهد شده است که این شبکه را برای استفاده خودروهای غیر تسلا در نروژ نیز باز کند.)

تسلا از یک کانکتور اختصاصی در آمریکای شمالی استفاده می‌کند، بنابراین خودروهای غیر تسلا در اینجا برای دسترسی به سوپرشارژرهای این شرکت که بیش از ۶۴۰۰ پریز برق مخصوص شارژ خودروهای برقی در ایالات متحده وجود دارد، به آداپتور نیاز دارند.

مدیر عامل این شرکت می‌گوید: «همیشه آرزوی ما این بوده است که بتوانیم شبکه سوپر شارژر را به روی خودروهای الکتریکی غیر تسلا باز کنیم و با انجام این کار، رانندگان بیشتری را تشویق کنیم که از خودروهای برقی استفاده کنند.»

ایستگاه سوپرشارژر تسلا - چیکاو

مدیر عامل تسلا معتقد است که :

«این حرکت مستقیماً از مأموریت ما برای تسریع انتقال جهان به استفاده از انرژی پایدار حمایت می‌کند.»

هنوز قطعات زیادی وجود دارد که باید قبل از این که سوپر شارژرها در سراسر جهان در دسترس دارندگان غیر تسلا قرار گیرند، تعویض شوند تا برای شارژ کردن آن خودروها قابل استفاده باشند. به خصوص با توجه به این که باید مشخص شود که دیگر خودروسازان مایلند چقدر برای تهیه آداپتورهای مشتریان خود هزینه کنند.

ایستگاه‌های سوپرشارژر تسلا برای سایر خودروهای برقی در هلند - چیکاو

 اما رهبری انجام این تغییرات برای قابل استفاده بودن این ایستگاه‌های سوپرشارژر تسلا برای سایر خودروهای برقی در هلند نشان‌دهنده این است که سرانجام توپ بر روی یک قطعه کلیدی در برنامه‌های اعلام‌شده ماسک برای ایجاد انقلابی در پذیرش خودروهای الکتریکی می‌چرخد.

منبع Theverge
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.