با این روش ها، از ایجاد بوی کپک در فرش خود جلوگیری کنید

پیشگیری بهتر از درمان است!

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

موضوع پیشگیری، مهم ترین نکته ای است که برای جلوگیری از آسیب به فرش های خود، باید مدنظر قرار دهید.

کپک زدن فرش و پوسیدگی ناشی از آن، به خصوص زمانی که فرش ها بسیار گران قیمت هستند، می تواند خسارات جبران ناپذیری را به شما وارد کند. بنابراین اقدامات پیشگیرانه بهترین روش برای حفظ این وسایل گران قیمت در خانه شماست.

کپک چیست؟ چگونه می تواند بر شما تأثیر بگذارد؟

کپک نوعی قارچ است که با رطوبت رشد می کند و به کمک اسپورهای رها شده در هوا، تکثیر می شود. مقادیر کمی کپک که هر روز در معرض آن قرار می گیریم اغلب برای ما بی ضرر هستند. با این حال، هنگامی که اسپورها در مناطق مرطوب خانه، مانند فرش ها وارد شوند، می توانند به سرعت تکثیر شده و برای ساکنان خانه مشکل ساز شوند.

اگر اسپورهای آزاد شده توسط کپک آزاد شوند، افراد حساس خانه به ویژه مبتلایان به آسم و آلرژی، با استنشاق آن بیمار خواهند شد. قرار گرفتن در معرض کپک می تواند منجر به واکنش های آلرژیک از جمله بثورات پوستی، خارش چشم، عطسه، حملات آسم یا حتی تنگی نفس شود.

بنابراین با رعایت نکات پیشگیرانه این مقاله، می توانید از ایجاد کپک در خانه جلوگیری کرده و به این ترتیب مراقب خود و خانواده تان باشید. علاوه بر این، در صورتی که با مشکل کپک زدن فرش مواجه شده اید، بهتر است به سرعت از خدمات قالیشویی صادقیه استفاده کنید.

1. خوب تهویه کنید

یک نکته بسیار مهم در نگهداری فرش، ایجاد تهویه مطلوب در خانه است. اگر اتاق های فرش شده زیادی در خانه دارید، مهم است که گردش هوای خوبی نیز داشته باشید. شما می توانید این کار را در صورت امکان با باز گذاشتن پنجره ها و یا روشن کردن دستگاه های تهویه هوا برای ایجاد حرکتی ملایم، انجام دهید.

حذف رطوبت موجود در هوا با تهویه خوب، یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از رشد کپک روی فرش شماست.

2. از نم گیر استفاده کنید

یکی دیگر از راه های ساده برای کنترل میزان رطوبت داخل خانه یا محیط کار، سرمایه گذاری روی یک رطوبت گیر خوب است. این دستگاه ها ضمن جلوگیری از رشد کپک روی فرش های شما، رطوبت و نم را نیز از بین می برند. به این ترتیب، هوایی که تنفس می کنید سالم است و فرش های شما همیشه بوی فوق العاده ای می دهند.

خرید دستگاه های نم گیر به ویژه برای افرادی که در مناطق مرطوب زندگی می کنند و یا کسانی که در طبقات منفی و زیرزمین زندگی کرده و فرش دارند، اهمیت دارد.

رطوبت داخل ساختمان را با کمک انواع دستگاه رطوبت سنج که به راحتی در فروشگاه های مختلف پیدا می شود، بسنجید. پس از اندازه گیری میزان رطوبت، مهم است که این رطوبت را در حد متعادلی حفظ کنید. اطمینان حاصل کنید که رطوبت داخلی خود را زیر 60 درصد نگه می دارید.

همچنین چنانچه به این وسایل دسترسی نداشته اید و فرش شما با مشکل آب خوردگی مواجه شده است، می توانید با مراجعه به پورتال Tohidcarpet.ir خدمات قالیشویی را در اسرع وقت درب منزل یا محل کار خود، دریافت نمایید.

3. جاروبرقی

جاروبرقی کشیدن، یکی از روش های ضروری برای تمیز کردن فرش هاست، که به طور معمول انجام می شود. جاروبرقی می تواند ذرات ریز با بوی نامطبوع را از روی فرش حذف کرده و مانع از ورود آنها به عمق الیاف فرش شود.

هنگامی که فرش های خود را به طور مرتب جاروبرقی می کنید، رشد کپک کنترل می شود. هر 3 تا 5 روز یکبار جاروبرقی بکشید تا مطمئن شوید، فرش شما بوی تمیزی می دهد.

برای خانواده هایی که حیوانات خانگی یا بچه کوچک دارند، جاروبرقی کشیدن هر 2 تا 3 روز یک بار توصیه می شود.

4. چراغ ها را روشن بگذارید

کپک ها معمولا در مناطق مرطوب و تاریک رشد می کنند. روشن نگه داشتن چراغ در محلی مانند زیرزمین ها که فرش پهن است، به جلوگیری از رشد کپک کمک می کند. شاید باور نکردنی باشد اما نور به راحتی می تواند از رشد کپک جلوگیری کند.

نکته مهم دیگر این است که امروزه چراغ های ماوراء بنفش مخصوصی وجود دارند که می توانند اسپورهای کپک را شناسایی کرده و از بین ببرند. این درحالی است که لامپ های فلوئورسنت ​​فقط می توانند از رشد کپک جلوگیری کنند.

5. فرش را خشک نگه دارید

فرش های خیس علت اصلی رشد کپک هستند. بنابراین نکته مهم برای جلوگیری از رشد کپک در فرش، خشک نگه داشتن آن است.

رفع نشتی لوله ها در صورت وجود و یا صرفه جویی در آب از دیگر راه حل های پیشگیرانه برای جلوگیری از کپک زدن فرش است. مراقب کودکان باشید تا لیوان آب را روی فرش رها نکنند. همچنین اگر گیاهانی در خانه نگهداری می کنید، مطمئن شوید که آن ها را به خوبی آبیاری کرده اید و ظرفی برای انباشت آب در زیر آن ها قرار داده اید.

چنانچه با وجود انجام دادن مراحل گفته شده در این مقاله و سایر اقدامات پیشگیری کننده از بوی نم و کپ فرش، فرش شما دچار کپک زدگی شده است، هر چه سریع تر با قالیشویی فرشته تماس بگیرید.

اگر فرش بعد از شستشو بوی کپک می دهد، چه کنیم؟

اگر فرش شما بعد از تمیز کردن بوی بدی داشت، مطمئن شوید که تهویه مطلوبی در محیط ایجاد کرده اید. هر چه فرش شما بیشتر مرطوب بماند، احتمال رشد کپک بیشتر است. بنابراین با کاهش رطوبت و بهبود گردش هوا در اتاق، از بوی قارچ یا کپک در فرش خود جلوگیری کنید و یا با قالیشویی در صادقیه تماس برقرار کنید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید در سرتاسر شهر تهران و کرج شعبات مختلفی دارد و می تواند خدمات سریع و باکیفیتی را در اختیار شما قرار دهد. شما می توانید از هر منطقه تهران با ما تماس بگیرید و یا وارد سایت مجموعه شده و سفارش آنلاین خود را ثبت نمایید. خدمات مورد نظر از نزدیک ترین شعبه به شما ارائه خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.