اجرای بازی های پلی استیشن روی رایانه های شخصی یک معامله دو سر برد برای سونی و گیمرهاست

اجرای بازی‌های اختصاصی پلی استیشن سونی در رایانه‌های شخصی، هم برای شرکت سونی و هم گیمرهایی که پلی استیشن ندارند، یک وضعیت برد-برد است زیرا تعداد کمی از گیمرهایی که بازی‌های رایانه‌ای انجام می دهند، دستگاه گیم پلی استیشن ۵ سونی را در اختیار دارند. همراه چیکاو باشید.

اخیرا سونی گزارش مالی جدیدی را برای سه ماهه سوم سال جاری اعلام کرده است. طبق آخرین آمار و ارقامی که در این گزارش مالی سونی آمده است،  فروش دستگاه گیم پلی استیشن ۵ سونی به 13.4 میلیون واحد رسیده است. با این حال، معاون اجرایی سونی گفت که فروش دستگاه پلی استیشن ۵ در نیمه اول سال انتظارات سونی را برآورده نکرده است.

در این رابطه، مت پیسکاتلا ( Mat Piscatella)، تحلیلگر گروه NPD، گفت که انتخاب سونی برای قرار دادن بازی‌های first-party (بازی‌هایی که شرکت سونی به طور اختصاصی برای دستگاه‌های پلی استیشن این شرکت می‌سازد) روی رایانه شخصی یک انتخاب برد-برد است. منظور او این بود که در ایالات متحده، بسیاری از گیمرهایی که بازی‌ها را روی رایانه شخصی خود انجام می‌دهند، دستگاه پلی استیشن ۴ یا پلی استیشن ۵ سونی را در اختیار ندارند.  

این تحلیلگر همچنین گفت که طبق داده‌های NPD Group PlayerPluse، تنها یک سوم از گیمرهای رایانه شخصی در ایالات متحده دارای دستگاه پلی استیشن ۴ هستند. علاوه بر این، تنها ۸ درصد از گیمرهای رایانه شخصی دارای دستگاه پلی استیشن ۵ هستند.

بنابراین سونی می‌تواند با جذب تعداد عظیمی از این گیمرهایی که رایانه شخصی دارند، به سوی بازی‌های پلی استیشن ۴ و ۵، می‌تواند برنده‌ی واقعی این میدان باشد. به همین دلیل نیز، اگر سونی اجازه دهد تا بازی‌های اختصاصی این دستگاه‌ها روی رایانه‌های شخصی اجرا شوند، بعید است که به آن صورت تأثیر منفی زیادی روی فروش دستگاه‌های کنسول سونی داشته باشد. بدون شک در صورتی که چنین طرحی به مرحله اجرا در آید، هم برای سونی و هم گیمرها یک انتخاب برد-برد است.

بازی های دستگاه‌های کنسول سونی - چیکاو

در حال حاضر سونی نام ناشر PlayStation Mobile را به PlayStation PC LLC تغییر داده است و همچنین چهار بازی زیر چتر خود دارد، یعنی بازی‌های «The Past Is No Longer »، «The Revelry »، «GUNS UP!» و«Hell The Submariner» .

سونی همچنین قبلاً گفته بود که عرضه قطعات نیمه هادی محدود شده است و تأثیر آن بر تولید دستگاه‌های پلی استیشن ۵ بیش از حد انتظار بوده است. بنابراین حجم فروش این دستگاه گیم محبوب در دو فصل اول چندان خوش بینانه نیست. با این حال، سونی قول داده است تا حد امکان دستگاه‌های پلی استیشن ۵ را در اختیار بازیکنان قرار دهد.

  • گزارش مالی سه ماهه سوم سونی

اما در مورد گزارش مالی سونی، بخش خدمات بازی و شبکه آن شرکت موفق شده است تا در مقایسه با سه ماه گذشته ۱ میلیون دستگاه پلی استیشن ۵ بیشتر بفروشد. در نتیجه، به رکورد رتبه دومین تعداد فروش سه ماهه پلی استیشن ۵ سونی دست یافت.

 در همان مدت زمان، فروش پلی استیشن ۵ توانسته است تا  ۵.۸۶ میلیارد دلار درآمد برای بخش بازی سونی به همراه داشته باشد. این میزان فروش که به عنوان رتبه دوم بهترین فروش سه ماهه پلی استیشن را به خود اختصاص داده است، افزایش رشد فروش ۲۷ درصدی سالانه را نشان می‌دهد. نکته جالب اینجاست که از آن درآمدی که در بالا ذکر شد، میزان۷۵۱ میلیون دلار به عنوان سود در نظر گرفته شده است.

دستگاه پلی استیشن ۵ - چیکاو

با این حال، وقتی به سود عملیاتی نگاه می‌کنیم و نه به فروش، به وضوح شاهد کاهش آن هستیم. بنابراین، می‌توان گفت که سود سونی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد کاهش داشته است. این میزان کاهش به دلیل فروش کمتر پلی استیشن ۴ بوده است. این شرکت ژاپنی فقط ۰.۲ میلیون (۲۰۰ هزار) دستگاه در این سه ماهه فروخته است. به طور کلی، فروش پلی استیشن ۵ به تنهایی حدود ۲۷ درصد از کل درآمد سونی را تشکیل می‌دهد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.