درآمد مایکروسافت در سه ماهه سوم به لطف سرویس های ابری هوشمند ۲۲ درصد افزایش یافت

آخرین گزارش درآمد مایکروسافت حاکی از ۴۵.۳ میلیارد دلار درآمد برای دوره سه ماهه اول سال مالی ۲۲ را نشان می‌دهد که از ۱ جولای (۱۰ تیرماه ۱۴۰۰) تا ۳۰ سپتامبر (۸ مهر ماه ۱۴۰۰) را شامل می‌شود. این رقم نشان دهنده جهش ۲۲ درصدی نسبت به عملکرد سال گذشته است و با افزایش ۲۷ درصدی درآمد عملیاتی همراه است که در مجموع به ۲۰.۲ میلیارد دلار رسیده است. همراه چیکاو باشید.

بخش ابر هوشمند مایکروسافت ۱۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است و پس از آن بخش بهره وری و کسب و کار که درآمد ۱۵ میلیارد دلاری را گزارش کرد. محصولات سرور و خدمات ابری شاهد افزایش ۳۵ درصدی درآمد بودند در حالی که آژور Azure تا ۵۰ درصد رشد چشمگیرتری داشت. محاسبات شخصی بیشتر که شامل درآمدهای ناشی از ویندوز، سخت‌افزار، بازی‌ها و تبلیغات جستجو می‌شود، موفق به کسب ۱۳.۳ میلیارد دلاری شد.

بخش ابر هوشمند مایکروسافت - چیکاو

درآمد حاصل از فروش ویندوز به OEM‌ها به تنهایی شاهد افزایش ۱۰ درصدی بود در حالی که درآمد محصول سرفیس با ادامه روندی که در گزارش‌های درآمد قبلی مشاهده شده بود، ۱۷ درصد کاهش یافت. محصولات تجاری مایکروسافت آفیس و محصولات خدمات ابری شاهد افزایش ۱۸ درصدی درآمد بودند و آفیس ۳۶۵ به تنهایی شاهد رشد ۲۳ درصدی بود. مایکروسافت ۱۰.۹ میلیارد دلار برای بازخرید سهام و سود سهام به سهامداران پرداخت کرد که نشان دهنده افزایش سالانه ۱۴ درصدی است.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.