Xpeng  سازنده خودروهای برقی در چین تا سال 2024 خودروهای پرنده را به صورت انبوه تولید کند

Xpeng  که یک شرکت تولید کننده خودروهای برقی در چین است که در زمینه خودروهای پرنده نیز فعالیت می کند. این خودروساز چینی به تازگی خودرو دوکاره‌ای را طراحی کرده است که هم می‌تواند در جاده مورد استفاده قرار گیرد و هم در صورت نیاز به پرواز درآید. شرکت Xpeng  اخیراً ضمن پرده برداری از خودرو پرنده‌ی خود اعلام کرد قصد دارد تا این خودرو پرنده را تا سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه برساند. همراه چیکاو باشید.

سازنده خودروهای برقی چینی، Xpeng  می‌گوید می‌خواهد این ماشین الکتریکی پرنده را با قیمت کمتر از ۱ میلیون یوان (تقریباً در حدود ۲۱۰۰۰۰ دلار آمریکا) عرضه کند. وی همچنین اضافه کرد که  تولید انبوه آن‌ را نیز تا سال ۲۰۲۴ آغاز می‌کند.

به گفته رئیس و مدیرعامل هی شیائوپنگ ، وسایل نقلیه جدید  New energy vehicles (NEV)  تا سال 2025 بیش از 50 درصد فروش خودروهای جدید را در چین تشکیل خواهد داد.

او باتوجه به وسایل نقلیه جدیدی که این شرکت طراحی کرده و نمونه آزمایشی آن نیز پرده‌برداری شد، معتقد است که تا سال ۲۰۴۰ حدود ۱۰-۱۵ درصد از مردم به طور منظم با ماشین‌های پرنده سفر خواهند کرد. خودرو جدید این شرکت به یک هواپیمای بدون سرنشین بزرگ شباهت دارد. یک برنامه نمایشی برنامه ریزی شده از این خودرو پرنده  با عنوان « Xpeng 1024 Tech Day » در روز یکشنبه (به وقت چین) پخش شد.  

خودروی HT Aero طوری طراحی شده است که بسیار سبک وزن است. این خودرو همچنین (مانند هلی کوپتر) دارای پروانه است که جمع می‌شود. این امر به خودرو اجازه می دهد در جاده ها حرکت کند و پس از باز شدن پروانه‌ی آن بتواند پرواز کند. راه اندازی مدل نسل ششم HT Aero در روز فناوری Xpeng در روز یکشنبه ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱ (۲ آبان ۱۴۰۰) اتفاق افتاد.

به گفته این شرکت، این خودرو دارای چندین ویژگی ایمنی از جمله چتر نجات است. HT Aero توسط Xpeng و موسس آن هی شیائو پنگ He Xiaopeng پشتیبانی می‌شود. این شرکت هفته گذشته ۵۰۰ میلیون دلار از تعدادی از سرمایه گذاران خارجی از جمله شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک پذیر برای به ثمر رساندن این طرح جمع آوری کرد.

خودرو پرنده Xpeng - چیکاو

خودروهای پرنده-که خودروهای عمود برخاست و فرود برقی نیز نامیده می‌شوند، مورد توجه بسیاری از خودروسازان و شرکت‌های نوپا قرار گرفته است. با این حال، تعدادی از چالش‌ها برای آن دسته از وسایل نقلیه وجود دارد که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله می‌توان به مسائل مربوط به مقررات و ایمنی اشاره کرد. خودروی زمینی و هوایی جدید HT Aero در Xpeng’s Tech Day معرفی شد، جایی که این شرکت آخرین نسخه سیستم پیشرفته کمک راننده خود به نام Xpilot 4.0 را نیز معرفی کرد.

این شرکت که تنها هشت‌ سال سابقه فعالیت دارد، موفق شده است تا سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۶۰۰۰ خودروی برقی را در چین به فروش برساند. این شرکت خودروساز دارای دو مدل خودرو برقی است که یک مدل با نام پی ۷ (P7 ) شناخته می‌شود که یک سدان طولانی برد است و دیگری نیز خودرو شاسی بلند جی ۳ ( G3 SUV) در بازار است. شرکت  Xpeng اخیراً نیز از یک سدان دیگر با نام P5 با قیمت مقرون به صرفه رونمایی کرده است  قیمت این خودرو برقی جدید فقط از ۱۵۷۹۰۰ یوان (حدود ۳۳۰۰۰ دلار آمریکا) شروع می‌شود.

اما این خودرو پرنده جانشین خودروی پرنده نسل پنجم X2 است که توسط شرکت تابعه آن یعنی HT Aero توسعه یافته است، که شیائوپنگ امیدوار است به لطف تأمین مالی اخیر که مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا بود، ظرف سه سال آینده بتواند خودروهای پرنده خود را به آسمان بفرستد.

خودروی پرنده نسل پنجم X2 - چیکاو

با پذیرفتن این که طراحی این خودرو پرنده هنوز نهایی نشده است (و او ترجیح می‌دهد این طرحی «کم سر و صدا» باشد)، شیائوپنگ ویدئویی ارائه شده از ماشین پرنده برنامه ریزی شده را در روز Sunday’s Tech Day نشان داد و گفت که حداکثر سرعت آن به ۱۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید که سرعت مطلوبی به نظر می‌رسد که با استفاده از چهار باتری و دو موتور انجام می‌شود.

برای ساخت این خودرو از مواد سبک مانند فیبر کربن استفاده شده است و می‌تواند تا حداکثر وزن ۲۰۰ کیلوگرم بار و سرنشین را حمل کند و با چنین وزن بار و سرنشین، می‌تواند آزادانه در هر زمان که وضعیت برای پرواز مناسب و ایمن باشد، به پرواز درآید.

با این حال، این امر به اتاق قابل توجه و مستحکمی نیاز دارد. با وجود پروانه‌های متعددی که برای آماده شدن برای پرواز جمع می‌شوند، طول زمین مورد نیاز برای پرواز این خودرو در حدود ۷ متر است. شیائوپنگ هشدار داد که برخاستن در ترافیک سپر به سپر امکان‌پذیر نیست.

اتومبیل پرنده - چیکاو

مفهوم اتومبیل‌های پرنده در ارتفاع پایین دور از ذهن به نظر می‌رسد و شیائوپنگ تلاش کرد تا الزامات قانونی قابل توجهی را که برای تبدیل شدن اتومبیل‌های پرنده به واقعیت مورد نیاز است، به دست آورد.

وی با اشاره به این که شرکت HT Aero قبلاً بیش از ۱۵۰۰۰ پرواز ایمن در انواع مختلف ماشین‌های پرنده خود انجام داده است، معتقد است که در ابتدا، به عنوان مثال، به دلیل احتمال برخورد با خطوط برق، نباید پرواز آن‌ها را در شب انجام می‌داد.

به منظور سهولت در تجربه پرواز با خودرو، سازنده EV می‌گوید « steering stick »  را طراحی کرده است که تمام کنترل‌های لازم هواپیما را در یک واحد ادغام می‌کند. علاوه بر برنامه‌ای برای فروش خودروهای پرنده تا سال ۲۰۲۴،  Xpeng-مانند تسلا-همچنین برنامه‌هایی برای ورود به بازار دستیارهای روباتیک دارد، البته با فرمت شبیه به سگ به جای برنامه‌های رقیب خود تسلا که از روبات انسان نما بهره می‌برد.  

این شرکت همچنین سیستم کمک راننده Xpilot 3.5 جدید خود را معرفی کرد، که بر اساس Xpilot 3.0  که قبلاً به درستی عمل کرده است، ساخته می‌شود که به گفته او رضایت ۶۰ درصد از مشتریان را در پی داشته است. Xpilot 3.5 مجهز به سنسورهای راداری LiDAR و موج میلی متری در نیمه اول سال ۲۰۲۲ راه اندازی می‌شود و پس از آن Xpilot 4.0  که آن را «سناریوی کامل کمک راننده نقطه به نقطه پیشرفته» توصیف می‌کند، عرضه خواهد شد. شیائوپنگ گفت، سازنده EV یک شبکه ۴۸۰ کیلو واتی شارژ با قابلیت شارژ EV (خودروهای برقی) که ‌می‌تواند در مدت ۵ دقیقه باتری خودروهای برقی را برای طی ۲۰۰ کیلومتر مسافت شارژ کند.

منبع Cnbc Thedriven
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.